2013-08-13, 09:00
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Alla dessa människor skulle när som helst kunna säga att de ångrar det de gjort och att de ska försöka leva rättfärdiga liv. De skulle sedan få psykisk vård genom samtal med präster och genom bön, prästen tar efter en periods tid ett beslut om personen verkligen ångrar sina grova synder, i så fall blir personen fri. Detta skulle, i praktiken kunna göras om ett oändligt antal gånger av samma person så länge prästen anser att personen ångrar sig och lovar att gå i guds väg, annars, av med huvudet

Ateisterna är ett enda litet steg dummare än er kristna. De påstår att Gud inte existerar då begår de den största synden. Men ni kristna begår den näst största synden. Ni menar att präster kan besluta vem som ska förlåtas synder. och att Jesus är Guds son
Citera
2013-08-13, 09:02
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Ateisterna är ett enda litet steg dummare än er kristna. De påstår att Gud inte existerar då begår de den största synden. Men ni kristna begår den näst största synden. Ni menar att präster kan besluta vem som ska förlåtas synder. och att Jesus är Guds son

Det roliga är att du inte inser hur dum du själv precis gjorde dig
Citera
2013-08-13, 09:16
Medlem
Islampeaces avatar
Finns det någon eller något som är dåraktigare än ateister? De har bytt bort sina själar och de har inte vunnit på sin byteshandel. Fundera på av vad du är skapad, du är skapad av en droppe vätska, och här står du livets levande och argumenterar mot din skapare. Nej, det finns ingen eller inget som är dummare eller dåraktigare än ateister. Av en droppe sädesvätska är hon skapad, kommer till livet bland blod, gegga slem och bajs ändå står hon där livets levande och argumenterar mot sin skapare i sin okunnighet. VE ER ATEISTER! JA ÄNNU ÄN GÅNG VE ER!

Det förflutna äger du inte, framtiden och vad som gömmer sig i dess sköte äger du inte, det är nuet som du äger och du använder det av hela kropp och själ för att avvisa tron och förneka sanningen och väljer med vett och vilja helvetet framför paradiset. Eländigt viloställe!

Är du 30 år gammal äger du inte de dagar som har gått av ditt liv, du kan hur mycket du vill försöka återskapa dessa dagar i minnet men dessa dagar blir aldrig en verklighet igen. Du äger inte morgondagen utan kan avlida nästa sekund, ska ni inte tänka över detta, era obotfärdiga ateister? Varför är det för er förhatligt att det finns människor som säger att ni bör tro på er skapare och visa vördnad? Hur kan ni finna detta vara förhatligt då en evighet av plåga och elände väntar såna olyckliga förnekare? Ja än en gång VE ER! Ja låt det vara sagt än en gång VE ER!
Citera
2013-08-13, 09:38
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Finns det någon eller något som är dåraktigare än ateister? De har bytt bort sina själar och de har inte vunnit på sin byteshandel. Fundera på av vad du är skapad, du är skapad av en droppe vätska, och här står du livets levande och argumenterar mot din skapare. Nej, det finns ingen eller inget som är dummare eller dåraktigare än ateister. Av en droppe sädesvätska är hon skapad, kommer till livet bland blod, gegga slem och bajs ändå står hon där livets levande och argumenterar mot sin skapare i sin okunnighet. VE ER ATEISTER! JA ÄNNU ÄN GÅNG VE ER!

Bytt bort våra själar? Säger du det så. Jag använde den inte till något ändå.

Okunnighet säger du. Ironiskt

Citat:
Det förflutna äger du inte, framtiden och vad som gömmer sig i dess sköte äger du inte, det är nuet som du äger och du använder det av hela kropp och själ för att avvisa tron och förneka sanningen och väljer med vett och vilja helvetet framför paradiset. Eländigt viloställe!

Istället för att ordbajsa lever jag i nuet under de förutsättningar som universum gett mig. Du lever för döden.

Citat:
Är du 30 år gammal äger du inte de dagar som har gått av ditt liv, du kan hur mycket du vill försöka återskapa dessa dagar i minnet men dessa dagar blir aldrig en verklighet igen. Du äger inte morgondagen utan kan avlida nästa sekund, ska ni inte tänka över detta, era obotfärdiga ateister? Varför är det för er förhatligt att det finns människor som säger att ni bör tro på er skapare och visa vördnad? Hur kan ni finna detta vara förhatligt då en evighet av plåga och elände väntar såna olyckliga förnekare? Ja än en gång VE ER! Ja låt det vara sagt än en gång VE ER!

JAG äger mitt liv. Inte gud. Det är du som bollar med din så kallade "själ". Tänk om du har gamblat på fel gud? Stackars arma sate.

Åk du till Syrien och för jihad. Jag tror världen blir bättre av det. Krig är något som vi alla alltid i alla tider har tjänat på som människor. Speciellt när de extremaste personerna dör.
Citera
2013-08-13, 09:48
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
icarus_gbg|44754315]Bytt bort våra själar? Säger du det så. Jag använde den inte till något ändå.

Okunnighet säger du. Ironiskt

Arma, arroganta, okunniga människa.

Citat:
Istället för att ordbajsa lever jag i nuet under de förutsättningar som universum gett mig. Du lever för döden.

Det finns inget som du gör som jag som troende inte får göra under mänskligare och fredligare formar. Det enda som skiljer oss två åt är tron och för det kommer du att ställas till svars.

Citat:
JAG äger mitt liv. Inte gud. Det är du som bollar med din så kallade "själ". Tänk om du har gamblat på fel gud? Stackars arma sate.

Du äger inte en sekund av ditt liv. Du blir gammal för varje dag som går, se till att få stopp på det då.

Citat:
Åk du till Syrien och för jihad. Jag tror världen blir bättre av det. Krig är något som vi alla alltid i alla tider har tjänat på som människor. Speciellt när de extremaste personerna dör.

Den största jihaden som existerar är att inte ge efter för sitt jag.
Citera
2013-08-13, 10:02
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Arma, arroganta, okunniga människa.

Jag har hört att man tar till sådana här argument när man inte har något kvar att säga. Det verkar stämma in på dig också!

Citat:
Det finns inget som du gör som jag som troende inte får göra under mänskligare och fredligare formar. Det enda som skiljer oss två åt är tron och för det kommer du att ställas till svars.

Japp. Tron. Det är du som väljer att tro på det du gör. Ingen annan tvingar dig även om jag vet hur påtvingande religiösa galningar kan vara.

Citat:
Du äger inte en sekund av ditt liv. Du blir gammal för varje dag som går, se till att få stopp på det då.

Jag äger mitt liv. Det betyder inte att jag kan stoppa tiden. Det är två totalt och helt skiljda saker och du greppar efter halmstrån som inte finns just nu min religiöse vän.

Citat:
Den största jihaden som existerar är att inte ge efter för sitt jag.

Nej det vore väl förjävligt att faktiskt leva för dig själv och lyssna på vad du vill.

Du kommer fortfarande inte ifrån att det du tror på inte har några belägg, bevis eller logiska resonemang i ryggen. Vi ateister har "datrifactor".

Är kunskap något som islam sätter sig emot?

Börja här:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_01
Citera
2013-08-13, 10:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Finns det någon eller något som är dåraktigare än ateister?

Jag har ett par förslag....

Citat:
De har bytt bort sina själar

Bevis på att vi har själar...?

Citat:
och de har inte vunnit på sin byteshandel.

Vad bytte vi mot då?

Citat:
Fundera på av vad du är skapad, du är skapad av en droppe vätska,

Nej.

Citat:
och här står du livets levande och argumenterar mot din skapare.

Mamma och pappa?

Citat:
Nej, det finns ingen eller inget som är dummare eller dåraktigare än ateister.

Tja.....

Citat:
Av en droppe sädesvätska är hon skapad,

Nej.

Citat:
kommer till livet bland blod, gegga slem och bajs

Mellanöstern?

Citat:
ändå står hon där livets levande och argumenterar mot sin skapare i sin okunnighet

Mamma och pappa?

Citat:
VE ER ATEISTER! JA ÄNNU ÄN GÅNG VE ER!

Å fan...

Citat:
Det förflutna äger du inte,

På sätt och vis, JO.

Citat:
framtiden och vad som gömmer sig i dess sköte äger du inte

På sätt och vis, JO.

Citat:
det är nuet som du äger och du använder det av hela kropp och själ för att avvisa tron och förneka sanningen

Och bevisen för att det är sant?

Citat:
och väljer med vett och vilja helvetet framför paradiset.

Hur kan jag välja något som jag inte tror på? Och när ska du bevisa att helvetet faktiskt finns?

Citat:
Eländigt viloställe!

Softisch.

Citat:
Är du 30 år gammal äger du inte de dagar som har gått av ditt liv,

På sätt och vis, JO.

Citat:
du kan hur mycket du vill försöka återskapa dessa dagar i minnet men dessa dagar blir aldrig en verklighet igen.

Betyder "äga" att uppleva? I sådana fall äger jag definitivt den närmsta framtiden, för den får jag uppleva.

Citat:
Du äger inte morgondagen utan kan avlida nästa sekund,

KAN avlida är inte samma sak som KOMMER att avlida.

Citat:
ska ni inte tänka över detta, era obotfärdiga ateister?

Det var så jag blev ateist i det första rummet.

Citat:
Varför är det för er förhatligt att det finns människor som säger att ni bör tro på er skapare och visa vördnad?

För att personer som har mage att säga det till mig är pådyvlande teist-retards som borde bevisa sina påståenden.

Citat:
Hur kan ni finna detta vara förhatligt då en evighet av plåga och elände väntar såna olyckliga förnekare?

Och bevisen...?

Citat:
Ja än en gång VE ER! Ja låt det vara sagt än en gång VE ER!

Därför att...?
Citera
2013-08-13, 10:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Återvänd till sanningen innan döden överraskar dig.

Viken sanning? Din? Varför tror du att du vet sanningen? Det gör du inte. Du har en tro.
Citera
2013-08-13, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Viken sanning? Din? Varför tror du att du vet sanningen? Det gör du inte. Du har en tro.

Han menar väl "återvänd till sanningen innan jag självmordsbombar en skolbuss i din stad" som alla andra radikala psykfall..
Citera
2013-08-13, 11:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Vi är arma och ovetande för vi tror inte på saker som du faktiskt fått berättade för dig av en eller flera snubbar och det står faktiskt i en bok som ingen känner till författaren på och vars mening gått förlorad i tiden! Ack och ve!
Citera
2013-08-13, 11:15
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vi är arma och ovetande för vi tror inte på saker som du faktiskt fått berättade för dig av en eller flera snubbar och det står faktiskt i en bok som ingen känner till författaren på och vars mening gått förlorad i tiden! Ack och ve!
Glöm inte att han lärde sig (läs: hittade på) allt under 23 år. Den självutnämnde profeten alltså. Det vore ju dumt att skriva ner några saker. Det måste bara mycket bättre att lära sig allt själv, utantill, och sedan försöka lära andra genom djungeltrumman.

Ack och ve!
Citera
2013-08-13, 11:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Glöm inte att han lärde sig (läs: hittade på) allt under 23 år. Den självutnämnde profeten alltså. Det vore ju dumt att skriva ner några saker. Det måste bara mycket bättre att lära sig allt själv, utantill, och sedan försöka lära andra genom djungeltrumman.

Ack och ve!

För att inte nämna att hans senare "uppenbarelser" gäller om det går emot hans tidigare "uppenbarelser". Visst känns det ofelbart och gudabenådat och inte alls någon som hittade på eftersom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in