2013-08-12, 11:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
ja det lät som om du visste vilken tro jag hade och jag frågade vilken det var.

ni ateister styrs av rädslan för allt som inte går att ta på. det leder till kroppsliga spänningar och ångest tex.... släpp taget och inse att det finns mycket som inte är av materia och som bokstavligt inte går att ta på. Det är det som existerar mellan materian, det som cirkulerar i våra omedvetanden när vi sover, det som gjorde att du blev en människa i det här livet mm.

Sluta hitta på nonsens.
Mycket som inte är av materia? Tänk om du skulle ha belägg för det.
Istället är du bara precis lika oöverraskande som alla teister här. Du bara kräks ut godtyckliga påståenden utan att ha faktuell grund för det.
Citera
2013-08-12, 11:43
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Ni är rädda för sanningen!

http://www.youtube.com/watch?v=Ee6VbODumdY

http://www.youtube.com/watch?v=UbRwIt5iQUc
Haha, och det kommer från dig din fjant Våga istället att öppna dina ögon och se vad som finns att uppleva och utforska utanför din bubbla.
Citera
2013-08-12, 11:56
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Haha, och det kommer från dig din fjant Våga istället att öppna dina ögon och se vad som finns att uppleva och utforska utanför din bubbla.

Mår så OTROLIGT bra själsligt, psykiskt och fysiskt. Själsligt och psykiskt kan ni som inte förlitar er på Gud drömma om.

[48:4] Det är Han som har fyllt de troendes hjärtan med lugn och tillförsikt, så att deras tro skall växa sig allt starkare; - Gud [befaller över] himlarnas och jordens härskaror och Gud är allvetande, vis -
Senast redigerad av Haren8 2013-08-12 kl. 11:58.
Citera
2013-08-12, 12:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Mår så OTROLIGT bra själsligt, psykiskt och fysiskt. Själsligt och psykiskt kan ni som inte förlitar er på Gud drömma om.

Det finns andra ... och minst lika bra .... sätt att vara lycklig på än genom att vara en zombie.

Citat:
och Gud är allvetande

Nix.
Citera
2013-08-12, 12:07
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Hur vet man om man bra på "själsligt" om man får fråga? Hur skiljer man det från psykiskt?
Citera
2013-08-12, 12:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur vet man om man bra på "själsligt" om man får fråga? Hur skiljer man det från psykiskt?

Ett 'själomätar' såklart. En special-variant av det mycket berömde 'inre andliga kompasset'.
Citera
2013-08-12, 12:40
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:

[48:4] Det är Han som har fyllt de troendes hjärtan med lugn och tillförsikt, så att deras tro skall växa sig allt starkare; - Gud [befaller över] himlarnas och jordens härskaror och Gud är allvetande, vis -

Bara för att ditt sätt fungerar för dig betyder inte det att det fungerar för rationellt tänkande personer.

I mina ögon är det du som mår rätt kasst psykiskt men det är din rätt att tro på påhittade saker och må bra av det.
Citera
2013-08-12, 12:57
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ett 'själomätar' såklart. En special-variant av det mycket berömde 'inre andliga kompasset'.

Kopplar man ihop mätaren med magkänsle-generatorn för bästa symbiotiska effekt?
Citera
2013-08-12, 13:25
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Men tänka sig, det gör jag också! Jag mår alldeles superbra utan snuttefilt så vad vill du bevisa med detta?
Citera
2013-08-12, 13:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Ptja, om det ser ut på följande vis där, så skulle väl jag kunna tänka mig att vara där TROTS alla musslor:
----
Surah 76:19 And round about them will serve boys of perpetual freshness: if thou seest them, thou wouldst think them scattered pearls.
Surah 52:24: "And there shall wait on them the men young boys of their own, as fair as virgin pearls.

Quran 052.024
Round about them will serve, (devoted) to them, youths (handsome) as Pearls well-guarded.

Quran 056.017-019
Round about them will (serve) youths of perpetual (freshness). (17) With goblets, (shining) beakers, and cups (filled) out of clear-flowing fountains: (18) No after-ache will they receive therefrom, nor will they suffer bleeding (la yanzefouna)19)
----

Vem säger inte nej till av Gud sanktionerade våldtäkter av pojksexslavar liksom?
Gud är väldigt vänligt inställd till pedofiler där, islam är fina grejer.
Jaa, jag tex lol.
Tycker min gumma om än till åldern kommen är det vackraste som finns.
Jag vill inte ha någon annan.
Hon är allt jag vill ha.
Citera
2013-08-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Du skrev tidigare att homosexuella kunde skonas och istället få psykologisk vård och då undrade jag om det fanns något motsvarande för äktenskapsförbrytare, föräldraförbannare och personer har sex då ena parten har mens så man inte måste döda respektive fördriva dem ur samhället.
Alla dessa människor skulle när som helst kunna säga att de ångrar det de gjort och att de ska försöka leva rättfärdiga liv. De skulle sedan få psykisk vård genom samtal med präster och genom bön, prästen tar efter en periods tid ett beslut om personen verkligen ångrar sina grova synder, i så fall blir personen fri. Detta skulle, i praktiken kunna göras om ett oändligt antal gånger av samma person så länge prästen anser att personen ångrar sig och lovar att gå i guds väg, annars, av med huvudet
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-12 kl. 13:54.
Citera
2013-08-12, 13:53
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Alla dessa människor skulle när som helst kunna säga att de ångrar det gjort och att de ska försöka leva rättfärdiga liv. De skulle sedan få psykisk vård genom präster och genom bön, prästen tar efter en periods tid ett beslut om personen verkligen ångrar sina grova synder, i så fall blir personen fri. Detta skulle, i praktiken kunna göras om ett oändligt antal gånger av samma person så länge prästen anser att personen ångrar sig och lovar att gå i guds väg, annars, av med huvudet

No offence men tror du verkligen på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in