Citat:
Ursprungligen postat av
Capulca
Jag försökte utröna vad för typ av räkningar det handlade om, och att det då inte kunde vara telefonabonnemang.
Jag försvarar inte beteendet, jag är kritisk till berättelserna bara. Eftersom det här bara är berättelser från folk så undrar jag hur situationen verkligen såg ut. Är det verkligen så stora summor? Är SN endast skyldig till detta eller har denne sambo något att skylla sig själv?
Det är jäkligt lätt att efter ett förhållande tar slut skylla alla problem på exet, speciellt om han har dåligt rykte redan.
Det där arvet tror jag inte var nå snack om för två år sen, det var väl något nu med JJ? Och det var ju inte sant att pappan hade dött, däremot gick ju en annan berättelse att SNs pappa skulle ge honom 2 miljoner kronor. Som sagt så mycket berättelser, så lite bevis för att de är sanna.
Om nu SN skulle ärva en massa - 2milj är en massa för mig - förstår jag inte varför han inte skulle ha kunnat köpa ett hus i eget namn och JJ skulle ha kunnat bo kvar i sin lgh - alternativt hyra ut den och testa att bo ihop ett-två år innan försäljning.
Enligt mig skulle detta sätt att agera vara "det normala". Det är ju bland annat därför man FÅR hyra ut sin lgh för att prova. Eftersom man inte kan veta i förväg om man passar ihop eller ej. Inte inom en kvart i alla fall..
Sådana här bedrägerihistorier har ofta inom sig att det är "bråttom" av någon märklig anledning.
JJ hade sin lgh. Sitt jobb. Sitt liv. Han skulle ha kunnat fortsätta så och vänta och se hur SN ordnade upp sitt liv. Inte onormalt alls - särskilt med tanke på SN:s situation (konton han inte kom åt, pengarna som var på väg, skulder han inte kunde betala.. ).
Jag förstår inte heller hur det kan komma sig att den av dem som INTE kom åt sina konton skulle ändå betala Cypern-resan. Med vilka pengar?