2013-08-13, 15:47
Medlem
Jag undrar hur det kommer sig att huliganism inte finns i lika stor utsträckning inom hockey som det gör i fotboll. Någon som vet? Är det på grund av vintern?

Sedan undrar jag även om Norrköping har några huliganer och vad deras firma då heter.
Citera
2013-08-13, 16:22
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haga
Utomsocknes var ordet - Alltså några utanför stockholmsområdet, dvs inte hif/dif. Är det så illa ställt med läsförståelsen?

Kul när det smäller, bra kört.
Citera
2013-08-13, 19:10
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Jag undrar hur det kommer sig att huliganism inte finns i lika stor utsträckning inom hockey som det gör i fotboll. Någon som vet? Är det på grund av vintern?

Sedan undrar jag även om Norrköping har några huliganer och vad deras firma då heter.
Den finns, dock mindre aktörer. På rak arm kan jag tänka på kanske tre, fyra klubbar som har "riktiga" firmor; Linköping, DIF och aik. Västerås har väl ett par ligister och sen bör Bajen räknas som Leksands ligister också. I övrigt vet jag inte, någon som kan fylla på?

Norrköpings liga blev upplöst på grund av en del vidriga övertramp och dålig organisation.
Citera
2013-08-13, 19:38
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Är det nån form av tvångsbeteende som gör att du rullar in i tråden en gång om året och snackar pacifistgoja trots att du vet att det inte ger nåt resultat? Bekräftelsehorerier blir snabbt väldigt tröttsamma, du hör hemma i den här tråden lika mycket som en SSK:are gör på ligistscenen.

Så, vad vill du. Egentligen?
Tack Dr Freud men allt jag önskar är att ni slutar slåss på gator och torg. Det stämmer rätt illa med hur ni skönmålar er själva när ni inte vågar slåss utan att polisen särar på er.

Ja och så en sak till, låt klubbarna sköta sig själva.

Ni får jättegärna slåss och mäta era krafter med likasinnade så ta bort pacifist-kortet snälla doktorn.

Så, tydligt så att även kanske du förstår nu?
Citera
2013-08-13, 19:44
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Ska du då tvinga fram ett intresse eller vad? Att de berörda inte är intresserade att delta i diskussionen är ju en indikation på att det inte finns ett diskussionsunderlag. I vilket fall som helst så är den typen av diskussioner inte passande till en tråd som handlar om aktiviteter för fotbollsfirmor i Sverige.

Du får helt enkelt acceptera att den här tråden inte kommer att ge dig svar på de moraliska frågetecken som finns kring huliganismen i Sverige.
Ja, det du säger stämmer säkert....hade kanske lite för höga förhoppningar och kan samtidigt tycka att det är lite dåligt att man inte man försvara scenen på bättre sätt än med personliga påhopp på h-u-r jag argumenterar.

Det grabbar sysslar med måste väl få ifrågasättas och diskuteras eftersom de tar sig friheten att lägga sig i hur min älskade klubb styrs samt boxar på varandra på allmänna platser där vi Svenssons är? Det vill synas, skryta och styra men samtidigt får man inta klaga, veta för mycket eller lägga sig i?

Ser dock din poäng med tråden kontra mitt gnäll men, som sagt, det finns ju inget annat ställe och ingen är ju intresserad av att våga se lite självkritiskt på det hela.

Jag tackar för dina schyssta ord och det är ju, som du säger, meningslöst. Försöker lite vart tredje år dock.....får se vad som sker i framtiden.

Fridens,
M
Citera
2013-08-13, 21:17
Medlem
DadoPrsos avatar
Några av "hårdingarna" använder en Playboy-kanin som symbol: http://img530.imageshack.us/img530/8852/dfgtw3.jpg
Citera
2013-08-13, 21:19
Medlem
DadoPrsos avatar
Och, bilden sprids via Fragbite...
http://www.fragbite.se/?threadID=395062
Citera
2013-08-13, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Tack Dr Freud men allt jag önskar är att ni slutar slåss på gator och torg. Det stämmer rätt illa med hur ni skönmålar er själva när ni inte vågar slåss utan att polisen särar på er.

Ja och så en sak till, låt klubbarna sköta sig själva.

Ni får jättegärna slåss och mäta era krafter med likasinnade så ta bort pacifist-kortet snälla doktorn.

Så, tydligt så att även kanske du förstår nu?
Bra, jag förstår. Då kan du lätta från tråden nu när du uppnått ditt syfte, inte sant?
Citera
2013-08-13, 21:55
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Och, bilden sprids via Fragbite...
http://www.fragbite.se/?threadID=395062
Måste väl finnas något roligare för en femtonåring med sommarlov att göra än att förstöra trådar på flashback. Fiska, bada, spela fotboll eller varför inte dricka sin första folköl och bli lite härligt placeboglad.
Citera
2013-08-13, 22:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Måste väl finnas något roligare för en femtonåring med sommarlov att göra än att förstöra trådar på flashback. Fiska, bada, spela fotboll eller varför inte dricka sin första folköl och bli lite härligt placeboglad.

Och tråden på fragbite är från 2007.. Bra letat där.
Citera
2013-08-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Den finns, dock mindre aktörer. På rak arm kan jag tänka på kanske tre, fyra klubbar som har "riktiga" firmor; Linköping, DIF och aik. Västerås har väl ett par ligister och sen bör Bajen räknas som Leksands ligister också. I övrigt vet jag inte, någon som kan fylla på?

Norrköpings liga blev upplöst på grund av en del vidriga övertramp och dålig organisation.

Är det sant att bajen håller sig allierade med leksand? Trodde det var på skämt när jag hörde om folk som hejar på bajen i fotboll och leksand i hockey...

Vad hette norrköpings firma innan de la ner? Finns det något officiellt om att de la ner och vart kan jag läsa om det? Det har inte dragits upp något nytt?
Vet att de finns Peking Ultras och Peking Puppies men de ska som sagt vara ultras (även fast de konstigt nog verkar ha någon undergrupp till sin "stora" Ultras-grupp...)
Citera
2013-08-13, 22:54
Medlem
Seth-Rydells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Är det sant att bajen håller sig allierade med leksand? Trodde det var på skämt när jag hörde om folk som hejar på bajen i fotboll och leksand i hockey...

Vad hette norrköpings firma innan de la ner? Finns det något officiellt om att de la ner och vart kan jag läsa om det? Det har inte dragits upp något nytt?
Vet att de finns Peking Ultras och Peking Puppies men de ska som sagt vara ultras (även fast de konstigt nog verkar ha någon undergrupp till sin "stora" Ultras-grupp...)
Puppies är undergruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in