2013-08-13, 11:45
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
För att inte nämna att hans senare "uppenbarelser" gäller om det går emot hans tidigare "uppenbarelser". Visst känns det ofelbart och gudabenådat och inte alls någon som hittade på eftersom?
Absolut inte. Det är speciellt inte misstänksamt när judarna gav dem guds ord.

Det är inte alls mer logiskt att han hörde om den judiska religionen och spann vidare på det som den märkliga "profet" han var. Inte alls.
Citera
2013-08-13, 12:15
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Och ni radikala ateister är ett tydligt exempel på det jag skrev tidigare, att vi muslimer måste inse i vårt tankesätt att vi befinner oss i krig med er ateister.

Ja ja... vem vet, vi kanske syns i ett sprängattentat någonstans? Ett gott råd bara: försök att designa era bombbälten så att ni inte ser så tjocka ut.
Citera
2013-08-13, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Glöm inte att han lärde sig (läs: hittade på) allt under 23 år. Den självutnämnde profeten alltså. Det vore ju dumt att skriva ner några saker. Det måste bara mycket bättre att lära sig allt själv, utantill, och sedan försöka lära andra genom djungeltrumman.

Ack och ve!

Muslimernas alldeles egna version av "L. Ron Hubbard" med andra ord.
Då kan de ju bilda klubb med Rael också
Citera
2013-08-13, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det handlar inte om att du inte vill det handlar om att du inte kan. Först det hela rätt.

Ditt tappra försök att ge dig in på andras psyke är både misslyckat och arrogant. Du har ingen aning om vad jag vill. Hur kan du tro dig ha förstått en per definition okännbar Gud bättre än andra när du inte ens närmar dig en grundlig förståelse av dina medmänniskor?

Du överskattar dig själv.
Citera
2013-08-13, 13:25
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Ööööö....

han ska tortera döda?

Känner de något av det?

I den monoteistiska traditionen så är våra liv inte mer än en fjutt av existensen efter döden. Så om den kristna teologin stämmer så kommer vi känna och vi kommer att känna förevigt.
Citera
2013-08-13, 13:33
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ateisterna är ett enda litet steg dummare än er kristna. De påstår att Gud inte existerar då begår de den största synden. Men ni kristna begår den näst största synden. Ni menar att präster kan besluta vem som ska förlåtas synder. och att Jesus är Guds son

Ja, vi dumma ateister är väldigt syndiga, men det är för att ni religiösa och eran gud gör det jävligt svårt för oss att tro. Gud höll på att ge oss tecken för cirka 2000 år sen ( eller 1400 år sen ) för fulla muggar, men sen dess har han tydligen tröttnat på att vara så hjälpsam. Så att folk förnekar detta rymdspökes existens hänger först och främst på att idioter som du själv och thunderman gör det så otroligt svårt att bli sympatiskt inställd till denna gud. Men inte bara ni, utan gud själv verkar inte vilja att vi ska tro på honom.
Citera
2013-08-13, 13:44
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Hmmm, varför vill inte LittleRedCap svara på det svar jag gav till henne angående homosexualitet. det svar som var början på alla mina kommentarer i den här tråden
Hav tålamod, du ska få dina svar. Sitter tyvärr med en kass telefon för tillfället. Passa på att spy galla nu medan jag är relativt försvarslös. Nu måste jag tyvärr lämna tillbaka denna telefon till dess rättmätiga ägare. Gud älskar dig!
Senast redigerad av LittleRedCap 2013-08-13 kl. 14:25.
Citera
2013-08-13, 13:48
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Finns det någon eller något som är dåraktigare än ateister? De har bytt bort sina själar och de har inte vunnit på sin byteshandel. Fundera på av vad du är skapad, du är skapad av en droppe vätska, och här står du livets levande och argumenterar mot din skapare. Nej, det finns ingen eller inget som är dummare eller dåraktigare än ateister. Av en droppe sädesvätska är hon skapad, kommer till livet bland blod, gegga slem och bajs ändå står hon där livets levande och argumenterar mot sin skapare i sin okunnighet. VE ER ATEISTER! JA ÄNNU ÄN GÅNG VE ER!

Det förflutna äger du inte, framtiden och vad som gömmer sig i dess sköte äger du inte, det är nuet som du äger och du använder det av hela kropp och själ för att avvisa tron och förneka sanningen och väljer med vett och vilja helvetet framför paradiset. Eländigt viloställe!

Är du 30 år gammal äger du inte de dagar som har gått av ditt liv, du kan hur mycket du vill försöka återskapa dessa dagar i minnet men dessa dagar blir aldrig en verklighet igen. Du äger inte morgondagen utan kan avlida nästa sekund, ska ni inte tänka över detta, era obotfärdiga ateister? Varför är det för er förhatligt att det finns människor som säger att ni bör tro på er skapare och visa vördnad? Hur kan ni finna detta vara förhatligt då en evighet av plåga och elände väntar såna olyckliga förnekare? Ja än en gång VE ER! Ja låt det vara sagt än en gång VE ER!

Finns ingen anledning att leva om man inte tror på Gud. Ni lever i ett djupt mörker ( ateisterna ) även fast ni inte vill erkänna det.

Tro mig muslimerna dem som lever ett liv efter Allahs lagar lever ett liv i lugn och harmoni. Man kan se LJUS utstråla sig från muslimernas ansikten... Titta på era ansikten/själar skrynkliga och förstörda av synder.

IP du måste förstå att dessa stackare är vilseledda. Dem följer sina lustar och begär óch djävulen äger deras hjärtan.

[2:16] De har bytt bort [Guds] vägledning mot villfarelse och de har inte vunnit på sin byteshandel och är [nu] helt utan vägledning.

[7:177] Ett dåligt föredöme utgör de som påstår att Våra budskap är lögn; de vållar sig själva skada.

[7:178] Den som Gud ger vägledning är på rätt väg, och de som Gud låter gå vilse är förlorarna.
Citera
2013-08-13, 13:54
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Finns ingen anledning att leva om man inte tror på Gud. Ni lever i ett djupt mörker ( ateisterna ) även fast ni inte vill erkänna det.

Tro mig muslimerna dem som lever ett liv efter Allahs lagar lever ett liv i lugn och harmoni. Man kan se LJUS utstråla sig från muslimernas ansikten... Titta på era ansikten/själar skrynkliga och förstörda av synder.

IP du måste förstå att dessa stackare är vilseledda. Dem följer sina lustar och begär óch djävulen äger deras hjärtan.

[2:16] De har bytt bort [Guds] vägledning mot villfarelse och de har inte vunnit på sin byteshandel och är [nu] helt utan vägledning.

[7:177] Ett dåligt föredöme utgör de som påstår att Våra budskap är lögn; de vållar sig själva skada.

[7:178] Den som Gud ger vägledning är på rätt väg, och de som Gud låter gå vilse är förlorarna.
Du som troende är ju inte så smart har det nu visat sig, så det är förståligt du inte förstår bättre.
Citera
2013-08-13, 15:07
Medlem
Citat:
Återvänd till sanningen innan döden överraskar dig.
detsamma
Citera
2013-08-13, 15:10
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:

Nej. Jag lever ett friare liv än vad du bara kan drömma om. Eller vänta nu, religion är valfritt, du kan faktiskt själv välja att sluta upp med att slava efter en imaginär "andevarelse" och börja ta eget ansvar för dina val i livet.

Citat:

Säg till det mellanöstern. Det är mer blod än ljus som lyser ifrån deras sönderhackade ansikten.

Citat:

Om det stämmer har djävulen mycket rätt i det han säger!

Citat:

Vem har sagt det och hur vet du det?
Citera
2013-08-13, 15:28
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:

Förvisso. Fast varför byta ut mörkret mot ett ljus som är falskt? Jag må leva i ett mörker utan någon högre sanning, men det är åtminstone verkligheten som jag lever i. Är inte det ett bättre alternativ menar du?

Citat:

Jag ser sällan harmoni hos muslimer i deras hemländer. Inte heller ser jag någon vidare harmoni hos dem i Sverige. Även om du lever harmoniskt, så betyder inte det att det är något bra. Någonting som bygger på en lögn är inte något att leva efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in