Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Man kan ju li itutad vad som helst. Frågan är bara om man måste tro på allt vad folk säger. Helt oavsett om man ha råkat ha sex med vederbörande..
JJ och andra pojkvänner till SN måste ändå ha vetat att killen saknade fast adress. Eftersom han hade betalningsanmärkningar kunde han inte få några lån för huset.
Han kunde inte teckna mobilabonnemang etc.
Så helt omedveten kan inte JJ och de andra ha varit om SN:s skulder.
Men väljer man att tro på någon som säger sig ärva en massa "sen" och innan pengarna har dykt upp så säljer man sin egen lgh och dittan och dattan - då har man fattat ett beslut som man ska stå för.
Man har inte sett skymten av att köpekontrakt. Inte varit på banken (huset skulle ju säkert betalas "cash" ;-) )
Alltid i dessa storysar slår det mig att den som blir grundlurad egentligen tycks vara den som om inte nu åtminstone "sen" skulle gå som vinnare ut ur det hela. JJ skulle ju bo i ett hus som skulle vara värd 1,5milj. Utan att betala hälften själv..
Kanske samma sak med den förra grundlurade expojkvännen?
Vi vet inte om JJ har sett skymten av ett köpekontrakt. Visst det
kan ha varit så att SN sa "Älskling, jag sköter allt! Nu har jag betalt handpenning! Vi flyttar i slutet av augusti!" men då säljaren uppenbarligen ringde JJ under den förmodade mord/dråpdagen så måste säljaren vetat om att även JJ skulle flytta in (alternativt betala och/eller vara delägare).
Någon har uppenbarligen skrivit under ett köpekontrakt eftersom mäklaren plockat bort huset från Hemnet. Med reservation för att mäklaren kan ha gått till en annan av intressenterna efter den 27/7, skrivit nytt kontrakt och därefter tagits bort.
Någon påstod tidigare i tråden att den visste att det var JJ och hans mor som köpt huset.
Om det stämmer så är det märkligt att det inte var JJ och hans mor som såg till att handpenningen betalades men som sagt det kanske inte alls är sanningen. Kanske visar det sig att du har rätt och att han trodde att han skulle få glida in på en räkmacka i huset med pool.
Det blir först när vi själva kan läsa FUP'en som vi har en möjlighet att om hävda att JJ var blåögd (om vi då tycker det) när vittnen berättar vad de vet. Vad SN säger i FUP'en får vi nog ta med en nypa salt. Jag har en känsla av att han kommer att fortsätta förstora sitt ego.
Vad den förra grundlurade pojkvännen varit med om är jag nyfiken på och om han skriver här om vad som hände honom så hoppas jag att alla har vett att förstå att det är
hans historia med SN och att man inte blandar ihop det med JJ.