Citat:
Ursprungligen postat av
jigsaw70
Tänk er, män. Utan kvinnan, och din mors vagina så hade inte du heller kunnat dricka vatten ur kranen, sitta vid datorn, använda elektricitet, internet, bil, flyg, cykel, osthyvel, element, tv, radio, barn - Ja, i stort sett ALLT som du kan göra idag, är ett resultat av en kvinna.
Tänk på det nästa gång du beklagar dig över hur hemsk feminismen är.
Det är resultatet av en kvinna som gör vad bara en kvinna kan, nämligen bejakar sin möjlighet att skapa och fostra liv. Det är

helt enkelt. Feminismen är hemsk då den står i motsatsförhållande till just detta. Den intalar kvinnor att de ska ut o göra karriär istället för att skapa och göda liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
jigsaw70
Nääää, vad dum du är nu. Jag vet ju om att alla män inte är likadana, jag har träffat många respektfulla män.
Men här på FB så har vi nästan bara dochebags och här är det anarki och yttrandefrihet som råder.
Ni som läser och motstrider feminismen kan se er som träffade i min generalisering.
FB har en hög grad av ärlighet som man inte ser ute på gatan. Det är klart du tycker om "respektfulla män" eftersom det är ett lagbrott att säga vad man tycker i samhället dessa dagar. Dessa respektfulla män är precis samma individer som säger vad de egentligen tycker på FB.
Här säger man sin sanning, man tiger inte i rädsla för att såra.
Sedan finns det ju förstås överdrivandet, trollandet osv men ingen plats är perfekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
jigsaw70
Är det så du ser på barnafödande? Vilken sorglig individ du är.
Välj du att se din mamma som en slavdrivare som bara särar på benen.
Jag tycker också det är ett extremt olyckligt sätt att se på det. Men det är ju precis det som även feminismen uppmuntrar till. De ser ju moderskapet som ett hinder för deras karriärer. Så då sitter vi med en del män som inte respekterar kvinnans livsskapande såväl som med feminister som inte heller gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haringetnamnalls
Skärp till dig nu, givetvis har kvinnor bidragit med massor positiva känslor genom historien.
En värld med homosex och endast tävlingar vore inget att leva i.
Haha, så sant
Citat:
Ursprungligen postat av
Bubbabadoo
Av någon anledning kommer det alltid fram till sex. Föda barn, "homosex" etc etc. Ja, vi vet att kvinnan är bra till att föda barn och ha sex med.
Vad jag efterfrågar är vad kvinnan bidragit med MER än så? Några kända städer skapade av kvinnor? Några stora erövringar historiskt? Några skepp byggda? Broar? Ubåtar? Elektronikapparater? TOALETTER? NÅGOT?!
Det är tämligen uppenbart att 99.99% av allt vi har i dagens värld är tack vare män. JA, UTAN KVINNAN = INGE BARN, vi vet det, vi har hört det tusen ggr nu, det kommer ALLTID när man tar fram de olika könens prestationer av någon konstig anledning (pst, anledningen är för att det är det ENDA kvinnan har att komma med

).
Nå?
Men det är inte kvinnans uppgift. Att sträva, att skydda, att erövra är mannens raison d'etre. Eftersom det inte är hennes uppgift torde vi inte nedvärdera vad hon kan bättre än någon av oss (för ingen av oss män kan skapa liv och vara omhändertagande som kvinnor kan). Båda delar behövs. Vi gör ju dessutom mycket av våra grejer för att imponera på kvinnor. Kan inte tänka mig att de där städerna skulle kännas så kul att leva i utan kvinnor.
Jag vet att du försöker vara tydlig inför feministerna som vill att kvinnan också ska ha samma uppgift som mannen. Som tar livsskapandet på samma allvar som huruvida man skaffar en katt eller ej. Men det är nog klokast om vi värderar kvinnor för vad de gör bäst. Deras försök att vara män är inte mer än sorgligt och det är det som bör framkomma. Inte att de skulle vara värdelösa hur de än gör.
Det är ju stor skillnad på en bra moder och en dålig moder, precis som det är stor skillnad på en bra VD och en dålig. I båda fallen bör den bra hyllas.