2013-08-11, 19:45
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Förlåt om jag är mer än lovligt förvirrad nu... men är inte Theus hennes hund? Eller hade hon en katt med samma namn?

Hon hade en katt med samma namn, ja. Berny är inte mycket för att vårda känslomässiga minnen.

En av katterna (minns ej vilken) förvaras numera i pappurna intill spritflaskorna i köksfönstret, konstaterade vi för ett tag sedan.
Citera
2013-08-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hon hade en katt med samma namn, ja. Berny är inte mycket för att vårda känslomässiga minnen.

En av katterna (minns ej vilken) förvaras numera i pappurna intill spritflaskorna i köksfönstret, konstaterade vi för ett tag sedan.

Aha. Hon har alltså uppkallat hunden efter sin döda katt... Men eftersom Theus tydligen är en gåva från nåt behandlingshem eller nån läkare, och Berny "fick" Theus när han var en vuxen hund så måste Theus alltså haft ett annat namn från början då?

Är väl ingen stor sak i sammanhanget egentligen och Bjärndöd är inte den enda som döpt om ett husdjur, men det måste ju varit rätt förvirrande för en stor hund att börja lära sig lyssna till ett nytt namn...
Men huvudsaken Bööööörny får uttrycka sin stora kärlek till alla levande och döda, antingen genom nya namn eller urnor på hedersplats bland spriten. Hon älskar ju verkligen allt och alla av hela sitt starka överlevande hjärta, både flickvänner, pojkvänner, djur och ängla-familjer mest i hela världen, och en av hennes bästa vänner är Kung Alkohol, och då tycker hon väl att det är den finaste platsen för kissens minne.

Herregud, vilken människa.
Citera
2013-08-11, 21:37
Avslutad
På tal om katter, hittade ett svar som Berny skrivit på sin Bdb. Någon ifrågasätter hennes kattkunskaper och påpekar att sterilisering vore det bästa (hon är på väg att köpa p-piller för katter på bilden).

Citat:
Jo, jag är väldigt medveten om att det finns väldigt många hemlösa katter.
du vet, katter är ett av mina största intressen och har varit det sedan barndomen. jag har inte skaffat katter för att det är små söta prydnadsdjur, utan för att jag älskar katter och vet mycket om hur djuren funkar och vad dom behöver. en dröm jag har är att om flera böcker går lika bra som min första, lägga undan en hel del pengar och kanske starta ett eget katthem.
hur som helst, tuva ska kastreras och även småttingarna mina. zeldox är redan kastrerad. jag kommer inte att avla mer, och att jag har gjort det över huvud taget var enbart för att jag klarar av det och vet en hel del om avel.

med andra ord, jag vet vad jag gör när det gäller kattskötsel och kattkärlek, och mina katter är familjemedlemmer lika mycket som jag och mannen min.

Och Poff!, katterna "försvinner". Och notera tonen i svaret, en ton som hon alltid har i sina svar, en högfärdig och nedlåtande sådan. För Börny vet ju bäst...tror hon.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-11 kl. 21:51.
Citera
2013-08-11, 21:37
Medlem
sinfons avatar
Det var Berny som köpte Theus (hundversionen alltså) till sig själv och inget annat, det har hon även erkänt efteråt här. Hon lade ut en massa dimridåer - kallade honom klinikhund/terapihund och sa att hon "bara hade största ansvaret över honom" osv. för att när hon först skrev att hon skaffat valp igen började till och med hennes egna vänner ifrågasätta vad fan hon höll på med.

Edit: I efterhand förklarade hon att det inte var lögner, utan bara att "hon inte gav oss hela bilden" (det ständigt återkommande temat) för hon hade ju faktiskt tänkt utbilda honom till terapihund och alla hade glädje av honom på behandlingshemmet yada yada yada
Senast redigerad av sinfon 2013-08-11 kl. 21:42.
Citera
2013-08-11, 21:44
Medlem
Citat:
Det var Berny som köpte Theus (hundversionen alltså) till sig själv och inget annat, det har hon även erkänt efteråt här. Hon lade ut en massa dimridåer - kallade honom klinikhund/terapihund och sa att hon "bara hade största ansvaret över honom" osv. för att när hon först skrev att hon skaffat valp igen började till och med hennes egna vänner ifrågasätta vad fan hon höll på med.

Ok, då hänger jag med...
Jag har råkat missa Bernys inlägg i hundfrågan här på FB.
Ja, det är ju inget nytt att hon lägger ut dimridåer och hittar på i alla fall...
Citera
2013-08-11, 22:02
Medlem
En av katterna följde med Jonas.

Skrev nått peppande litet inlägg till honom på helgon för evigheter sedan. Då ringde han upp mig på telefon och berättade en massa om situationen mellan honom och Berny just då. Detta var typ 4 år sedan dock tror jag det måste ha varit. Jag blev lite förvånad, men han var trevlig och saklig på telefon och var bara glad över att någon som inte ville se honom död hade skrivit något till honom.

Han frågade också noga om det var så att jag var kompis med Berny och sade att han inte tänkte berätta var han var någonstans.

Enligt honom så hade Berny då kontakt med "huliganer" (mitt ord) i undre världen som hon hotade med skulle komma och ta kål på honom och Lucas. Han höll sig gömd då. Lucas flyttade väl till Irland eller nått. Vet i alla fall att Jonas tog en av katterna med sig. Det sa han i alla fall.

Han berättade också att Berny hade extremt gott om pengar då de var tillsammans. Han refererade till det som "Bernys feta plånbok".

Han sade också att Berny hade försökt banta, bett honom och Lucas att peppa henne i att äta nyttigt. Sedan hade hon ätit sjukt mycket godis och skit, och när Lucas och Jonas hade tagit upp det hade hon blivit helt galen och både skrikit och skrivit om att de mobbade henne och misshandlade henne psykiskt.

Kan minnas något fel, var som sagt 4år sedan och har ingen personlig relation till någon av dem. Har läst hennes böcker och jag tyckte synd om Jonas som blev jagad över hela internet med småtjejer som skrev till Berny om var han befann sig. Skyldig till misshandel eller ej, häxjakten som bedrevs på honom och Lucas var obehaglig.
Citera
2013-08-11, 23:53
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishLazy
En av katterna följde med Jonas.

Skönt att det gick bra för en av katterna iaf. Tror iofs att det var antingen Tuva eller Zeldox (föräldrakatterna) som han tog med sig men det kan ha varit Zelda (en av kattungarna).
Citera
2013-08-12, 04:57
Medlem
Portias avatar
Är det inte så att Berny haft en (minst) katt som hette Theus och sedan två blue merle collies som hon också kallat Theus ?
Citera
2013-08-12, 05:28
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Portia
Är det inte så att Berny haft en (minst) katt som hette Theus och sedan två blue merle collies som hon också kallat Theus ?

Hon hade en katt som hette Theus. Nu har hon en Collie som heter Theus också, men Collien hon hade före Collien Theus hette Milo
Citera
2013-08-12, 12:04
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hon hade en katt som hette Theus. Nu har hon en Collie som heter Theus också, men Collien hon hade före Collien Theus hette Milo

Japp, och Milo blev hon av med när hon var hemlös knarkare. "Stulen" enligt henne själv.
Citera
2013-08-12, 14:21
Avslutad
Citat:
Japp, och Milo blev hon av med när hon var hemlös knarkare. "Stulen" enligt henne själv.
Det bästa vore väl om någon "stal" Theus också.
Citera
2013-08-12, 16:52
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Amelia fick inte köpa kattungen. Trinity's måste ha ändrat sig. En bekant som är vän med henne på Facebook berättade att hon skrivit en uppdatering om det.

Skönt och bra beslut!
Mår illa över hur den där människan behandlar sina djur, vet inte hur många
olika små hundar och katter hon haft som ja, "försvinner" hela tiden och med tanke på hur det såg ut i Maddes hus efter B och A huserat där så..ja. Det är inte svårt att se efter en katt, ha det fint i kattlådor osv.
Vidriga människa.

( Ja, jag har både hund och katter själv, nu ska jag sluta med OT A)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in