2013-08-13, 23:29
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Intressant läsning! Du skriver som en poet. Är du en poet, om jag får fråga?
Vilket var poetiskt ?
Citera
2013-08-13, 23:30
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Vilket var poetiskt ?
Tex:
Citat:
då tiga är guld, dfsm förordnar iaf att öppn gapen och dofta in vad universum bjuder på.
Är du en poet?
Citera
2013-08-13, 23:34
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Inga lagar gäller, hur skulle DFSM annars kunna färdas genom tid och rum, mellan nu och då? Hur skulle en gud bunden av lagar kunna vara överallt och ingenstans på en och samma gång? Nej du är blott en futtig människa och Gud är "mystisk".
Ja, jag är blott en futtig och obetydlig människa som är begränsad till de logiska lagarna.
Citera
2013-08-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ja, jag är blott en futtig och obetydlig människa som är begränsad till de logiska lagarna.

Om jag påstod att DFS hade kraft nog att klyva månen mitt itu för att sedan sätta ihop den igen, skulle du tro mig?
Citera
2013-08-13, 23:47
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Menar du att DFSM inte följer logikens lagar? Om så skulle vara fallet så får det allvarliga konsekvenser för DFSM.

Knappast. Hans natur är outgrundlig och han påverkas inte av logikens lagar.
Citera
2013-08-13, 23:50
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Om jag påstod att DFS hade kraft nog att klyva månen mitt itu för att sedan sätta ihop den igen, skulle du tro mig?
Först och främst kan DFSM inte existera eftersom han bryter mot de logiska lagarna. Att man bryter mot de logiska lagarna så betyder det att hans existens inte är möjlig i vår verklighet. De logiska lagarna har nämligen koppling med vår verklighet. Att man bryter mot dessa betyder att man inte tillhör vår verklighet, att man inte existerar. Hoppas att du förstår
Senast redigerad av kunskap1 2013-08-13 kl. 23:54.
Citera
2013-08-13, 23:52
Medlem
Citat:
Först och främst är så kan DFSM inte existera eftersom han bryter mot de logiska lagarna. Att man bryter mot de logiska lagarna så betyder det att hans existens inte är möjlig i vår verklighet. De logiska lagarna har nämligen koppling med vår verklighet. Att man bryter mot dessa betyder att man inte tillhör vår verklighet, att man inte existerar. Hoppas att du förstår

Så du är alltså ateist?
Citera
2013-08-13, 23:54
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Knappast. Hans natur är outgrundlig och han påverkas inte av logikens lagar.
Så du menar att identitetslagen inte gäller för DFSM?
Vet du vad det har för konsekvenser? Att saker och ting inte är vad de är, dvs spagetti inte är spagetti. Det är ju allvarlig för DFSM, det hotar ju hans existens
Citera
2013-08-13, 23:55
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Så du är alltså ateist?
Japp, jag är ateist. Jag tror inte på DFSM.
Citera
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Först och främst är så kan DFSM inte existera eftersom han bryter mot de logiska lagarna. Att man bryter mot de logiska lagarna så betyder det att hans existens inte är möjlig i vår verklighet. De logiska lagarna har nämligen koppling med vår verklighet. Att man bryter mot dessa betyder att man inte tillhör vår verklighet, att man inte existerar. Hoppas att du förstår
Återigen, DFSM bryr sig inte om de logiska lagarna, då han är allsmäktig och outgrundlig.

Som nedan, är du ateist? För det finns ingen "gud" som inte bryter mot diverse logiska lagar.
Citera
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Tex:

Är du en poet?
Nej det är jag inte lol, däremot noterar jag skillnaderna mellan abstraktions-konspirationer och konkret makt.

Makten att införskaffa mat, att stilla sinnet, för att klara av att somna, som bäbisar gör när de får sitt di elelr sin välling, är nära om inte helt symbiotisk med dfsm:s benudling, när barnen så småningom ges söndermosade makaroner, det kan iofs vara poetisk vilja till sammanfogning liksom foglossningar först bräcker sedan knäcker sedan långsamt växer tillbaks, så som det är med införskaffandet av mat, då tänker jag ungefär så här : vad får männskor att knäcks över införskaffandet av mat på borden? ja det är helt enkelt solstrålarna och vattnet som dfsm, föser ihop.. det är ren och skär logik som får guldkornen till bords, bare sig den gyllene äggulan som ska till, de gyllene vetekornen elelr skimrande råg, om du märkt hur det skiftar glansfullt, liksom det blänkande vattnet, allt föses ihop till en slags syntes, som är rejält logisk, och notera "det gyllene"

För kristendomens räkning drar man flokslerna om om att et är gyllene att tiga, men om nu kunskaper insikter och logik, skulle behöva förseglas i tigamndets sjuka vakuum.. skulle mänskligheten ens överleva? icke, det krävs öppna gap för att redan ett barn förmår överleva, du behöver endast följa biologiska fysikens lagar, med inte så fasligt många böcker och timlånga sittningar som silamrecitationer kräver eller alla tröttsamma mässor där kristus skulle vara mästaren?

.... se hur vinden för veteaxen och lära dig den lättare ekvationskonsten, så sett kan matte vara poetiskt, helt klart! det är vackert ibland.(ofta) . särskilt med lite pasta och köttfärssås.. och en skvätt vin skadar inte heller, eller varför inte riven ost på? hur många barn älskar inte en mjukost? lika vit som pastadegen.. där finns beröring.. det blir dfsm:symfoni : vad blir det av en katekes på en hård bänk tycker du? synd & straff.. kristendomens fallerande missläror, rätt o slätt.

eller det hunsande islambedjandet? inte mycket till glädje enl mig, väldigt missunamt.. så sett ser jag ingen gud i religioner, det ska sol och vatten till, och öppna sinnen (öppet gap, redan för bäbisarna som sagt, de gäspar dessutom, skulle tiga vara guld, skulle de aldrig gäspa) Logik är tämligen lätt, eller?
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-14 kl. 00:02.
Citera
2013-08-13, 23:58
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Nej det är jag inte lol, däremot noterar jag skillnaderna mellan abstraktions-konspirationer och konkret makt.

Makten att införskaffa mat, att stilla sinnet, för att klara av att somna, som bäbisar gör när de får sitt di elelr sin välling, är nära om inte helt symbiotisk med dfsm:s benudling, när barnen så småningom ges söndermosade makaroner, det kan iofs vara poetisk vilja till sammanfogning liksom foglossningar först bräcker sedan knäcker sedan långsamt växer tillbaks, så som det är med införskaffandet av mat, då tänker jag ungefär så här : vad får männskor att knäcks över införskaffandet av mat på borden? ja det är helt enkelt solstrålarna och vattnet som dfsm, föser ihop.. det är ren och skär logik som får guldkornen till bords, bare sig den gyllene äggulan som ska till, de gyllene vetekornen elelr skimrande råg, om du märkt hur det skiftar glansfullt, liksom det blänkande vattnet, allt föses ihop till en slags syntes, som är rejält logisk, och notera "det gyllene"

För kristendomens räkning drar man flokslerna om om att et är gyllene att tiga, men om nu kunskaper insikter och logik, skulle behöva förseglas i tigamndets sjuka vakuum.. skulle mänskligheten ens överleva? icke, det krävs öppna gap för att redan ett barn förmår överleva, du behöver endast följa biologiska fysikens lagr, se hur vinden för veteaxen och lära dig den lättare ekvationskonsten, så sett kan mtte vara poetiskt, helt klart! det är vackert ibland.. särskilt med lite pasta och köttfärssås.. och en skvätt vin skadar inte heller, elelr avrför inte riven ost på? det blir dfsm:symfoni : vad blir det av en katekes på en hård bänk tycker du?

eller det hunande islambedjandet? inte mycket till glädje enl mig, väldigt missunamt.. så sett ser jag ingen gud i religioner, det ska sol och vatten till, och öppna sinnen (öppet gap, redan för bäbisarna som sagt, de gäspar desutom, skulle tiga vara guld, skulle de aldrig gäspa) Logik är tämligen lätt, eller?
Jag tycker att du är en väldigt bra poet även om du inte tycker det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in