2013-08-12, 22:13
Bannlyst
Stefan ser inte l alls seirösut hans ögon är helt döda ut men munnen ler?

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=44747916

UNDRAR HUR MÅNGA ENSAMMA KILLAR HAN HAR LURAT tidigare?
Citera
2013-08-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostis
Precis. Vad spelar det för roll vem som visste vad? På vissa här låter det som att bara för att någon måhända är naiv angående pengar så ska den räkna med att bli mördad.
Jävla stolpskott.

Edit: vissa verkar dock prata om SN's tidigare förhållande, var det inte exets familj han hade lurat?

SN lurade sin exexpojkvän, sin expojkvän, samt expojkvännens familj. Hur mer tydlig får jag bli?
Citera
2013-08-12, 22:23
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Stefan ser inte l alls seirösut hans ögon är helt döda ut men munnen ler?

https://www.flashback.org/newreply.p...e=1&p=44747916

UNDRAR HUR MÅNGA ENSAMMA KILLAR HAN HAR LURAT tidigare?

Ska man utgå från vad som skrivs i tråden från användare som påstår sig känna/veta vem GM är så handlar det om ett antal pojkvänner samt även deras anhöriga, sedan är det upp till var och en att bedöma trovärdigheten i dessa påståenden.
Citera
2013-08-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ska man utgå från vad som skrivs i tråden från användare som påstår sig känna/veta vem GM är så handlar det om ett antal pojkvänner samt även deras anhöriga, sedan är det upp till var och en att bedöma trovärdigheten i dessa påståenden.

Jag kände S i två års tid när han levde ihop med en nära anhörig till mig om jag säger så. I efterhand när han såg till att min nära anhöriga blev skuldsatt, har det kommit fram att han blåste även pojkvännen innan det då han bodde ihop med pojkvännen innan i Tierp. Har förstått att väldigt många människor här tror man far med osanning. Vill människor tro det, så är det deras ensak. Anledningen till att jag skrev om det här med 200 000 var att jag ville påvisa att SN hade gjort dumheter tidigare mot ex. Att han skulle blåsa ytterligare en pojkvän känns rätt väntat. Men att han skulle kunna göra det han gjorde mot jj, gå så långt, det är ingen som tidigare har känt SN som trodde om honom.

Jj var inte naiv. De som påstår detta, tycker jag allvarligt borde skämmas. Som jag skrev tidigare är inte brottsregistret det första du slår upp din partner i. Inte normala människor i alla fall. Jj var en ung man som trodde stenhårt på kärleken. Förövrigt härligt med en människa som går in så helhjärtat i kärleken... och det är så tragiskt att han föll offer för SN. Som tidigare bekant till SN mår jag så illa över att han kunde göra en sådan här jävla grej. Så jag tycker folk ska sluta snacka om att jj va så naiv, det är en vanhedran mot hans familj och vänner.
Citera
2013-08-12, 23:17
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes

(...)

Men min fråga här kommer, skulle du köra din nya partners namn genom brottregistret. Klart SN inte lät någon ta del av hans domar och inte var han ärlig och säga det heller... och man kollar faktiskt inte upp sin partner i brottsregistret. Då har man nog en form av störning själv. Kallas även paranoia.

Citat:

(...)
Som jag skrev tidigare är inte brottsregistret det första du slår upp din partner i.
(...)

Man kan inte köra eller slå upp någon i brottsregistret.
Den enda som kan begära utdrag från belastningsregistret är man själv (förutom polis och domstol).
Citera
2013-08-12, 23:21
Medlem
crazyADHDs avatar
Citat:
Jag kände S i två års tid när han levde ihop med en nära anhörig till mig om jag säger så. I efterhand när han såg till att min nära anhöriga blev skuldsatt, har det kommit fram att han blåste även pojkvännen innan det då han bodde ihop med pojkvännen innan i Tierp. Har förstått att väldigt många människor här tror man far med osanning. Vill människor tro det, så är det deras ensak. Anledningen till att jag skrev om det här med 200 000 var att jag ville påvisa att SN hade gjort dumheter tidigare mot ex. Att han skulle blåsa ytterligare en pojkvän känns rätt väntat. Men att han skulle kunna göra det han gjorde mot jj, gå så långt, det är ingen som tidigare har känt SN som trodde om honom.

Jj var inte naiv. De som påstår detta, tycker jag allvarligt borde skämmas. Som jag skrev tidigare är inte brottsregistret det första du slår upp din partner i. Inte normala människor i alla fall. Jj var en ung man som trodde stenhårt på kärleken. Förövrigt härligt med en människa som går in så helhjärtat i kärleken... och det är så tragiskt att han föll offer för SN. Som tidigare bekant till SN mår jag så illa över att han kunde göra en sådan här jävla grej. Så jag tycker folk ska sluta snacka om att jj va så naiv, det är en vanhedran mot hans familj och vänner.

Tack, han var inte naiv utan förälskad, att för mig "kalla" honom naiv var att vika mig för massan och försöka få dem att förstå vilket långt gap det är mellan kärlek och död. Då inga här verkar tro på kärleken eller ens ha upplevt den själv är högst troligt.
Citera
2013-08-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Man kan inte köra eller slå upp någon i brottsregistret.
Den enda som kan begära utdrag från belastningsregistret är man själv (förutom polis och domstol).

Det man kan göra är ju att kolla om personen ifråga finns hos kronofogden. Dock är det nog få människor som inledningsvis i ett förhållande gör en kontroll där.
Citera
2013-08-12, 23:34
Medlem
Citat:
Du SN var fälld för diverse grejer. Men min fråga här kommer, skulle du köra din nya partners namn genom brottregistret. Klart SN inte lät någon ta del av hans domar och inte var han ärlig och säga det heller... och man kollar faktiskt inte upp sin partner i brottsregistret. Då har man nog en form av störning själv. Kallas även paranoia.

Som du tidigare redan har fått veta är det inte ens möjligt..MEN.. det behövs inte. Sunt förnuft räcker.

För det första man RUSAR inte in i en relation. Det är nummer ett i all sorts relationer. Inte bara när det gäller kärlek. En ny vän kan vara lika opålitlig.

Sen nummer två: man sätter inte sin ekonomi ihop med någon - direkt åtminstone. Och absolut inte om vederbörande bär tydliga tecken på att han inte kan handskas med sin privata ekonomi.

SN bär många sådana tydliga tecken. Ingen bostad. Inga pengar. Bara grandiosa löften om "bättre framtid".

Vid sådana lägen väntar man och ser ifall framtiden har något gott med sig. Från april till augusti/september är det inte många månader. JJ skulle ha kunnat vänta och se hur det blev med det berömda husköpet. Varför skulle han blanda i sin ekonomi i hans?

Sen skulle jag aldrig ha förtroende för en skuldsatt och prickad person så att han även kom åt mina pengar. Varför skulle jag utmana öder på det sättet? Det heter inte "kärlek" som många har vill göra gällande. Man kan visst älska en människa med fel och brister, men man behöver inte riskera hela sin egen framtid för hans tillkortakommandens skull.

Man är inte heller paranoid bara för att man inte genast tror på allt vad en vilt främmande människa säger. Det är tillåtet att använda hjärnan oavsett hur förälskad man sen än råkar vara.

Jag säger inte att det är förbjudet att agera impulsivt och ickegenomtänkt. Jag säger bara att sånt beteende KAN leda till tråkigheter - och ofta också gör det.

Om jag lär känna en ny vän vid något tillfälle då skuldsätter jag ju inte mig för hennes/hans skull. Samma gäller när man pratar om en ny kärlek.
Citera
2013-08-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det man kan göra är ju att kolla om personen ifråga finns hos kronofogden. Dock är det nog få människor som inledningsvis i ett förhållande gör en kontroll där.

Men var det inte uppenbart i detta fall? ATT han fanns där vill säga. Det behövdes inte ens kollas särskilt.

Vad hade SN som förklaring om att han saknade bostad? Var fanns alla hans ägodelar? Hade han mobilabonnemang? Var jobbade han och hur mycket tjänade han?

Dessa frågor måste väl ändå ha ställts av JJ som skulle köpa ett hus tillsammans med denna människa. Eller?
Citera
2013-08-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyADHD
Tack, han var inte naiv utan förälskad, att för mig "kalla" honom naiv var att vika mig för massan och försöka få dem att förstå vilket långt gap det är mellan kärlek och död. Då inga här verkar tro på kärleken eller ens ha upplevt den själv är högst troligt.

Men är det verkligen "kärlek" att helt sätta sig i händerna på en person man inte känner (KAN inte känna efter så kort tid) - och sen börja bråka om pengarna när sanningen uppdagas.

För mig skulle den sortens "blind" kärlek innebära att man inte bråkar sen efteråt oavsett vad som kommer fram utan accepterar att kärleken ger och tar. Ibland bara tar..
Citera
2013-08-13, 00:16
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
EN LITEN SAMMANFATTNING

[...]

Lördag 27 juli

Jens skriver på Facebook vid 9-tiden: "Nu blir det Sthlm i eftermiddag och bo på hotell, o sen Cypern på måndag med älsklingen".

Under lördagsmorgonen/förmiddagen pratar han även med en ej namngiven person i telefon, vilket är det sista fastställda spåret av Jens.
[...]

Kanske bör förtydligas att inlägget på Facebook vid 9-tiden tros ha gjorts av SN och inte av Jens.

Likadant med telefonsamtalet kan man säkert veta att det verkligen var Jens och inte SN som utgav sig för att vara Jens?
Citera
2013-08-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men är det verkligen "kärlek" att helt sätta sig i händerna på en person man inte känner (KAN inte känna efter så kort tid) - och sen börja bråka om pengarna när sanningen uppdagas.

För mig skulle den sortens "blind" kärlek innebära att man inte bråkar sen efteråt oavsett vad som kommer fram utan accepterar att kärleken ger och tar. Ibland bara tar..

Men hur gammal är du egentligen? Det är väl klart som fan att man blir arg om någon man trodde älskade en hade lurat en. Så totalt! Man skulle känna sig sårad och tänka "hur kunde jag vara så dum?" Självklart skulle man reagera med att börja bråka då.
Ibland undrar jag om du har en aning om vad det är som hänt här? Men sen tänker jag att du nog inte har så mycket livserfarenhet, att du är fjorton eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in