2013-08-13, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Sicke trams, de som är extroverta får energi från umgänget med andra, och även introverta mår bra av att känna sig uppskattade och omtyckta.

Det skapar energi, så länge man har vett på att hålla det just på en sådan nivå.

Vi människor är sociala varelser, och man bör förmoda att vi vanligen mår bra av interaktion med andra.

du vet inte vad energi är. du menar välmående.

alla social varelser mår inte bra av interaktion pga någon jävla energi. se på världens mest framstående arter. myror, getingar, bin etc. de går inte runt och ger varandra några jävla komplimanger.

sicke trams.
Citera
2013-08-13, 22:28
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
du vet inte vad energi är. du menar välmående.

alla social varelser mår inte bra av interaktion pga någon jävla energi. se på världens mest framstående arter. myror, getingar, bin etc. de går inte runt och ger varandra några jävla komplimanger.

sicke trams.

Hur vet du att getingar och myrorna inte kommunicerar med varandra på ett positivt sätt? Säg inte att du kan deras språk....
Citera
2013-08-13, 22:29
Medlem
I den ena hörnan verkar det som att det står de som tror på kärlek och att det faktiskt går att ge utan att enbart tänka på att ta och i den andra hörnan står de som tror att alla handlingar människor utför är till för att höja sitt eget välbefinnande.

Det är väl en svår fråga om kärlek verkligen finns, fan vet jag och det går väl att diskutera i evigheter. Det enda jag vet är att jag sällan tänker för innan jag öppnar munnen och då händer det ibland att en och annan komplimang slinker ur mig. Det är spontant och genuint, sällan menat för att jag vill något även om det säkert också skett/sker.
Citera
2013-08-13, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Hur vet du att getingar och myrorna inte kommunicerar med varandra på ett positivt sätt? Säg inte att du kan deras språk....

"fina vingar", "snygg gadd".
Citera
2013-08-13, 22:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Du hakar upp dig vid komplimangerna, det handlar om att dela en känsla, en varm känsla av välmående.

Är inte expert på insekter men de högre däggdjuren kan få varandra att må bra, visa att de gillar varandra kan de definitivt. det är ju det som det hela handlar om - att våga visa att man gillar nån

Sweet jesus vad det verkar skrämmande

Att vissa verkar tordas göra det utan att kräva tre vidimerade kopior att det är ömsesidigt först
och som till och med kan göra det och fullständigt klara av att det inte skulle vara det

att ha råd att gilla folk utan försäkringar

helvete världen går under
Citera
2013-08-13, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du hakar upp dig vid komplimangerna, det handlar om att dela en känsla, en varm känsla av välmående.

Är inte expert på insekter men de högre däggdjuren kan få varandra att må bra, visa att de gillar varandra kan de definitivt. det är ju det som det hela handlar om - att våga visa att man gillar nån

Sweet jesus vad det verkar skrämmande

däggdjur visar att de tycker om andra djur i deras närhet...inte random apor från andra grupper.
Citera
2013-08-13, 22:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
däggdjur visar att de tycker om andra djur i deras närhet...inte random apor från andra grupper.

Har du varit ute och gått med en hund? En häst? En ko?

Du tramsar ju bara
Citera
2013-08-13, 22:45
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:

Har du hört getingarna brumma det? Jag tror absolut småkrypen kommunicerar med varandra på ett för dom positivt sätt...
Citera
2013-08-13, 22:46
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
1 Spegelneuroner
2. Vem har pratat om ytlighet och falskhet, inte jag. Jag menar alltid det jag säger
3 jag får inte bättre självkänsla av att ge komplimanger, jag blir glad av att folk mår bra.

Här en annan glädjespridare

http://www.youtube.com/watch?v=IOSz9lDVMqU

Så du ler aldrig åt folk som bara råkar passera förbi? Du vet ju ingenting om dessa människor och därför blir ett sådant leende lite fattigt då det inte kan grundas på annat än viljan att förmedla energi bara för att de ska bli glada och inte för att de presterat något glädjefullt.
Jag vet inte hur du funkar men jag vill förtjäna andras uppskattning då jag tycker att den blir mer värdefull på det sättet, annars blir det ju bara tomt och billigt.

Ja, Loffe får även mig att skratta men inte pga hans "smittande" skratt utan för att han har roliga repliker och en dråplig framtoning. På samma sätt kan jag le åt en annan människa om det finns ett konkret skäl till att göra det, jag måste alltså veta varför människan ler åt mig och det är ju omöjligt att förstå när en främling gör det och sedan bara går vidare. Men om det handlar om att ge energi så funkar det inte på mig iallafall, det är som sagt på tok för intetsägande för att vara till någon glädje.
Citera
2013-08-14, 00:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Så du ler aldrig åt folk som bara råkar passera förbi? Du vet ju ingenting om dessa människor och därför blir ett sådant leende lite fattigt då det inte kan grundas på annat än viljan att förmedla energi bara för att de ska bli glada och inte för att de presterat något glädjefullt.

Du förstår fortfarande inte mötet i en ögonkontakt eller ett leende.

Om vi tar exemplet som jag gav tidigare med busschauffören, som kom mot min hållplats jag såg på långt håll att det var fel nummer för mig, så jag fortsatte att läsa min bok.
Han kunde ju inte vara säker på att jag inte skulle åka med så när han började bromsa in vid min hållplats och var jämte mig så tittade jag upp och log och skakade på huvudet så han skulle slippa att stanna.

Han blev tydligen glad av mitt leende och valde att stanna ändå och skoja med mig. Dvs sa; Snälla åk med mig
Varpå jag svarade att visst kunde jag göra det om han tog omvägen om min hemstation.
Vid det här laget så log vi alla (jag busschaufför och resande) både med munnen och ögonen.
Men chauffören hade sin tur att köra, men det var säkert lite roligare att köra buss en liten stund i alla fall, liksom det var roligare för mig att vänta på min buss

Ibland kan det också hända att man känner att någon tittar på en. Man vänder sig och tittar in i någon annans ögon, ser den trevlig ut, har rätt energi så kan man le med ögonen och vila lite i blicken.

I kassan på affären så kan man slänga ur sig något snällt, prata familjärt och kalla dem smeknamn.
Kjell får hete Kjelleman för att det är gulligt. Han är i den åldern när han kan behöva att någon gullar med honom.
Folk blir glada när jag kommer till affären och vill hälsa på mig. De ser till att komma i mitt blickfång. Kvinnor och män. Och pojkar

Jag handlade i en affär på 80 talet och kom in där på 00 talet och en i personalen sa
Nä men hej!!! Och jag undrade - minns du verkligen mig?

Och hon sa - ja för du var alltid så glad

Det handlar om energi att sprida värme och glädje, och funkar ens spegelneuroner så smittar känslor. Så rätt många människor vill byta några ord med Gertrud när de ser henne.
Och det passar mig alldeles utmärkt då jag har ett ensamt jobb utan arbetskamrater.

Vad jag säger när jag flirtar minns jag aldrig, för jag brukar inte lyssna så noga på mig själv.

Det enda jag minns är vad jag skrivit här. Jag har kallat Burros allt möjligt.

Åsna - eftersom Burros betyder Åsna.

Min favoritkotlett eftersom han är yngre än mig och således lammkött.
Lilla Solstråle också tror jag.

Jag tror inte någonstans att Burros sitter och väntar på ett frieri från min sida, han håller själv samma lättsamma nivå och är också han allmänflirtig.

Jag flirtar med Burros för att jag tycker han har ett glatt humör och nästan alltid något vänligt att säga till trådskapare.
Han verkar vara en snäll kille. Sånt skall premieras.

Men det är inte bara Burros, det är bara honom jag kommer på just nu denna sena timme, de människor man är mer allvarligt intresserad av flirtar man med borta från andras blickar.
Ungefär som facebook mao. Det riktiga livet händer inte på facebook.

Det är väl sånt som man lär sig med åren också, orden är 7% av all kommunikation, resten sker mer subtilt, mellan rader och med kroppsspråk och med språkmelodi och humor och sammanhang.

Vi som flirtar kanske skall rapportera våra dåd här då...
Senast redigerad av Gertrud1 2013-08-14 kl. 00:47.
Citera
2013-08-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
För det första: Varför tar ni tjejer aldrig initiativet och flörtar? Varför måste vi alltid tolka era subtila signaler att ni är intresserade och därefter närma oss? Signaler som ibland är helt omöjliga att tolka?

För det andra (svar på din fråga): Därför att svenska kvinnor är dryga och ratar en jämt och ständigt. När jag kom upp i tonåren började jag ganska frikostigt att flörta med tjejer. Sen lade jag av, helt enkelt. Varför? Därför att hur kul är det att i 95 fall av 100 bli hånskrattad i ansiktet eller få en dryg kommentar om ens klädsel eller utseende eller whatever?

Utländska kvinnor är mycket lättare att flörta med, i synnerhet fransyskor eller italienskor; de kan ta en komplimang och de kan i alla fall uppskatta flörtet med lite busiga svar, fnitter eller annat. Svenska kvinnor sitter på en sån jävla hög häst att de ser ned på män, och därför tar de alla närmanden som något slags hån, om nu denna man inte uppfyller varenda litet krav på checklistan över den perfekta mannen.

& det just därför man skall utan några förbehåll förnedra dem över alla gränser i sängen!
och väldigt få har något emot det!
Citera
2013-08-14, 02:11
Medlem
Kan bara tala för mig själv men jag flirtar med tjejer dagligen nästan på stan, ser jag en söt/snygg tjej i kassan eller på stan så går jag nästan alltid fram till henne och säger att jag tycker att hon är väldigt söt/ser ut som en ängel osv=) Jag gillar det för då sprider jag glädje och kanske gör hennes dag och det gör mig glad. Flirtade senast idag med 4 tjejer =)

Är svensk för övrigt=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in