Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-09, 00:40
  #3409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antvillage1971
Många har frågat mig när rättegången är och vilken tid.
Tisdagen den 12nov kl. 09.00-10.00.
Bara målsägare släpps in pga sekretessen gällande journaler mm.
Det är alltså ingen id'e att åka dit och "hänga" på dörren för att komma in.

Vill passa på att tacka för allt stöd vi anhöriga har fått under hela den här makabra resan.
Jag är tacksam för att samtalstonen oftast varit god. Tänk på att det finns anhöriga & vänner på båda sidor som lider oerhört!
Mvh
Mikael Myringby.



All kärlek och styrka till er! Hoppas ni alla snart kommer finna ro och ett lugn!

❤️
Citera
2013-11-12, 14:04
  #3410
Medlem
Rökhostas avatar
Dom om en vecka.Åklagaren yrkar på minst 16 års fängelse för mord.

http://helahalsingland.se/hudiksvall...-janzon-mordet
Citera
2013-11-12, 19:46
  #3411
Medlem
Att försvararen tar upp sånt som att Jens inte hann lida och även att Stefan borde bli helt friad för att han inte minns själva mordet och kan då inte dömmas alls är en desperat handling av försvaret. Pratade själv med Jemtelius och han sa att om nu domaren går på att han inte kan dömmas så hårt pga minnet lär det ställa hela rättssamhället ur spel. Alla lär ju skylla på minnesförlust!

Nu gör det förbannat ont att sitta och höra nån säga at brorsan inte drabbades av nåt lidande vid strypningen...han lär nog ha drabbats av dödsångest vilket är en helt makaber känsla oavsett längd!

Nu gör dom bara sitt jobb och man får ha is i magen och läsa mellan raderna även om det är helvetiskt jobbigt att tänka rationellt i dessa pressade stunder!
Citera
2013-11-13, 07:21
  #3412
Medlem
Jag gör det av två skäl, 1: min respekt till Jens, Stefan ska känna att jag finns där så fort han öppnar ögonen.
2: min egen rehabilitering i sorgearbetet, måste få så många svar som möjligt.

Sen vill jag aldrig uppleva en sån här resa igen.
Tänker ofta på hur det skulle vara om det gällde sina egna barn...fyfan!
Går inte att jämföra då det är två olika smärtor....olika grader i helvetet liksom!
Citera
2013-11-13, 09:15
  #3413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antvillage1971
Jag gör det av två skäl, 1: min respekt till Jens, Stefan ska känna att jag finns där så fort han öppnar ögonen.
2: min egen rehabilitering i sorgearbetet, måste få så många svar som möjligt.

Sen vill jag aldrig uppleva en sån här resa igen.
Tänker ofta på hur det skulle vara om det gällde sina egna barn...fyfan!
Går inte att jämföra då det är två olika smärtor....olika grader i helvetet liksom!


Hur har du upplevt rättegången och det massiva medieuppbådet?
Citera
2013-11-13, 13:11
  #3414
Medlem
Media har varit bra, särskilt Expressen. Man måste tänka på att vi läser dagligen om liknade fall och då handlar det om någon annan som är bevakad.
Några rötägg finns alltid och dom får sig allt en känga.
Jag har ju valt att vara offentlig vilket har retat upp en del då dom tror jag är mediakåt.
Jag känner ett ansvar mot alla er som engagerade sig i jakten på Stefan osv.
Skulle jag inte vara öppen med allt som kan delges så skulle jag få en massa frågor istället.

Första två dygnen i den här cirkusen hade jag över 1800 vänförfrågningar på FB. Jag hade även ett kontaktnät på över 2000 personer under jakten. Dessa människor har rätt till information tycker jag...även om det är jobbigt att alltid tänka på andra och inte hur man mår själv.
Citera
2013-11-13, 14:08
  #3415
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antvillage1971
Jag gör det av två skäl, 1: min respekt till Jens, Stefan ska känna att jag finns där så fort han öppnar ögonen.
2: min egen rehabilitering i sorgearbetet, måste få så många svar som möjligt.

Sen vill jag aldrig uppleva en sån här resa igen.
Tänker ofta på hur det skulle vara om det gällde sina egna barn...fyfan!
Går inte att jämföra då det är två olika smärtor....olika grader i helvetet liksom!



"Det finns saker man måste göra, annars är man bara en liten lort" Astrid Lindgren

Du hittade vad du skulle göra. Ta hand om dig nu <3
Citera
2013-11-17, 18:45
  #3416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antvillage1971
Media har varit bra, särskilt Expressen. Man måste tänka på att vi läser dagligen om liknade fall och då handlar det om någon annan som är bevakad.
Några rötägg finns alltid och dom får sig allt en känga.
Jag har ju valt att vara offentlig vilket har retat upp en del då dom tror jag är mediakåt.
Jag känner ett ansvar mot alla er som engagerade sig i jakten på Stefan osv.
Skulle jag inte vara öppen med allt som kan delges så skulle jag få en massa frågor istället.

Första två dygnen i den här cirkusen hade jag över 1800 vänförfrågningar på FB. Jag hade även ett kontaktnät på över 2000 personer under jakten. Dessa människor har rätt till information tycker jag...även om det är jobbigt att alltid tänka på andra och inte hur man mår själv.


hur upplevde du rättegången? Hur var domaren, nämndemännen? Läste att det blev tumult var den bra genomförd osv.? Förlåt min nyfikenhet.
Citera
2013-11-17, 22:41
  #3417
Medlem
Hur jag upplevde rättegången? Jo, det är mycket frustration och ilska över att sitta och höra någon som nyligen tagit min brors liv säga...jag vet inte, jag minns inget! Det konstiga är att hans minnesförlust gäller enbart väl valda situationer.
Att det blev tumult är en stor överdrift!
Vi (de anhöriga) hade begärt in extra bevakning på oss själva för att säkerhetsställa ordningen under rättegången. Det hade räckt att vi hostade till så skulle någon polis eller väktare reagera. Nu blev frustrationen något för mycket vid ett par tillfällen och några frågor ropades högt till mördaren Stefan. Detta gjorde att vätarna ingrep och en av oss fick ta lite frisk luft.
Detta är det jobbigaste jag varit med om och vill abdolut inte behöva genomgå det igen.
Tyvärr lär det bli överklagan osv så resan är inte slut än.

Den sista genomgången i rätten handlade mest om att försvararen skulle framställa Stefan som ett offer för sin uppväxt mm.
Han berömdes för sin samarbetsvilja osv....vilken undrar jag?
Jag kommer sitta med tills sista ordet är sagt oavsett hur jävligt jag mår under och efter.
Citera
2013-11-18, 23:22
  #3418
Medlem
Förlåt min nyfikenhet men var det i morgon (tisdag) som dommen skulle komma?
Med vänlig hälsning z
Citera
2013-11-18, 23:47
  #3419
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Förlåt min nyfikenhet men var det i morgon (tisdag) som dommen skulle komma?
Med vänlig hälsning z

Ja, den kommer imorgon.
Citera
2013-11-18, 23:51
  #3420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Ja, den kommer imorgon.


Tack. Vet du när ca?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback