2013-08-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men var det inte uppenbart i detta fall? ATT han fanns där vill säga. Det behövdes inte ens kollas särskilt.

Vad hade SN som förklaring om att han saknade bostad? Var fanns alla hans ägodelar? Hade han mobilabonnemang? Var jobbade han och hur mycket tjänade han?

Dessa frågor måste väl ändå ha ställts av JJ som skulle köpa ett hus tillsammans med denna människa. Eller?

Åh, han blev ju lurad! SN lyckades med konststycket att intala JJ att allt var ok. Kunde på något vis påskina att han var ok.
Citera
2013-08-13, 00:27
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cevox
Vad fan har du med det här mordfallet o göra då kan man undra?

Fan du verkar inte så jävla rationell som du påstår om du verkligen inte kan föreställa dig att en man kan bli lika lurad av en psykopat/jävligt målmedveten person som en kvinna..

Men idiot! Jag svarade på en tidigare fråga!!! Mupp.
Citera
2013-08-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breezer
Men hur gammal är du egentligen? Det är väl klart som fan att man blir arg om någon man trodde älskade en hade lurat en. Så totalt! Man skulle känna sig sårad och tänka "hur kunde jag vara så dum?" Självklart skulle man reagera med att börja bråka då.
Ibland undrar jag om du har en aning om vad det är som hänt här? Men sen tänker jag att du nog inte har så mycket livserfarenhet, att du är fjorton eller nåt.

Men någonstans borde ni som hela tiden förespråkar "blind kärlek" kunna bestämma er.

Antingen är man helt blind och tro på allt vad någon för en vilt främmande människa påstår. Man gör detta i kärlekens namn.

Eller sen är man på sin vakt, tror inte på allt och kollar det som går.

i båda fallen borde man vara beredd att ta de konsekvenserna som kommer. Huvudet högt. Och inte skylla på någon annan.

Men alltid i dessa sol-och-vår -storysar finns det det bekanta inslaget om "en bättre framtid tillsammans". Bara DU betalar NU - så blir det bättre SEN..

Det konstiga för mig i mångas inslag här är att i början ska den andres ekonomiska situation inte betyda något - men sen gör det det i alla fall - och då kommer besvikelsen.

Om man nu ändå bryr sig - varför inte göra det från första början?

På FB-sidan kan man läsa hur JJ "andas och lever sitt liv genom SN".

Det är aldrig bra att andas via en annan människa.
Citera
2013-08-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Kanske bör förtydligas att inlägget på Facebook vid 9-tiden tros ha gjorts av SN och inte av Jens.

Likadant med telefonsamtalet kan man säkert veta att det verkligen var Jens och inte SN som utgav sig för att vara Jens?
Angående telefonsamtalet var det från säljaren av huset vilket är bekräftat, eftersom säljaren hörde hur JJ konfronterade SN med detta att handpenningen ej var betald!
Citat:
– Säljaren till huset de skulle köpa ringde och sade att handpenningen inte betalats in. Då ska Jens ha blivit mycket upprörd, och konfronterat sin pojkvän med uppgifterna, vilket säljaren hör, säger Ellinor Carlsson, administratör på Missing People.
Citera
2013-08-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Jag kände S i två års tid när han levde ihop med en nära anhörig till mig om jag säger så. I efterhand när han såg till att min nära anhöriga blev skuldsatt, har det kommit fram att han blåste även pojkvännen innan det då han bodde ihop med pojkvännen innan i Tierp. Har förstått att väldigt många människor här tror man far med osanning. Vill människor tro det, så är det deras ensak. Anledningen till att jag skrev om det här med 200 000 var att jag ville påvisa att SN hade gjort dumheter tidigare mot ex. Att han skulle blåsa ytterligare en pojkvän känns rätt väntat. Men att han skulle kunna göra det han gjorde mot jj, gå så långt, det är ingen som tidigare har känt SN som trodde om honom.

Jj var inte naiv. De som påstår detta, tycker jag allvarligt borde skämmas. Som jag skrev tidigare är inte brottsregistret det första du slår upp din partner i. Inte normala människor i alla fall. Jj var en ung man som trodde stenhårt på kärleken. Förövrigt härligt med en människa som går in så helhjärtat i kärleken... och det är så tragiskt att han föll offer för SN. Som tidigare bekant till SN mår jag så illa över att han kunde göra en sådan här jävla grej. Så jag tycker folk ska sluta snacka om att jj va så naiv, det är en vanhedran mot hans familj och vänner.

Det är du som sätter en värderingen i det ordet..

Jag måste säga att när jag läser om JJ:s "stora kärlek" till SN, förstår jag någonstans inom mig hur tomt det måste ha känts för SN. SN visste ju att den bild han hade givit av sig själv till JJ var en bluff. Alltså älskade inte JJ honom - utan en fantombild av honom. I den bild ingick en massa annat som ett nära framtida arv i miljonklass.

Inget under egentligen om han hade blivit konisk. Människor älskade honom om han kunde bjuda dem på bättre framtid. Inte annars.

Skulle han ha berättat hur det låg till egentligen: arbetslös, medellös, misslyckad jävel - då skulle man kanske inte ha kunnat läsa dessa hyllningsfraser på JJ:s FB.
Citera
2013-08-13, 00:56
Medlem
Citat:
Men någonstans borde ni som hela tiden förespråkar "blind kärlek" kunna bestämma er.

Antingen är man helt blind och tro på allt vad någon för en vilt främmande människa påstår. Man gör detta i kärlekens namn.

Eller sen är man på sin vakt, tror inte på allt och kollar det som går.

i båda fallen borde man vara beredd att ta de konsekvenserna som kommer. Huvudet högt. Och inte skylla på någon annan.

Men alltid i dessa sol-och-vår -storysar finns det det bekanta inslaget om "en bättre framtid tillsammans". Bara DU betalar NU - så blir det bättre SEN..

Det konstiga för mig i mångas inslag här är att i början ska den andres ekonomiska situation inte betyda något - men sen gör det det i alla fall - och då kommer besvikelsen.

Om man nu ändå bryr sig - varför inte göra det från första början?

På FB-sidan kan man läsa hur JJ "andas och lever sitt liv genom SN".

Det är aldrig bra att andas via en annan människa.

Men när ska du fatta att han blev lurad. Manipulerad till att tro att det fanns pengar, att allt var ok.

Sen är det väl helt underbart att andas och leva sitt liv genom den man älskar. Det är det som är kärlek men du vet nog inte vad uttrycket innebär.
Citera
2013-08-13, 01:18
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:

Jag måste säga att när jag läser om JJ:s "stora kärlek" till SN, förstår jag någonstans inom mig hur tomt det måste ha känts för SN. SN visste ju att den bild han hade givit av sig själv till JJ var en bluff. Alltså älskade inte JJ honom - utan en fantombild av honom. I den bild ingick en massa annat som ett nära framtida arv i miljonklass.

Inget under egentligen om han hade blivit konisk. Människor älskade honom om han kunde bjuda dem på bättre framtid. Inte annars.

Skulle han ha berättat hur det låg till egentligen: arbetslös, medellös, misslyckad jävel - då skulle man kanske inte ha kunnat läsa dessa hyllningsfraser på JJ:s FB.

Tror du på fullaste allvar att en person som SN har förmågan att tänka så insiktsfullt?
För att komma till de slutsatser som du skriver kräver självinsikt o hade SN haft det från början så hade han nog inte satt sig i den sits som gjort att han bedrivit det levenet som han verkar ha gjort de senaste åren. Det jag läst mig till om honom så är han en iskall beräknande person som ger blanka tusan i om han är älskad eller inte bara han har mat o hus rum. Resten är bara ett spel för gallerierna för att få sin vilja igenom o han bryr sig inte ett dyft om hur många eller vilka han sårar längst vägen. Kall, empatilös o beräknande !!!
Citera
2013-08-13, 01:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Som du tidigare redan har fått veta är det inte ens möjligt..MEN.. det behövs inte. Sunt förnuft räcker.

För det första man RUSAR inte in i en relation. Det är nummer ett i all sorts relationer. Inte bara när det gäller kärlek. En ny vän kan vara lika opålitlig.

Sen nummer två: man sätter inte sin ekonomi ihop med någon - direkt åtminstone. Och absolut inte om vederbörande bär tydliga tecken på att han inte kan handskas med sin privata ekonomi.

Är du det mänskliga kärlekslivets självutnämnda generalist?

"man"? Du kan gott skriva "jag" istället.

När du väl blir passionerat förälskad i någon människa i framtiden kommer du kanske förstå detta fenomen lite bättre.

Jag skulle kunna skriva "Man köper inte ett nytt tv-spel eller mobiltelefon precis när den släpps, ty mjukvaran och kompatibiliteten kan vara ytterst opålitlig".

Ändå gör folk det. Eller hur? Njäe, den där "skyll dig själv" attityden ger jag inte mycket för. Speciellt efteråt. Då vet ju alla precis hur alla skall göra för att inte hamna i en sådan här situation.
Citera
2013-08-13, 04:04
Medlem
Citat:

Du förstår hur tom SN kände sig pga att JJ inte älskade SN för den han är? Tja. Då borde SN kanske ha undvikit att blåljuga om pengar m.m. för alla han träffade? Vad vet du om hur och av vilka han hade blivit älskad i såna fall? Det finns mängder av arbetslösa som har fina liv med familjer och älskade omkring sig.
Citera
2013-08-13, 06:17
Medlem
Citat:
Eftersom han lurat pengar av andra förut och att det var när JJ fick veta att handpenningen inte var inbetald som han blev mördad.

Vad skulle det annars vara enligt dig?

Kan vara nå helt annat , det kommer att visa sig!
Citera
2013-08-13, 09:14
Medlem
Citat:
Men när ska du fatta att han blev lurad. Manipulerad till att tro att det fanns pengar, att allt var ok.

Sen är det väl helt underbart att andas och leva sitt liv genom den man älskar. Det är det som är kärlek men du vet nog inte vad uttrycket innebär.

Men någonstans ändå ni som vill göra gällandes att pengar inte spelar någon roll när man är "kär" ändå sen tänker tvärtom när det visar sig att det inte finns några pengar att ärva.. DÅ är man minsann lurad. Innan dess kan man betala alla räkningar och ta stora lån för att ge pengar till någon man inte känner. Bara för att man är "kär"..

Men i verkligheten vill man ändå få valuta för pengarna. Man vill ha det där huset med polen.. den sortens liv som även JJ på sin FB skriver att han har drömt om..

Varför inte försöka skaffa sådana inkomster som tillåter den sortens liv istället för att snylta på en arvtagare?

När jag skrev att jag kan förstå hur SN kände när han uppenbarligen visste att utan pengar - trots de fina tänderna, solbrännan osv. - inte var attraktiv alls så är jag cynisk. Nej, jag säger som det är. Utan pengar skulle han inte ha dugt som "mannen i hans liv".

Tragiskt.
Citera
2013-08-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Du förstår hur tom SN kände sig pga att JJ inte älskade SN för den han är? Tja. Då borde SN kanske ha undvikit att blåljuga om pengar m.m. för alla han träffade? Vad vet du om hur och av vilka han hade blivit älskad i såna fall? Det finns mängder av arbetslösa som har fina liv med familjer och älskade omkring sig.

Men SN kanske ville bli älskad av just dessa för vilka pengar ändå spelar roll. Oavsett vad man säger om "kärlek". Han insåg väl att utan pengar har han inte en chans..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in