2013-08-14, 16:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Att det blev bråttom är nog för att åklagaren inte hade räknat med att tingsrätten skulle fria AJ. Jag tycker att det är intressant att DB och FH anhölls samtidigt och av samma skäl. Hur kunde åklagaren i det läget misstänka FH? Hade AJ "golat" under förhöret eller kunde både FH och DB knytas till bilbranden.

Edit: Det finns kanske ett skäl till, att alla tre iakttagits på Ö Margaretavägen.

Det kanske är både ock? Vittnesuppgifter som sett dem vid adressen men att de redan innan visste att AJ varit hos henne kvällen och vid midnatt? Om det inte fanns uppgifter om att de setts där, kanske han snackade lite?
Citera
2013-08-14, 17:08
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Polisen hade väl underrättat anhöriga...........kanske han inte ansetts som riktigt nära.
Hennes mamsen hade ju tydligen äldsta sonen på avlastning.
Konstigt som f-n i varje fall.

Vad tycks vara konstigt??
Citera
2013-08-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Ett minnescollage om Ida som delas på facebook idag..
Tillför lite mänsklighet till tråden
http://m.youtube.com/watch?v=b85a3bcDyb0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Db85 a3bcDyb0

Så vacker hon var och verkligen rörande att se detta collage. Men mest frusterande på något vis för man ser den typen av bilder varje dag på instagram och facebook på tjejer man känner och tycker om. Tänk om en av dem en dag inte skulle leva längre för att en idiot bestämmer det. Jag har bara så svårt för att förstå hur tjejer kan umgås med honom. Det spelar ingen roll om han är charmig, rolig och en social kung. Man måste väl ändå tänka på vad han gjort innan. Vad han blivit dömd för. Jag kan inte förstå hur folk som t ex TB och tyvärr Ida kan höra det man vill höra och strunta i vad som egentligen borde vara en stor röd blinkande varningsklocka. Räcker det verkligen för AJ att säga att hans fd misshandlade kvinnor har ljugit så går folk på det? Kan man verkligen ha den typen av charm att man kan bli så övertygande? Tyvärr är det allt för många människor som i många lägen tänker att det aldrig händer dem. Typ " - AJ gillar mig och de andra var idioter som slog först på honom. Han skulle aldrig göra så mot mig. ". Tydligen är Manipulativ charm > utseende > insidan. För han ser ut som ett rödhårigt fetto med kanintänder och nazisttatureringar så tjejer kan ju knappast falla för hans utseende. Usch vad frusterande!
Citera
2013-08-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Sicken pajas-pajsare, skall han på ankjakt ?
Han tar fan rekord med sin uppsyn, jag skall göra det till min livsuppgift att kukblockera denna kvinnomisshandlare !
Någon som vill hjälpa ?
Tyvärr är det en omöjlig uppgift. Vissa tjejer går igång på brottsliga psykopater. Jag menar kan AE som mördade Engl@ få kärleksförklaringar efter sitt brott så lär det väl vara omöjligt att kukblockera en yngre variant i form av AJ.
Citera
2013-08-14, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Tyvärr är det en omöjlig uppgift. Vissa tjejer går igång på brottsliga psykopater. Jag menar kan AE som mördade Engl@ få kärleksförklaringar efter sitt brott så lär det väl vara omöjligt att kukblockera en yngre variant i form av AJ.

AJ kan få hur många kärleksförklaringar han vill av idioterna, men han skall fan inte få inte någon av di han vill själv vill ha...
Hans pancake-konto blev avstängt - just saying...
Citera
2013-08-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
vilka jävla skämt på bilden
Den mörka är TB och den ljusa är Katt*s Reimer*s
Citera
2013-08-14, 17:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failet
https://anonfiles.com/file/e89aecbcd2e2ad220a5b69fac3158819

Gud vilka hårdingar!
Ja en del växer aldrig riktigt upp till mogna/vuxna människor. De fastnar någonstans på vägen i de tidiga tonåren. Då blir det sådana där bilder ungefär.
Citera
2013-08-14, 17:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Så vacker hon var och verkligen rörande att se detta collage. Men mest frusterande på något vis för man ser den typen av bilder varje dag på instagram och facebook på tjejer man känner och tycker om. Tänk om en av dem en dag inte skulle leva längre för att en idiot bestämmer det. Jag har bara så svårt för att förstå hur tjejer kan umgås med honom. Det spelar ingen roll om han är charmig, rolig och en social kung. Man måste väl ändå tänka på vad han gjort innan. Vad han blivit dömd för. Jag kan inte förstå hur folk som t ex TB och tyvärr Ida kan höra det man vill höra och strunta i vad som egentligen borde vara en stor röd blinkande varningsklocka. Räcker det verkligen för AJ att säga att hans fd misshandlade kvinnor har ljugit så går folk på det? Kan man verkligen ha den typen av charm att man kan bli så övertygande? Tyvärr är det allt för många människor som i många lägen tänker att det aldrig händer dem. Typ " - AJ gillar mig och de andra var idioter som slog först på honom. Han skulle aldrig göra så mot mig. ". Tydligen är Manipulativ charm > utseende > insidan. För han ser ut som ett rödhårigt fetto med kanintänder och nazisttatureringar så tjejer kan ju knappast falla för hans utseende. Usch vad frusterande!
Går väl att likna vid rökning. Man har förstått att det kan gå illa men "det drabbar inte mig".
Citera
2013-08-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Du kan vara nazist och demokrat , du kan vara nazist och social demokrat du kan vara nazist och moderat du kan vara nazist och kristdemokrat .

Mycket dumt har man läst på Flashback men det här var nog fan i mej det dummaste jag någonsin sett. Du har precis idiotförklarat dig själv. Om du sätter in ordet inte framför vara i varje led stämmer det bättre.
Ja herre jävlar vad korkad du måste vara.
Citera
2013-08-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Det finns ingen anledning att beskylla den svenska polisen för ineffektivitet. Svensk polis kan inte gripa någon i ett annat land, inte ens på en svensk beskickning. Visst kan man önska att det ska gå fortare och det strävar man också efter. Överlämnande är en byråkratisk process och möjligheten att utfärda europeisk arresteringsorder har minskat byråkratin. Förr (före 2002) kunde det ta månader innan överlämning skedde.

https://www.flashback.org/p44755259#p44755259

Nu var det väl ingen "europeisk arresteringsorder", utan han var efterlyst via Interpol.
Sen råkade han befinna sig i ett europeiskt land.
Hade de varit säkra på att han befanns i Polen hade hjälp kunnat begärts direkt av Polen.

Det var någon i tråden som påstod att straffet måste vara över 2,5 år för att utvisas.
Detta gäller om en medborgare begärs utlämnad till ett annat land än sitt hemland.

Hade AJ varit Polsk medborgare hade detta gällt.

Sen kanske det är tur i oturen att AJ fått en förlängd semester. BO har ju hunnit hittats under tiden.
Citera
2013-08-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja en del växer aldrig riktigt upp till mogna/vuxna människor. De fastnar någonstans på vägen i de tidiga tonåren. Då blir det sådana där bilder ungefär.
Stämmer mycket bra det. Jag har sett allt för många fastna i ungdomsåren och knallar runt med bakåtvänd keps och stöddig uppsyn, trots att pajasarna är runt 35. Mycket komiskt!

På bilden, ser jag inget komiskt alls, utan mer ren idioti.
Citera
2013-08-14, 18:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Nu var det väl ingen "europeisk arresteringsorder", utan han var efterlyst via Interpol.
Sen råkade han befinna sig i ett europeiskt land.
Hade de varit säkra på att han befanns i Polen hade hjälp kunnat begärts direkt av Polen.

Det var någon i tråden som påstod att straffet måste vara över 2,5 år för att utvisas.
Detta gäller om en medborgare begärs utlämnad till ett annat land än sitt hemland.

Hade AJ varit Polsk medborgare hade detta gällt.

Sen kanske det är tur i oturen att AJ fått en förlängd semester. BO har ju hunnit hittats under tiden.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2269718-36-aringen-gripen-i-polen
Citat:
Strax innan klockan 18.00 på måndagen bekräftar UD att polsk polis gripit mannen, som sedan förra veckan har en europeisk arresteringsorder utfärdad på sig. Han sitter nu i förvar i Polen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in