Citat:
Ursprungligen postat av
DeepBlueEyes
Du SN var fälld för diverse grejer. Men min fråga här kommer, skulle du köra din nya partners namn genom brottregistret. Klart SN inte lät någon ta del av hans domar och inte var han ärlig och säga det heller... och man kollar faktiskt inte upp sin partner i brottsregistret. Då har man nog en form av störning själv. Kallas även paranoia.
Som du tidigare redan har fått veta är det inte ens möjligt..MEN.. det behövs inte. Sunt förnuft räcker.
För det första man RUSAR inte in i en relation. Det är nummer ett i all sorts relationer. Inte bara när det gäller kärlek. En ny vän kan vara lika opålitlig.
Sen nummer två: man sätter inte sin ekonomi ihop med någon - direkt åtminstone. Och absolut inte om vederbörande bär tydliga tecken på att han inte kan handskas med sin privata ekonomi.
SN bär många sådana tydliga tecken. Ingen bostad. Inga pengar. Bara grandiosa löften om "bättre framtid".
Vid sådana lägen väntar man och ser ifall framtiden har något gott med sig. Från april till augusti/september är det inte många månader. JJ skulle ha kunnat vänta och se hur det blev med det berömda husköpet. Varför skulle han blanda i sin ekonomi i hans?
Sen skulle jag aldrig ha förtroende för en skuldsatt och prickad person så att han även kom åt mina pengar. Varför skulle jag utmana öder på det sättet? Det heter inte "kärlek" som många har vill göra gällande. Man kan visst älska en människa med fel och brister, men man behöver inte riskera hela sin egen framtid för hans tillkortakommandens skull.
Man är inte heller paranoid bara för att man inte genast tror på allt vad en vilt främmande människa säger. Det är tillåtet att använda hjärnan oavsett hur förälskad man sen än råkar vara.
Jag säger inte att det är förbjudet att agera impulsivt och ickegenomtänkt. Jag säger bara att sånt beteende KAN leda till tråkigheter - och ofta också gör det.
Om jag lär känna en ny vän vid något tillfälle då skuldsätter jag ju inte mig för hennes/hans skull. Samma gäller när man pratar om en ny kärlek.