2013-08-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Zezka är bara arg för att ingen härinne är villig att ursäkta Berny från allt hon hittar på. Hon är i stadiet där hon fortfarande tror att Berny är en ängel och hon fattar inte att Berny förmodligen skrattar åt hennes naiva sätt att med näbbar och klor försvara henne. Zezka är säkert en av de som kommenterar på Bs blogg: "Åh, du är så vacker, jag önskar att jag kände dig. Du är så stark!".Och det roliga är att alla som har haft med Berny att göra personligen säger vilket jävla svin hon är, men deras åsikt räknas inte för fansen, utan de är så korkade att deras bild av henne bygger på de erkänt lögnaktiga böckerna.

Har följt tråden och det tror inte jag. Jag tror hon går emot er för att ni mobbar och att många ogillar sådant beteende skarpt. Det har ju trillat in många kommentarer om detta, här i tråden.
Citera
2013-08-12, 21:51
Avslutad
Någon som har insikt och tid över borde göra ett slags "familjeträd" där man kan se hur alla personer hänger ihop med Björny och vad deras relationer till henne är Jag har inte följt henne annat än periodiskt och är nu förvånad över alla nya människor som tillkommit.

Herregud, själv framstår man ju som en nunna i jämförelse med Björny
Citera
2013-08-12, 22:10
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Någon som har insikt och tid över borde göra ett slags "familjeträd" där man kan se hur alla personer hänger ihop med Björny och vad deras relationer till henne är Jag har inte följt henne annat än periodiskt och är nu förvånad över alla nya människor som tillkommit.

Herregud, själv framstår man ju som en nunna i jämförelse med Björny

Jag har stundvis på tok för mycket tid över men känner att det skulle bara bli fel om jag tog tag i det då jag känner att jag inte sitter på all nödvändig info annars lät det som något som borde göras. =D
Citera
2013-08-12, 23:20
Avslutad
Pajnispung:

Tack för din åsikt.

Men nej. Zezka ser säkert Bernys trasiga vingar fortfarande. Det tycks vara en epidemi bland fansen.
Citera
2013-08-13, 20:36
Medlem
Kardnialvokals avatar
Blir så jävla irriterad på Bernys updates i bloggen. 9/10 uppdateringar lyder "ligger i sängen", "är trött" eller "sov 12 timmar".

Lata, bortskämda jävel alltså. Till och med SSKan gör fucking hembesök hos henne och maten blir hemlevererad. Vill fan kidnappa Björny och dumpa henne långt ut i någon norrländsk skog med endast en ficklampa som sällskap.

Och försök inte med det uttjatade ångest-kortet för det är utspelat. Är man i så dåligt skick att man inte ens kan handla sin egen mat så går man fan inte på housefestival eller bjuder hem massa folk titt som tätt och sitter och krökar långt in på natten.
Citera
2013-08-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Blir så jävla irriterad på Bernys updates i bloggen. 9/10 uppdateringar lyder "ligger i sängen", "är trött" eller "sov 12 timmar".

Lata, bortskämda jävel alltså. Till och med SSKan gör fucking hembesök hos henne och maten blir hemlevererad. Vill fan kidnappa Björny och dumpa henne långt ut i någon norrländsk skog med endast en ficklampa som sällskap.

Och försök inte med det uttjatade ångest-kortet för det är utspelat. Är man i så dåligt skick att man inte ens kan handla sin egen mat så går man fan inte på housefestival eller bjuder hem massa folk titt som tätt och sitter och krökar långt in på natten.

Är nog övertygad om att hon faktiskt har ångest, men inte konstigt, det brukar psykiskt sjuka människor få när de festar trehundra nätter i sträck. Det är väldigt frustrerande att se folk som vägrar göra BRA val gång på gång. Visst, nu tar hon det lugnt och vilar upp sig, men om någon vecka är det väl fest igen...
Citera
2013-08-14, 00:06
Medlem
sinfons avatar
Som alla människor hade hon antagligen haft mindre ångest om hon inte haft så sjukt mycket tid till att bara sitta och känna efter. Ett jobb, en sysselsättning, en hobby eller något som gör att dagarna inte enbart består av att kedjeröka vid fönstret och sminka sig. Promenera till sjuksköterskan och själv handla sin jävla mat kunde varit en början.
Senast redigerad av sinfon 2013-08-14 kl. 00:10.
Citera
2013-08-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Som alla människor hade hon antagligen haft mindre ångest om hon inte haft så sjukt mycket tid till att bara sitta och känna efter. Ett jobb, en sysselsättning, en hobby eller något som gör att dagarna inte enbart består av att kedjeröka vid fönstret och sminka sig. Promenera till sjuksköterskan och själv handla sin jävla mat kunde varit en början.

+ engagera sig i sin"terapi/agility" hund!
Citera
2013-08-14, 09:58
Medlem
Nu är det ju så här att vad jag läst om B så lär hon leva så här tills hon dör. Hon är 30 år och har tydligen inte förändrats ett dugg på alla dessa år, så tro inget annat. Hon har stannat på en 16 årings nivå och där kommer hon att förbli. Tyvärr. Alla dessa skattemedel som skulle kunna gå till de som verkligen vill ha hjälpen men inte får den.
Citera
2013-08-14, 14:45
Medlem
Kardnialvokals avatar
Älskar att Berny påstår att hon knivhuggit folk (ja, plural). Peppar på nästa story om henne som bordellmamma eller knarkdrottning med springpojkar som sköter hennes smutsiga byk och matat henne med vindruvor i hennes sovrum med marmorväggar.
Citera
2013-08-14, 15:44
Medlem
Igår var jag förbi Röda Korset och såg att vingklippt ängel fanns till salu för 1 ( ) krona.
Jag fick den faktiskt inbunden när den släpptes men tappat bort den, så jag köpte den för att läsa om boken, speciellt nu när man är inne här och läser varje dag.

I vingklippt ängel är det ju Ranvi som betyder mest för Berny. Det handlar nästan bara om Ranvi, Ranvi, Ranvi och Elisa (Kristinah) nämns bara nångång. Men i verkligheten verkar det ju som att Elisa och Berny pratar mest medans Ranvi och Berny inte alls pratar lika mycket?
Vad tror ni har hänt mellan dem?

Och varför tackar hon inte Jesper i slutordena, tacksidan?
Hon tackar alla de andra i änglafamiljen men inte Jesper, trots att han tillhörde deras "familj".

Och i slutet av boken skriver ju Berny om hur lycklig hon är att hon fått tillbaka kontakten med sin familj igen, framförallt föräldrarna. De har återförenats och förlåtit varandra osv osv och nu detta med att hon ska ha blivit utnyttjad i familjen och så.
Alltså, det stämmer inte.
Citera
2013-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Igår var jag förbi Röda Korset och såg att vingklippt ängel fanns till salu för 1 ( ) krona.
Jag fick den faktiskt inbunden när den släpptes men tappat bort den, så jag köpte den för att läsa om boken, speciellt nu när man är inne här och läser varje dag.

I vingklippt ängel är det ju Ranvi som betyder mest för Berny. Det handlar nästan bara om Ranvi, Ranvi, Ranvi och Elisa (Kristinah) nämns bara nångång. Men i verkligheten verkar det ju som att Elisa och Berny pratar mest medans Ranvi och Berny inte alls pratar lika mycket?
Vad tror ni har hänt mellan dem?

Och varför tackar hon inte Jesper i slutordena, tacksidan?
Hon tackar alla de andra i änglafamiljen men inte Jesper, trots att han tillhörde deras "familj".

Och i slutet av boken skriver ju Berny om hur lycklig hon är att hon fått tillbaka kontakten med sin familj igen, framförallt föräldrarna. De har återförenats och förlåtit varandra osv osv och nu detta med att hon ska ha blivit utnyttjad i familjen och så.
Alltså, det stämmer inte.

Läste också precis om den eftersom man hänger i den här tråden.

I slutet av boken så avtar Ranvi och Bernys kontakt. Om jag minns rätt så gick R på droger och det kan ha varit en anledning, tillsammans med att hon inte riktigt orkade dra med sig Berny som var långt inne i psykisk sjukdom.
Dock skrev ju Berny nyligen om Ranvis barn och sa att hon skulle bli den bästa "mostern" och skriva barnbok till barnet. Så enligt det är de ju fortfarande "änglasystrar".

Jag tänkte också på det med Jesper. Kanske beror det på att han inte accepterar hennes nej utan tränger sig på henne med kyssar och tafs fast hon inte vill? Kanske slutade de att vara kompisar?
Han är ju död nu i alla fall.

Ja, enligt boken har de ju fått jättefin kontakt i slutet av boken. Man undrar ju vad som hände. Och framför allt undrar man vad som är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in