Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Det var snarare ilska som fick mig att ryta till mot dig, inte hånfullhet och den sprang ur min föreställning att många tjejer spelar en massa onödiga spel som jag inte ser någon nytta med i längden.
Du ser hur lätt det kan vara att tolka något som hånfullhet fast det inte är det? Jag var inte heller hånfull.
Flirten jag talar om är en lek mellan två parter som uppskattar det. Det är inget spel och det är inte meningen att det ska vara till nytta utan det är till förnöjelse.
Citat:
Och ingen i denna tråd har gett någon vettig förklaring till varför jag ska bli glad av främlingars ytliga leenden som påstås förmedla energi. Varför skulle jag få energi av ytlighet eller andras försök till att förhöja sin egen självkänsla genom att ge komplimanger?
Anledningen till att ingen har gett någon vettig förklaring till varför just du ska bli glad av flirt, som alltså inte alls är detsamma som ytliga leenden, är att ingen tycker att du ska bli glad av det om du inte vill. Du får bestämma helt själv vad du blir glad av och inte.
Jag skulle inte tro att någon får energi av ytlighet eller andras försök till att förhöja sin egen självkänsla genom att ge komplimanger, det låter ju skittråkigt till skillnad mot flirt som får båda de inblandade parterna att må bra.