2013-08-13, 23:22
  #21529
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Bra, jag förstår. Då kan du lätta från tråden nu när du uppnått ditt syfte, inte sant?
Hehe, ja det är sant men varför negligerar du mig inte då? Det är ju det bästa sättet men du vill allt mopsa lite och leka besserwisser? Men visst, jag ska inte förpesta ditt så kallade liv så ut och tävla i slåsslekar och misshandla andra bara för att de håller på andra lag. Lycka till!
Citera
2013-08-14, 00:44
  #21530
Medlem
Norrköping och nerläggandet av deras firma diskuterades några sidor bak i tråden... har din dator inte sökfunktion?
Citera
2013-08-14, 02:48
  #21531
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Och tråden på fragbite är från 2007.. Bra letat där.

Menar du att "firmorna" har mognare anhängare nu? Eller vad menar du?
Citera
2013-08-14, 14:25
  #21532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seth-Rydell
Puppies är undergruppen.

Aa jag vet, skrev lite fel. Menade jag aldrig har hört några andra klubbar som har undergrupper bland Ultras, men jag kan ha fel(?).

Citat:
Ursprungligen postat av Niso
Norrköping och nerläggandet av deras firma diskuterades några sidor bak i tråden... har din dator inte sökfunktion?

Har sökt men hittade inget av det jag eftersökte..
Citera
2013-08-14, 14:43
  #21533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Aa jag vet, skrev lite fel. Menade jag aldrig har hört några andra klubbar som har undergrupper bland Ultras, men jag kan ha fel(?).



Har sökt men hittade inget av det jag eftersökte..

Googla en gång till. får svar på första sidan.
Citera
2013-08-14, 14:43
  #21534
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Är det sant att bajen håller sig allierade med leksand? Trodde det var på skämt när jag hörde om folk som hejar på bajen i fotboll och leksand i hockey...

Vad hette norrköpings firma innan de la ner? Finns det något officiellt om att de la ner och vart kan jag läsa om det? Det har inte dragits upp något nytt?
Vet att de finns Peking Ultras och Peking Puppies men de ska som sagt vara ultras (även fast de konstigt nog verkar ha någon undergrupp till sin "stora" Ultras-grupp...)
Det finns bajare som håller på Leksand i hocket, ja. Sen om de är allierade vet jag inte.

Som någon tidigare redan sagt: det har redan diskuterats längre bak i tråden och det känns inte aktuellt att ta upp historien såvida inte någon har något att tillägga som inte redan sagts (vilket jag tvivlar på).
Citera
2013-08-14, 14:45
  #21535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Aa jag vet, skrev lite fel. Menade jag aldrig har hört några andra klubbar som har undergrupper bland Ultras, men jag kan ha fel(?).
Ja, alla större ultrasgrupper har undergrupper.



Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Har sökt men hittade inget av det jag eftersökte..
Norrköpings firma lades ner av Firman Boys 2011.
Citera
2013-08-14, 16:20
  #21536
Medlem
Jag efterfrågade några officiella uttalanden om det. Alltså något som en större firma eller norrköpings firma har skrivit om det; vad norrköpings firma hette och om det har startats något nytt i norrköping / vad de huliganer som fanns tog vägen.

Om jag söker på norrköping i tråden så får jag enbart upp anledningar till varför det har hänt från flashbackare.
Citera
2013-08-14, 16:29
  #21537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Jag efterfrågade några officiella uttalanden om det. Alltså något som en större firma eller norrköpings firma har skrivit om det; vad norrköpings firma hette och om det har startats något nytt i norrköping / vad de huliganer som fanns tog vägen.

Om jag söker på norrköping i tråden så får jag enbart upp anledningar till varför det har hänt från flashbackare.

Ska det vara så svårt att gå in på Sverigesecen och läsa? Vad är det för fel?
Citera
2013-08-14, 16:30
  #21538
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Jag efterfrågade några officiella uttalanden om det. Alltså något som en större firma eller norrköpings firma har skrivit om det; vad norrköpings firma hette och om det har startats något nytt i norrköping / vad de huliganer som fanns tog vägen.

Om jag söker på norrköping i tråden så får jag enbart upp anledningar till varför det har hänt från flashbackare.

Så.

Citat:
Ursprungligen postat av Sverigescenen.com
Det ryktas och konstateras härmed att Firman Boys under ett möte med företrädare för Norrköpings ligistorganisation måndagen den 7 mars 2011 kl: 19.09 lagt ner Norrköpings firma. Det innebär att Norrköping inte längre har någon organiserad fotbollsfirma. Det innebär även att Norrköping vare sig bokar några möten eller tackar ja till några möten. Norrköping är satta i karantän och det beslutet gäller tillsvidare och till dess att FB säger någonting annat...
Citera
2013-08-14, 16:33
  #21539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Finns det något officiellt om att de la ner och vart kan jag läsa om det?
"om ett av den svenska scenens värsta övertramp någonsin. Detta i samband med en uppgjord yngre drabbning i Åby mellan 25 st Norrköping och 26 st "AIK:s Yngsta" (110226). Gnagarna slog bokstavligen talat sönder Norrköpingsgänget på ca: 15 sekunder och grupperna hade börjat dra sig tillbaka mot sina fordon när en av Pekingkillarna hoppar in i sin bil och gasar i full fart rakt mot AIK-grabbarna som får kasta sig åt sidorna. En AIK-grabb hinner dock inte undan utan blir påkörd bakifrån och flyger upp två meter i luften innan han landar på marken medvetslös. Det som händer sedan är att två st AIK-grabbar räddar livet på sin vän (enligt läkarna) genom sin insats. Grabben förs till sjukhus svårt skadad med bland annat en avsliten artär i halsen. AIK-grabben har nu lämnat sjukhuset och framtiden får utvisa om han får några bestående men av det som vi klassar som ett MORDFÖRSÖK på en av våra yngre grabbar och AIK-hjältar...

och konstateras härmed att Firman Boys under ett möte med företrädare för Norrköpings ligistorganisation måndagen den 7 mars 2011 kl: 19.09 lagt ner Norrköpings firma. Det innebär att Norrköping inte längre har någon organiserad fotbollsfirma. Det innebär även att Norrköping vare sig bokar några möten eller tackar ja till några möten. Norrköping är satta i karantän och det beslutet gäller tillsvidare och till dess att FB säger någonting annat..."

http://sverigescenen.com/det_ryktas.html
Citera
2013-08-14, 17:46
  #21540
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegelFrank
"om ett av den svenska scenens värsta övertramp någonsin. Detta i samband med en uppgjord yngre drabbning i Åby mellan 25 st Norrköping och 26 st "AIK:s Yngsta" (110226). Gnagarna slog bokstavligen talat sönder Norrköpingsgänget på ca: 15 sekunder och grupperna hade börjat dra sig tillbaka mot sina fordon när en av Pekingkillarna hoppar in i sin bil och gasar i full fart rakt mot AIK-grabbarna som får kasta sig åt sidorna. En AIK-grabb hinner dock inte undan utan blir påkörd bakifrån och flyger upp två meter i luften innan han landar på marken medvetslös. Det som händer sedan är att två st AIK-grabbar räddar livet på sin vän (enligt läkarna) genom sin insats. Grabben förs till sjukhus svårt skadad med bland annat en avsliten artär i halsen. AIK-grabben har nu lämnat sjukhuset och framtiden får utvisa om han får några bestående men av det som vi klassar som ett MORDFÖRSÖK på en av våra yngre grabbar och AIK-hjältar...

och konstateras härmed att Firman Boys under ett möte med företrädare för Norrköpings ligistorganisation måndagen den 7 mars 2011 kl: 19.09 lagt ner Norrköpings firma. Det innebär att Norrköping inte längre har någon organiserad fotbollsfirma. Det innebär även att Norrköping vare sig bokar några möten eller tackar ja till några möten. Norrköping är satta i karantän och det beslutet gäller tillsvidare och till dess att FB säger någonting annat..."

http://sverigescenen.com/det_ryktas.html

Vet man vad som hänt den fd. Pekingkillen? Blev det någon rättegång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in