2013-08-13, 09:30
Medlem
bagarn29s avatar
Kalle på kanelen, du skriver mycket så jag undrar om IF hade boots på sig eller ej när hon hittades, på vilket sätt för det tråden framåt?
Citera
2013-08-13, 09:39
Medlem
Piskrapps avatar
Har AJ landat i Sverige nu eller är han kvar i polskt häkte?

(Inte orkat läsa för det skrivs så mycket strunt)
Citera
2013-08-13, 09:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piskrapp
Har AJ landat i Sverige nu eller är han kvar i polskt häkte?

(Inte orkat läsa för det skrivs så mycket strunt)
Enligt mediauppgifter förväntas han trampa svensk mark i morgon.
Citera
2013-08-13, 09:50
Medlem
Piskrapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Skönt!
Hoppas vi får klarhet i vad som hänt då.
För det är väll nu(imorgon) alla intensiva förhör med honom tar fart?

Vila i Frid Id@
Citera
2013-08-13, 09:56
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
såvitt jag vet så har det inte stått.
Fult å ljuga.
Men tro det ni, så vet vi andra lite bättre.

Killen som hittade henne stod ett par meter ifrån, 2-3 meter enligt egen utsago.
Att då inte kunna urskilja boots mot förruttning är helt galet.
Så boots hade denne inte, det finns ingen anledning redigera bort OM id* hade haft boots, men är det ruttna ben så skulle jag förstå att det redigerats bort.
Men att hon haft boots, NEJ.
Glöm det.
Tänk med hjärnan.
Har benen ruttnat exakt likadant, hade benen skosnören också?
Ge dig nu din byfåne! Bara för att du missade första skrivningarna så var vi många som hann läsa det. Dina kommentarer är så infantila och kontraproduktiva att jag börjar misstänka att du är institutionaliserad någonstans.
Citera
2013-08-13, 10:58
Medlem
Citat:
Om det stått i någon tidning så skulle många fler än två ha hunnit läst det.
Det har inte stått i tidningen.
Inte i någon tidning.
Det kan vi komma överens om.
Det är såhär det går till när vittnen berättar om saker de aldrig varit med om.
Därför vill man förhöra vittnet så snabbt som möjligt efter en incident, så vittnet inte får för många speglingar utifrån. Typ.

Om uppgiften att kroppen hade rött hår och svarta boots först publicerades i TTELA, för att senare redigeras bort, kan jag inte säga något om. Jag har inte själv läst TTELA medan den uppgiften i så fall fortfarande stod kvar. Om så är detta i vart fall inte vad jag menar med en bekräftelse av uppgiftens sanningshalt.

Att källan skulle kunna vara någon annan än kommunalrådet Kent Larsson håller jag för osannolikt. Han gick, enl. flera tidningsintervjuer, inte närmre än 2-3 meter; —för att inte förstöra några spår. Klokt och ansvarsfullt. Just så som man bör agera i en sådan situation. Därför håller jag det för mindre troligt att han berättade om sitt fynd, tills dess att polisen hade spärrat av fyndplatsen. Kommunalrådet Kent Larsson kan däremot inte betraktas som 'ett vittne', i juridisk bemärkelse. Han har lämnat 'ett tips' till polisen. Däremot var han 'ett ögonvittne', i alldagligt tal, och kunde därför i efterhand förmedla sin subjektiva perception till andra. Några andra uppgifter i denna sak förekommer inte. Det råder förundersökningssekretess och polisen har inte offentliggjort någonting. Kroppen kan alltså ha haft någon slags fotbeklädnad, eller inte... Det får vi antagligen först veta när FUP blir offentliggjort.

Som jag skrev i https://www.flashback.org/sp44725981 "Kände mig en smula tveksam inför att svara Misstänker dock att dessa eventuella "svarta boots" kommer att dyka upp igen... Och igen."
Citera
2013-08-13, 11:19
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilket blir 16 dagar sedan han greps av polsk polis den 29/7.
Det är helt normal tid för överlämningsförfarande. Enligt senaste statistik är den genomsnittliga tiden 2007: 17,1 dagar. 2008: 16,5 dagar. 2009: 16 dagar när personen samtyckt till att bli överlämnad (utan samtycke handlar det om ca 7 veckor).
Citera
2013-08-13, 11:37
Moderator
blomvattnares avatar
På förekommen anledning:

Det är tillåtet att posta t.ex ett vanligt förnamn utan att maska. Det handlar ju om att det inte ska hittas via Google och det låter sig inte göras med vanliga namn. Att däremot posta både för- och efternamn omaskat ökar chansen/risken att det hittas via Google och dylikt bör därför undvikas.

/Mod
Citera
2013-08-13, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kalle på kanelen, du skriver mycket så jag undrar om IF hade boots på sig eller ej när hon hittades, på vilket sätt för det tråden framåt?
Det tror jag inte att hon hade.
Utan det är isånafall begynnelsen av förruttelse.
Det skulle kunna vara av ytterst stor vikt om hon hade fotbeklädnad på sig.
Allrahelst om det var snören på, och om dom var knutna.
Citera
2013-08-13, 13:05
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
såvitt jag vet så har det inte stått.
Killen som hittade henne stod ett par meter ifrån, 2-3 meter enligt egen utsago.
Att då inte kunna urskilja boots mot förruttning är helt galet.
Vi pratar om ett kommunalråd här, glöm inte bort det! Han är i bästa fall bra på andra saker.
Citera
2013-08-13, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Om uppgiften att kroppen hade rött hår och svarta boots först publicerades i TTELA, för att senare redigeras bort, kan jag inte säga något om. Jag har inte själv läst TTELA medan den uppgiften i så fall fortfarande stod kvar. Om så är detta i vart fall inte vad jag menar med en bekräftelse av uppgiftens sanningshalt.

Att källan skulle kunna vara någon annan än kommunalrådet Kent Larsson håller jag för osannolikt. Han gick, enl. flera tidningsintervjuer, inte närmre än 2-3 meter; —för att inte förstöra några spår. Klokt och ansvarsfullt. Just så som man bör agera i en sådan situation. Därför håller jag det för mindre troligt att han berättade om sitt fynd, tills dess att polisen hade spärrat av fyndplatsen. Kommunalrådet Kent Larsson kan däremot inte betraktas som 'ett vittne', i juridisk bemärkelse. Han har lämnat 'ett tips' till polisen. Däremot var han 'ett ögonvittne', i alldagligt tal, och kunde därför i efterhand förmedla sin subjektiva perception till andra. Några andra uppgifter i denna sak förekommer inte. Det råder förundersökningssekretess och polisen har inte offentliggjort någonting. Kroppen kan alltså ha haft någon slags fotbeklädnad, eller inte... Det får vi antagligen först veta när FUP blir offentliggjort.

Som jag skrev i https://www.flashback.org/sp44725981 "Kände mig en smula tveksam inför att svara Misstänker dock att dessa eventuella "svarta boots" kommer att dyka upp igen... Och igen."

Det var nåt otroligt var du skriver om dessa boots som du kände dig tveksam inför att svara på redan tidigare. Hur många inlägg är det nu du har producerat om detta du inte tycker ska diskuteras - tio?

Det finns ingen anledning för vittnen att fabricera en uppgift om boots, helt enkelt för att det inte är hett på något sätt. Sen om vittnet sett rätt, eller dragit rätt slutsats om vad denne har sett, är en annan sak. Jag känner mig tveksam till om huden kunnat mörkna på det sättet av sig själv, samtidigt som andra delar av huden varit så oskadad att tatueringar direkt kunnat identifieras. Det kan vara boots, det kan vara annan fotbeklädnad, det kan ju t o m tänkas att man försökt elda kroppen vid någon av brandplatserna, men misslyckats.
Citera
2013-08-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det var nåt otroligt var du skriver om dessa boots som du kände dig tveksam inför att svara på redan tidigare. Hur många inlägg är det nu du har producerat om detta du inte tycker ska diskuteras - tio?

Det finns ingen anledning för vittnen att fabricera en uppgift om boots, helt enkelt för att det inte är hett på något sätt. Sen om vittnet sett rätt, eller dragit rätt slutsats om vad denne har sett, är en annan sak. Jag känner mig tveksam till om huden kunnat mörkna på det sättet av sig själv, samtidigt som andra delar av huden varit så oskadad att tatueringar direkt kunnat identifieras. Det kan vara boots, det kan vara annan fotbeklädnad, det kan ju t o m tänkas att man försökt elda kroppen vid någon av brandplatserna, men misslyckats.

Menar du att det är jag som är ansvarig för att frågan om dessa eventuella "svarta boots" återkommande tas upp av andra; —som exempelvis av dig, just nu?

Du får dessutom diskutera precis vad du vill. Det är inte upp till mig att moderera denhär tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in