2013-06-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Så här stod det på hans egen facebook
Citat:
"Strangers think i am quiet", "My friends think i am outgoing" , "My best friends know I am completely insane",

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra iakttagelse, talar ju emot allt puttenuttande med KJ, han är "insane", sagt det själv, otvetydigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Håller med, men det betyder också att få kände honom, såna som nu kliver fram och gör sig märkvärdiga och ska "berätta".

Kan man verkligen dra så höga växlar utifrån dom här citaten som cirkulerar och som kan publiceras på folks Facebooksidor?

Citatet twittrat (3343 retweets), eller på thequotefactory.

. . . . . . . . .

Tvåa på bollen redan i debuten
Citera
2013-06-18, 20:04
Medlem
Appropå styckmord, småstadsmentalitet och Boden och Bollnäs i synnerhet så vill jag påminna om Efterlyst special som ikväll tar upp Bollnäsfallet.

Hittade en blogg kring Bollnäsfallet och tar mig friheten att citera ett stycke ur texten som jag tycker är tänkvärd.

Citat:
Bollnäs är en liten stad med lite av en ”alla känner alla”-känsla. En stor andel av ortens ungdomar hade kommit i kontakt med dessa tre någon gång och de hade synbarligen mycket sociala och aktiva liv. De tre hade flera hundra personer i sina vännerlistor på Facebook – alltifrån medlemmar i mc-gäng till vanliga tonårsflickor. Detta är en av de mest intressanta iakttagelserna man kan göra i den här polisutredningen. Det fanns av allt att döma ett flertal personer i bekantskapskretsen som hade kännedom om mordet men trots detta valde att inte informera polisen. Varför agerar man på detta vis? Avskydde de brottsoffret och tyckte inte det var någon större förlust? Höll de tyst av lojalitet mot gärningsmännen? Eller av rädsla för hämnd? Det senare skulle mycket väl kunna vara fallet om personen tror att de är ensamma om att ha fått ta del av informationen. -
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-18 kl. 20:08.
Citera
2013-06-18, 20:05
Medlem
"Jotnan" var inte på den festen!
Citera
2013-06-18, 20:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugly
Kan man verkligen dra så höga växlar utifrån dom här citaten som cirkulerar och som kan publiceras på folks Facebooksidor?

Citatet (3343 retweets), eller på .

. . . . . . . . .

Tvåa på bollen redan i debuten

Det är anmärkningsvärt och svårbegripligt hur folk klarar av att ställa en diagnos på någon utifrån en generell slogan som florerar på nätet. Här var det en person, inget nick nämnt, som till och med skulle gå i döden för att detta var sanningen om KJ.

Man önskar att folk kan tänka en gång extra innan de drar förhastade slutsatser på sina märkliga tolkningar.
Citera
2013-06-18, 20:08
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagopusLagopus

Så det säger du.

Vilket datum var du LagopusLagopus på festen i KJ:s föräldrars sommarstuga? Vilka andra var där och vad gjorde ni?
Citera
2013-06-18, 20:08
Medlem
Citat:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7716140
Det är nu händelseförloppet man försöker klarlägga.
Bevisen för ett åtal verkar redan finnas.
Frågan är om det håller för mord eller bara brott mot griftefrid?
Vad finns för bevis för åtal om mord ? Svar ingenting, vad som framkommit.
Om KJ skall kunna åtalas för griftefridsbrott måste det kunna bevisas att det är han som flyttat kroppsdelarna, eller att han begått mordet på VB.
Citera
2013-06-18, 20:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Appropå styckmord, småstadsmentalitet och Boden och Bollnäs i synnerhet så vill jag påminna om Efterlyst special som ikväll tar upp Bollnäsfallet.

Hittade en blogg kring Bollnäsfallet och tar mig friheten att citera ett stycke ur texten som jag tycker är tänkvärd.

Ännu en bra iakttagelse, du överträffar dig själv hela tiden. Och då ramlar vi tillbaks på diskussionen om irrelevanta personer som hängs ut här helt i onödan.

Jag håller fullständigt med i vad som sägs i citatet. KJ och VB Facebookvänner, men även andra vänner är otvivelaktigt intressanta att syna i sömmarna. Nej, de kan inte hjälpa att de råkar ha en koppling till en misstänkt mördare, dock är det ett faktum.

Även en till synes totalt ointressant person i de inblandades vänkrets kan visa sig vara nyckeln till lösningen av vad som hände, precis det åklagaren vill veta, gäller bara att hitta nyckeln om det finns någon.
Citera
2013-06-18, 20:11
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det vet väl inte du? Varför så säker?
Citera
2013-06-18, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Men snälla alla ni som förfasar er över hans uttryck om galenskap på fejan, det är ju en "slogan" som vandrar runt på fejan. Jag har en hel drös med vänner i olika åldrar som alla haft detta liggande på sin timeline ... Å många av dem är 50+. Det är bara ett sätt att säga att man inte är en tönt!

Så lägg för fasen inte för mycket krut på att analysera vad KJ kan ha menat med det.

Han har inte desto mindre satt detta signum på sin person. Gjorde han det för att visa att han inte är en tönt, är det något du vet eller gissar du? Varför ska vi välja att inte ta honom på orden, har du några belägg för att han inte menar vad han postar?
Citera
2013-06-18, 20:13
Medlem
Citat:
Var på den festen!

Citat:
Vad vill du veta om festen i sommarstugan?

Citat:
Tisdag em så kan jag återkomma

Citat:

Var KJ och VB på festen då?
Var det fest den 4:e eller inte?
Citera
2013-06-18, 20:14
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Så är det i småstäder. Tänk filmen Jägarna/Populärmusik från Vittula så är du nära sanningen.
Citera
2013-06-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om två källor som berättar samma kan det på goda grunder antas att uppgiften är korrekt. Att ingenting blivit officiellt tillkännagivet betyder inte att uppgiften är felaktig, utan att det finns en anledning att mörka det här. Har mamman beretts tillfälle att se Vatchareeyas kvarlevor ?
Enligt källan ja.
Finns ngn i tråden här som sade att identifiering skedde via tatuering på armen, men jag vet inte om detta stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in