2013-08-14, 08:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
du vet inte vad energi är. du menar välmående.

alla social varelser mår inte bra av interaktion pga någon jävla energi. se på världens mest framstående arter. myror, getingar, bin etc. de går inte runt och ger varandra några jävla komplimanger.

sicke trams.

Du får nog ta och slå upp ordet i saob för exempel på hur det kan användas.

Nästa gång någon verkar vilja be om en komplimang skall jag testa din attityd.

"Komplimang, trams, nej du kvinna, myrorna behöver inga komplimanger och de sliter ju dagarna i ända, inte skall väl du vara sämre än dem, och gny över livets lott."

Gud vad de kommer att älska mig för sådana ord
Citera
2013-08-14, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du får nog ta och slå upp ordet i saob för exempel på hur det kan användas.

Nästa gång någon verkar vilja be om en komplimang skall jag testa din attityd.

"Komplimang, trams, nej du kvinna, myrorna behöver inga komplimanger och de sliter ju dagarna i ända, inte skall väl du vara sämre än dem, och gny över livets lott."

Gud vad de kommer att älska mig för sådana ord

menar du att kvinnan i fråga inte kan slita utan din komplimang?

och nej, det är fortfarande inte korrekt att använda termen "energi" som substitut till ett helt annat ord. sprid inte okunskap.
Citera
2013-08-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Nej men onödiga saker. Jag kan mycket lätt måla upp ett scenario där en man med ett rådissat yttre i ren desperation suger åt sig en vacker kvinnas välmenade energikickar och tar det för mer än vad som var menat. Tänk dig att han blir så glad över hennes flirtande att han bjuder ut henne på vilket hon ju blir tvungen att avböja vänligt och mannen återigen får se sig avvisad och förnedrad. Bättre att vara lite mer sparsam med leenden och komplimanger med sådana människor, om inte annat för att de ska slippa bli vilseledda och cockteasade.

Du behöver inte känna dig ensam. Tydligen ser många kvinnor ett problem i att vackert tacka nej till en inbjudan. Hela ditt inlägg visar hur du inte har mognat på det området, eller hur du inte klarar av det mentalt.

Hint:
Män hatar att man tycker synd om dem, eller felaktigt ser dem som farliga. Grundregeln är väldigt enkel, varelse han verkar desperat eller hotfull enligt dig.

"No big deal" för dig => "No big deal" för honom! (sitter i din attityd!)
Citera
2013-08-14, 10:22
Medlem
För övrigt gäller "no big deal" även när man tar emot en komplimang. Många tjejer har tydligen jätteproblem med det här. Verkar som att mammor inte alls klarar av sin uppgift nuförtiden. Hur tar man emot en komplimang?

Hint:

Man ler, man säger tack, färdigt! (No big deal!) Hur svårt kan det vara?? Jösses!
Citera
2013-08-14, 12:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nu finns det inget annat kvar än repet. Farväl du grymma värld!

Det där funkar alldeles väldigt bra på mig

Men tänk på alla som inte kan läsa subtila budskap de kommer inte förstå vad du vill ha sagt

Någon kommer få ett utbrott på mig nu igen

OnT
Hm men detta föranleder tanken, att flirt kräver humor. Man måste ha humor för att kunna flirta och att bli flirtad med. Det är ju det de är till för - sprida glädje. Och värme

Hm undrar om den trista köttätande växten vet att värme uppstår när molekylerna rör sig fortare.
Värme är energi =)

Nu rör sig mina molekyler fortare av flera skäl faktiskt - kommer bli en bra dag idag!
Senast redigerad av Gertrud1 2013-08-14 kl. 12:24.
Citera
2013-08-14, 12:39
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Har du varit ute och gått med en hund? En häst? En ko?

Du tramsar ju bara

Som hundägare kan jag intyga att hundar inte bara går runt och ger främmande hundar komplimanger utan vidare. Hundar agerar nästan uteslutande bara tillgivet mot egna flockmedlemmar, medan främmande hundar behandlas med misstänksamhet och ses som ett potentiellt hot innan de har kunnat fastslå den främmande hundens intentioner.

De flesta flocklevabde däggdjur agerar på detta sätt. Beteendet är biologiskt nedärvt och har bevisligen bidragit mer till arternas överlevnad än ert insiktslösa hippieflummande om att "sprida energi" har gjort.
Citera
2013-08-14, 12:54
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Som hundägare kan jag intyga att hundar inte bara går runt och ger främmande hundar komplimanger utan vidare. Hundar agerar nästan uteslutande bara tillgivet mot egna flockmedlemmar, medan främmande hundar behandlas med misstänksamhet och ses som ett potentiellt hot innan de har kunnat fastslå den främmande hundens intentioner.

De flesta flocklevabde däggdjur agerar på detta sätt. Beteendet är biologiskt nedärvt och har bevisligen bidragit mer till arternas överlevnad än ert insiktslösa hippieflummande om att "sprida energi" har gjort.

hehe har du hanhund? Har den fått vittring av löpande tik? Är den misstänksam mot löpande tikar så har du lyckats överföra dina problem på din stackars hund.

Hundar ger komplimanger med kroppsrpåk, de ställer sig i olika poser

Det gör bin också faktiskt

OnT

Sweet jesus once again - det handlar om att uttrycka vad man känner.
Flirt är en första kontakt mellan människor, djur ta kontakt med kroppsspråk enbart.

Vi människor gör både och, i skrift så får man lägga till känslorna i orden.

Det verkar som det stora problemet ligger i att vissa ser relationer som att fråga chans när man gick i 5:an, man kryssade i en ruta så var man ihop eller inte.

Det blir både mer komplicerat när man är äldre, man har fler erfarenheter, blir försiktigare och kollar av att man verkligen passar ihop eftersom man gör en större (känslomässig) investering.

Men själva flirtandet är ett lika naturligt parningsbeteende för människor som djurens positioner och läten. Sedan leder inte allt till Coitus, och det är heller inte meningen.

Människor har sin dans, djuren sin. Det är olika turer som finns i våra instinkter.
Senast redigerad av Gertrud1 2013-08-14 kl. 13:02.
Citera
2013-08-14, 12:56
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag skulle inte tro att någon får energi av ytlighet eller andras försök till att förhöja sin egen självkänsla genom att ge komplimanger, det låter ju skittråkigt till skillnad mot flirt som får båda de inblandade parterna att må bra.

Det finns ju rent konkret ingen skillnad mellan de två.

Hittills i tråden så har jag bara sett en närmast religiös övertygelse kringnvad "flirt" skulle vara från er hippieflummare. Ni kan inte ens beskriva det i konkreta termer, och när ni blir ifrågasatta och får edert skitsnack synat så kommer de klassiska undanflykter: "du förstår inte, då är det något fel på dig."

Lite som klassikern de religiösa brukar ta till: "Du måste tro på Gud för att kunna förstå att han finns."

Grejen är den att det råder ingen brist på förståelse här. Liksom att jag ser och förstår VARFÖR religiösa MÅSTE engagera sig i sin massföreställning så är det inte svårt att se varför NI MÅSTE engagera er i er egna massföreställning kring flirt. Därför blir ni väldigt förnärmade och förbannade när man blottlägger de riktiga konkreta skälen och går på defensiven eller vidare försöker hävda er med mer nonsens och hippieflum.

"sprida energi", haha jag dör av skratt!
Citera
2013-08-14, 13:00
Medlem
StyleWarss avatar
Flirtskolan 101:

Ensam, vilsen och bitter person KAN INTE flirta eller vara mottaglig för flirt. Läs och rys
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n

Aaaawww...till och med jag blir alldeles fnissig Burros! FY, inte ändra min sexuella preferens!
How it's done:
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ingen som skojar här inte din hjärtkrossartant.
Säg till om dom är dumma så mutar vi en mod och fixar dom the internet way.

Kräver är nog ett lite hårt ord, finns dom som faller för humorlös stel flirting och tycker det är lite sött men ha en flirtig humor är nog en bra kombination.

Alla dagar är bra dagar om man är stjärtrud.

Tydlig skillnad mellan en social analfabet och jävligt mysig snubbe. Positiv energi finns inte? Öööhhh...OK, vi säger så. Jag hade lätt off:at mig själv om jag hade mått sådär. Lätt.
Citera
2013-08-14, 13:01
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
2. Vem har pratat om ytlighet och falskhet, inte jag. Jag menar alltid det jag säger

Nu börjar ni måla in er i ett hörn. När man konfronterar er med att bara flirta för att intresset ligger i att knullla, då heter det "nej så är det inte alls , vi vill ju bara sprida positiv energiiii juh ".

Men när man sen vänder på steken och frågar om ni alltså adopterar ett beteende som vittnar om sexuell uppskattnng på FALSKA grunder, då heter det istället "Va? Näe, jag menar allt jag säge och ägnar mig inte.åt något falskt beteende."

Ska jag tolka det som att ni antingen är för efterblivna eller bara för djupt rotade i er religiösa vanföreställning för att se hur dessa två svaren står i konflikt med varandra?
Citera
2013-08-14, 13:06
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Flirtskolan 101:

Ensam, vilsen och bitter person KAN INTE flirta eller vara mottaglig för flirt. Läs och rys

Aaaawww...till och med jag blir alldeles fnissig Burros! FY, inte ändra min sexuella preferens!
How it's done:

Tydlig skillnad mellan en social analfabet och jävligt mysig snubbe. Positiv energi finns inte? Öööhhh...OK, vi säger så. Jag hade lätt off:at mig själv om jag hade mått sådär. Lätt.

Lustigt att du tror att jag är exakt likadan här som jag är i riktiga sociala sitationer.

Du förstår, dels tycker jag inte om er eftersom att ni är ryggradslösa fittor och ser därför på er lite som på.något jag just trampat i, och dels så bedriver jag aldrig någon form av diplomati här vilket ytterligare ger detta "osköna" intryck.
Citera
2013-08-14, 13:10
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
hehe har du hanhund? Har den fått vittring av löpande tik? Är den misstänksam mot löpande tikar så har du lyckats överföra dina problem på din stackars hund.

Hundar ger komplimanger med kroppsrpåk, de ställer sig i olika poser

Det gör bin också faktiskt

OnT

Sweet jesus once again - det handlar om att uttrycka vad man känner.
Flirt är en första kontakt mellan människor, djur ta kontakt med kroppsspråk enbart.

Vi människor gör både och, i skrift så får man lägga till känslorna i orden.

Det verkar som det stora problemet ligger i att vissa ser relationer som att fråga chans när man gick i 5:an, man kryssade i en ruta så var man ihop eller inte.

Det blir både mer komplicerat när man är äldre, man har fler erfarenheter, blir försiktigare och kollar av att man verkligen passar ihop eftersom man gör en större (känslomässig) investering.

Men själva flirtandet är ett lika naturligt parningsbeteende för människor som djurens positioner och läten. Sedan leder inte allt till Coitus, och det är heller inte meningen.

Människor har sin dans, djuren sin. Det är olika turer som finns i våra instinkter.

Återigen avslöjar du din okunskap. Att bin skulle stå i olika poser för stt ge varandra komplimanger.

Du ursäktar nog om jag ignorerar hela ditt inlägg då det är som att diskutera kärnfysik med en fyraåring...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in