Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Tex:
Är du en poet?

Nej det är jag inte lol, däremot noterar jag skillnaderna mellan abstraktions-konspirationer och konkret makt.
Makten att införskaffa mat, att stilla sinnet, för att klara av att somna, som bäbisar gör när de får sitt di elelr sin välling, är nära om inte helt symbiotisk med dfsm:s benudling, när barnen så småningom ges söndermosade makaroner, det kan iofs vara poetisk vilja till sammanfogning liksom foglossningar först bräcker sedan knäcker sedan långsamt växer tillbaks, så som det är med införskaffandet av mat, då tänker jag ungefär så här : vad får männskor att knäcks över införskaffandet av mat på borden? ja det är helt enkelt solstrålarna och vattnet som dfsm, föser ihop.. det är ren och skär logik som får guldkornen till bords, bare sig den gyllene äggulan som ska till, de gyllene vetekornen elelr skimrande råg, om du märkt hur det skiftar glansfullt, liksom det blänkande vattnet, allt föses ihop till en slags syntes, som är rejält logisk, och notera "det gyllene"
För kristendomens räkning drar man flokslerna om om att et är gyllene att tiga, men om nu kunskaper insikter och logik, skulle behöva förseglas i tigamndets sjuka vakuum.. skulle mänskligheten ens överleva? icke, det krävs öppna gap för att redan ett barn förmår överleva, du behöver endast följa biologiska fysikens lagar, med inte så fasligt många böcker och timlånga sittningar som silamrecitationer kräver eller alla tröttsamma mässor där kristus skulle vara mästaren?
.... se hur vinden för veteaxen och lära dig den lättare ekvationskonsten, så sett kan matte vara poetiskt, helt klart! det är vackert ibland.(ofta) . särskilt med lite pasta och köttfärssås.. och en skvätt vin skadar inte heller, eller varför inte riven ost på? hur många barn älskar inte en mjukost? lika vit som pastadegen.. där finns beröring.. det blir dfsm:symfoni : vad blir det av en katekes på en hård bänk tycker du? synd & straff.. kristendomens fallerande missläror, rätt o slätt.
eller det hunsande islambedjandet? inte mycket till glädje enl mig, väldigt missunamt.. så sett ser jag ingen gud i religioner, det ska sol och vatten till, och öppna sinnen (öppet gap, redan för bäbisarna som sagt, de gäspar dessutom, skulle tiga vara guld, skulle de aldrig gäspa) Logik är tämligen lätt, eller?