2013-08-13, 03:09
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Enkel-Man och Thunderman är väl tydliga exempel på det som denna tråd handlar om:

https://www.flashback.org/t2198381

Och ni radikala ateister är ett tydligt exempel på det jag skrev tidigare, att vi muslimer måste inse i vårt tankesätt att vi befinner oss i krig med er ateister.

Ni själva ser ju er i krig med Gud och mot oss som tror på Gud eftersom ni känner sådant hat. Då är det lika bra om vi också inser och accepterar detta krigstillståndet.
Citera
2013-08-13, 03:33
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag hatar ingen.

Det är inte Guds mening med mitt eller ditt liv.
Citera
2013-08-13, 03:51
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Jag hatar ingen.

Det är inte Guds mening med mitt eller ditt liv.

Jag pratar om ateister. Dem hatar.

Och deras hat är riktad mot Gud som dem kränker, hånar, förlöjligar och förnekar. Och hatet är riktat mot dem som tror på Gud, oavsett om man är jude, kristen eller muslim. Du ser på Flashback som dem beskriver troende, på vilket sätt troende beskrivs. Som undermänniskor. Och detta speglar tyvärr samhället.

Gud beskriver i Koranen att man förklarar krig mot Gud och Hans sändebud om man sprider fördärv på jorden ( Surah Maidah) och om man begår ocker (Surah Baqarah). Vad ska man då säga om ateister som förnekar existensen av Gud?

Det råder helt klart utan tvivel ett krigstillstånd mellan ateister och Gud. Och med tanke på hur ateister ser på oss så får man bara acceptera att det även råder ett krigstillstånd mellan oss och dem.
Citera
2013-08-13, 04:04
Medlem
DenLilleHemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Du har fått helt fel inställning till din tro och till Gud.

Förstår du inte att det är inte viktigt vad DU tycker eller vad DU tror på. Det enda som är viktigt är vad Gud säger. Om Gud säger någonting så är det så, oavsett om du gillar det eller inte.

Så om Gud säger att det finns ett helvete (och i Bibeln nämns det uppenbarligen, Jesus talar om det till fariseerna och talar om Gehenna) så innebär det att ni som kristna måste acceptera detta eller förkasta er tro.

Detta är vad en bibelsida skriver.

----

Key Facts About Eternity

(1) Everyone will exist eternally either in heaven or hell (Daniel 12:2,3; Matthew 25:46; John 5:28; Revelation 20:14,15).

(2) Everyone has only one life in which to determine their destiny (Hebrews 9:27).

(3) Heaven or hell is determined by whether a person believes (puts their trust) in Christ alone to save them (John 3:16, 36, etc.).

Key Passages About Hell

(1) Hell was designed originally for Satan and his demons (Matthew 25:41; Revelation 20:10).

(2) Hell will also punish the sin of those who reject Christ (Matthew 13:41,50; Revelation 20:11-15; 21:8).

(3) Hell is conscious torment.

Matthew 13:50 “furnace of fire…weeping and gnashing of teeth”
Mark 9:48 “where their worm does not die, and the fire is not quenched”
Revelation 14:10 “he will be tormented with fire and brimstone”
(4) Hell is eternal and irreversible.

Revelation 14:11 “the smoke of their torment goes up forever and ever and they have no rest day and night”
Revelation 20:14 “This is the second death, the lake of fire”
Revelation 20:15 “If anyone’s name was not found written in the book of life, he was thrown into the lake of fire”
Erroneous Views of Hell

(1) The second chance view – After death there is still a way to escape hell.

Answer: “It is appointed unto men once to die and after that the judgment” (Hebrews 9:27).

(2) Universalism – All are eternally saved.

Answer: It denies the truth of salvation through Christ which means that a person decides to either trust in Christ or else he/she rejects Christ and goes to hell (John 3:16;3:36).

(3) Annihilationism – Hell means a person dies like an animal – ceases to exist.

Answer: It denies the resurrection of the unsaved (John 5:28, etc. – see above). It denies conscious torment (see above).

Objections to the Biblical View of Hell

(1) A loving God would not send people to a horrible hell.

Response: God is just (Romans 2:11).

God has provided the way of salvation to all (John 3:16,17; 2 Corinthians 5:14,15; 1 Timothy 2:6; 4:10; Titus 2:11; 2 Peter 3:9).
Even those who haven’t heard of Christ are accountable for God’s revelation in nature (Romans 1:20). God will seek those who seek Him (Matthew 7:7; Luke 19:10).
Therefore God doesn’t send people to hell, they choose it (Romans 1:18,21,25).
(2) Hell is too severe a punishment for man’s sin.

Response: God is holy-perfect (1 Peter 1:14,15).

Sin is willful opposition to God our creator (Romans 1:18-32).
Our sin does merit hell (Romans 1:32; 2:2,5,6).
What is unfair and amazing is that Christ died for our sin and freely offers salvation to all (Romans 2:4; 3:22-24; 4:7,8; 5:8,9).
Biblical Terms Describing Where the Dead Are

Sheol - a Hebrew term simply describing “the grave” or “death” – Does not refer to “hell” specifically
Hades - A Greek term that usually refers to hell – a place of torment (Luke 10:15; 16:23, etc.)
Gehenna - A Greek term (borrowed from a literal burning dump near Jerusalem) that always refers to hell – a place of torment (Matthew 5:30; 23:33)
“Lake of fire”- the final abode of unbelievers after they are resurrected (Revelation 20:14,15)
“Abraham’s bosom” - (Luke 16:22) a place of eternal comfort
“Paradise” - (Luke 23:43) a place of eternal comfort
“With the Lord” - a key phrase describes where church age believers are after death (Philippians 1:23; 1 Thessalonians 4:17; 2 Corinthians 5:8)
“New heavens and earth” – where believers will be after they are resurrected (Revelation 20:4-6; 21:1-4)
Conclusion

Our curiosity about the abode of the dead is not completely satisfied by biblical terms or verses. What we do know is that either eternal torment in hell or eternal joy in heaven awaits all people after death, based on whether they trust in Christ’s payment for sin or reject Christ.

-----
Jag kan inte begripa hur man kan hetsa upp sig över om någon är homo. Dom skadar vare sig själv eller nån annan. Homofoberna hänvisar till bibeln, men vem kan påstå sig säkert veta att det som står i böckerna verkligen är guds ord ? Det rör sig om texter som är flera tusen år gamla och dessa har tolkats många många gånger genom tidens lopp och sannolikt färgats av respektive tidsanda. Det enda vi kan vara säkra på är att det är människor som nedtecknat berättelserna i bibeln. Vad jag tycker om stycket där det står att en man ska inte ligga hos en man såsom han ligger hos en kvinna. Jag bara undrar varför. Det finns ju ingen som helst förklaring utan det står bara att det är en synd. Finns här överhuvud taget nån som kan förklara varför gud skulle vredgas över homosexualitet ?
Citera
2013-08-13, 07:18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag pratar om ateister. Dem hatar.

Och deras hat är riktad mot Gud som dem kränker, hånar, förlöjligar och förnekar. Och hatet är riktat mot dem som tror på Gud, oavsett om man är jude, kristen eller muslim. Du ser på Flashback som dem beskriver troende, på vilket sätt troende beskrivs. Som undermänniskor. Och detta speglar tyvärr samhället.

Gud beskriver i Koranen att man förklarar krig mot Gud och Hans sändebud om man sprider fördärv på jorden ( Surah Maidah) och om man begår ocker (Surah Baqarah). Vad ska man då säga om ateister som förnekar existensen av Gud?

Det råder helt klart utan tvivel ett krigstillstånd mellan ateister och Gud. Och med tanke på hur ateister ser på oss så får man bara acceptera att det även råder ett krigstillstånd mellan oss och dem.
Vi förstår ju att du har svårt att fatta och är sur på ateister.
Du är ju inte smart som oss, erkänn bara din avundsjuka så mår du lite bättre.

Du lider ju uppenbart av grava vanföreställningar och fantiserar friskt om krig och dödande.
Uppenbart är det något som inte står rätt till med dig.
Men du smälter nog fint in i den lokala mosken.
Citera
2013-08-13, 08:06
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Fyfan vilken vidrig varelse den abrahamitiska guden är. Om meningen med människans existens är att dyrka och leva under konstant övervakning från detta odjur så är verkligen våran situation hemsk. Vi ska uppmanas att göra saker som skapar oändliga mängder lidande för människor, men det är rätt, eftersom vi kommer straffas genom att plågas i helvetet om vi inte gör det. Denna gud ter sig vara ett psykopatiskt kontrollfreak och en narcissist som hävdar att det är mer ondskefullt att neka honom än att utsätta människor för fruktansvärt lidande. Hellre att jag sidear med Lucifer i sådana fall, han sätter i alla fall inte spelreglerna, utan är bara precis som vi människor pjäser i guds spel.
Visst är det så. Enda sättet att kunna leva med sig själv som troende verkar vara att förkasta de delar av sagan som strider mest uppenbart mot logik och riktig inre moral. Förutom fanatikerna här i tråden då. Fast allt de gör är ju att exponera hur avskyvärd riktig tro är.
Citera
2013-08-13, 08:25
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vi förstår ju att du har svårt att fatta och är sur på ateister.
Du är ju inte smart som oss, erkänn bara din avundsjuka så mår du lite bättre.

Du lider ju uppenbart av grava vanföreställningar och fantiserar friskt om krig och dödande.
Uppenbart är det något som inte står rätt till med dig.
Men du smälter nog fint in i den lokala mosken.
Lägg inte tid på det. Bara ignorera honom, det går inte att resonera med fundamentalister.

Hans logik är sämre än hos en frisk tre-åring. Jag skulle tippa på att indoktrineringen han utsatts för har skapat en utvecklingsstörning som gör att han "argumenterar" som han gör. Han skulle behöva hjälp.
Citera
2013-08-13, 08:27
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Den tolkningen har jag aldrig sett eller hört förut.
Inte från prästen när jag konfirmerade mig heller.

Nej, det förvånar mig inte. Prästen visste säkert inte om det heller.
Men så är det iaf.

Börja här.

http://youtu.be/MlnnWbkMlbg
Senast redigerad av Norrbottens 2013-08-13 kl. 08:37.
Citera
2013-08-13, 08:31
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Nej, vi muslimer vill inte ha sekulära samhällen. Dem länderna som är sekulära idag är det endast tack vare västerländsk invasion eller massivt militär hjälp åt militärdiktaturer. Men tiden är över då vi endast lade ner oss på marken i förnedring och accepterade detta. Nu är det annorlunda. Nu är det döden vi hellre väljer än acceptera förnedring.

Sunda och medmänskliga tankar.

Citat:
Varför tror du talibanerna har kämpat i 12 år heroiskt mot världens starkaste armé i USA trots att dem haft över 30 000 döda? Varav många direkt förintade i flyganfall av dem mest sofistikerade flygvapen som mänskligheten haft, i olika Apache helikoptrar och laserstyrda flygbombningar från 10 000 meters höjd! Men dem har inte kapitulerat utan fortsatt kämpa och fortsätter till i dag!

För att de är lika dumma som USA:s krigföring?

Citat:
Varför tror du man kämpar i Somalia, Irak, Syrien, Libyen, Mali? Du vet mycket väl att interna konflikter vinner vi muslimer alltid såsom vi gjorde i Mali, men sen kommer västerländska invasioner för att sätta upp sekulära system.

Men tiden är förbi då vi bara kapitulerade.

Nu kan man lika gärna dö, hellre dö fri än att leva i förnedring.

Dö då. Förändringen kommer. Du kommer inte ha en muslimsk värld. Du är lurad av en självutnämnd profet.

Jag är ledsen om jag inte svarar bättre men ditt inlägg skriker om desperation och rädsla. Jag är rädd för alla som blir intvingade till islam med premisserna om heliga krig. Det är så förbannat fjompigt.
Citera
2013-08-13, 08:35
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleHemske
Vad jag tycker om stycket där det står att en man ska inte ligga hos en man såsom han ligger hos en kvinna. Jag bara undrar varför. Det finns ju ingen som helst förklaring utan det står bara att det är en synd. Finns här överhuvud taget nån som kan förklara varför gud skulle vredgas över homosexualitet ?
Fast nu börjar du ju resonera logiskt. Ifrågasätta anledningarna till regler i skrifter som antas heliga och gudomliga. Det är det som varje sunt tänkande människa gör, och det har givit upphov till reformering av många religioner och sekularisering av samhällen byggda på religiös moral.

Det är ju insikten att vår inre moral, logik, resonemang, förnuft och inte minst vetenskap faktiskt skapar bättre samhällen än de totalitära system vi skulle ha om människor likt de fundamentalister i den här tråden fick bestämma.
Citera
2013-08-13, 08:39
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Och ni radikala ateister är ett tydligt exempel på det jag skrev tidigare, att vi muslimer måste inse i vårt tankesätt att vi befinner oss i krig med er ateister.

Ni själva ser ju er i krig med Gud och mot oss som tror på Gud eftersom ni känner sådant hat. Då är det lika bra om vi också inser och accepterar detta krigstillståndet.

Vi för inget krig. Vi skrattar åt er!

Det är ingen som vinner i ett krig. Det är bara förlorare. Det är något som ni med era reptilhjärnor aldrig kommer att förstå.

Därför drar vi ateister på läpparna när ni börjar veva igång jihad
Citera
2013-08-13, 08:59
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du har fått helt fel inställning till din tro och till Gud.

Förstår du inte att det är inte viktigt vad DU tycker eller vad DU tror på. Det enda som är viktigt är vad Gud säger. Om Gud säger någonting så är det så, oavsett om du gillar det eller inte.

Fast gud har inte sagt något hittills. Vissa personer har skrivit vissa saker i vissa böcker, det är allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in