2013-08-12, 09:41
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Precis. Jag ska bara rätta dig på några punkter annars har du rätt på resterande.

Vi får väl se.

Citat:
Alla kristna hamnar inte i helvetet.

Skrev jag det? Var då?

Citat:
Kristna har själ [sic] att hoppas på Guds nåd och barmhärtighet. Men de kristna som sätter medhjälpare vid Guds sida mot bättre vetande hamnar i helvetet.

Med tanke på att säkerligen 99% av alla kristna betraktar jesus som guds son, så är det kört för de allra flesta, inte sant? Med andra ord hade jag rätt i MÅNGA, MÅNGA MILJARDER kristna är garanterade en plats i helvetet.

Citat:
De förvanskade budskapet genom att använda sin fria vilja.

1. Och det visste inte gud skulle hända? Är han inte allvetande? Vad sa du? Han gjorde det för att värna om fria viljan? Se nedan....

2. Islam säger ju att "gud slår vakt om koranen" så att budskapet inta ska förvanskas. Om gud lät bli att "slå vakt" om jesus budskap för att han värnade om den fria viljan, då MÅSTE det ju innebära att han nu skiter fullständigt i den fria viljan genom att "slå vakt" om koranen?
Citera
2013-08-12, 10:09
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vad vill du inlinda för budskap i detta bajsande?
Bajsande?
Nej då.
Ville bara påpeka att du är en tråkig pretentiös fjant.

Vem fasiken vill in i paradiset med en massa fanatiska muslimer?
För en normalt tänkande människa är det ju helvetet realiserat.
Citera
2013-08-12, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vem fasiken vill in i paradiset med en massa fanatiska muslimer?

Ptja, om det ser ut på följande vis där, så skulle väl jag kunna tänka mig att vara där TROTS alla musslor:
----
Surah 76:19 And round about them will serve boys of perpetual freshness: if thou seest them, thou wouldst think them scattered pearls.
Surah 52:24: "And there shall wait on them the men young boys of their own, as fair as virgin pearls.

Quran 052.024
Round about them will serve, (devoted) to them, youths (handsome) as Pearls well-guarded.

Quran 056.017-019
Round about them will (serve) youths of perpetual (freshness). (17) With goblets, (shining) beakers, and cups (filled) out of clear-flowing fountains: (18) No after-ache will they receive therefrom, nor will they suffer bleeding (la yanzefouna)19)
----

Vem säger inte nej till av Gud sanktionerade våldtäkter av pojksexslavar liksom?
Gud är väldigt vänligt inställd till pedofiler där, islam är fina grejer.
Citera
2013-08-12, 10:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Islam är den enda rätta religionen att rätta sig efter. Gör man inte detta ska man känna stor oro att stekas i helvetet. Ateisterna är det inget snack om. De har säkrat sin plats i helvetets rand. Vad kristna beträffar bör de känna en stor oro om de inte lägger av med sina dåraktigheter. Att säga att Jesus är Gud eller Guds son är bara dåraktig och naivt. Universums, livets och jordens skapare reducerar sig aldrig till en människa och verkligen inte en människa som korsfästs och blöder, inte heller en människa som äter jordisk mat och tar jordiska kvinnor. Gud övergår varje människans förstånd och det finns inget som är lik Gud. Jesus har aldrig yttrat sig om Gud så som många kristna gör. Ni kristna borde veta att era hela skrifter har skrivits av människor efter Jesus tid och inte när Jesus var bland människorna.

Att kristna påstår att man endast kommer till paradiset genom Jesus är bara så tragiskt att man inte vet om man ska gråta eller skratta. De använder inte alls sitt förstånd, före Jesus kom många andra profeter och inga av dessa har någonsin sagt att Gud har en son eller ska sända sin son till jorden, inte heller Jesus har yttrat nåt sånt, det är endast ni människor som i er enfaldighet säger om Gud som ni inget vet om. Vänd er åter till Gud om ni vill dyrka Gud.

Jag trodde aldrig att på jorden existerade så dumma och dåraktiga människor. Jag skäms ibland att jag delar jorden och har samma luft i lungorna som dessa människor. Vissa påstår att universum, livet och jorden inte behöver ha någon skapare och att allting är självskapande, andra säger att en människa haft gudomliga krafter och endast genom den här människan som man ska till paradiset. Ni kommer att hamna i ugnar för era uttalanden om Gud.
Du påstår att du har sanningen men ändå kan du inte bevisa eller ens rättfärdiga din tro. "Det bara är så" är ditt konstanta ställningstagande. Du tror på saker som enbart uppenbarats för dig genom hörsägen och du påstår att andra är dåraktiga.
Citera
2013-08-12, 10:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
ni ateister styrs av rädslan för allt som inte går att ta på.

Om vi ateister är rädda för det okända, då borde många fler av oss ju vara snuttefiltister som en del teister är.

Men nu är det faktisk så, att den vanligsta grupp av ateister .... svaga ateister ..... inte har något problem med att säga: "Vet inte" när det inte finns faktaunderlag eller en bra metodologi för att formulera ett svar. 'Argument from ignorance'/god-of-gaps är däremot något som pådyvlande teister ofta användar.

Och för att återanknyta till trådämnet då är/var homosexualitet 'okänd' .... det främmande ..... för många människor; något man kanske kunne betrakta med misstro. Men liksom i mitt exempel ovan är det överlag inte ateisterna som 'räddas' eller tar avstånd från för det ovanliga ... homosexualitet ..., men tvärtom dom abrahamistiska fundamentalist-galningerna som manifesterar tydliga tecken på xenofobi (~här homofobi).

(En sån hyvens pop-psykolog som du har väl inga problem med att förstå ordet 'xenofobi' ... även om det är ett fint ord).

Citat:
att det leder till kroppsliga spänningar och ångest tex.... släpp taget och inse att det finns mycket som inte är av materia och som bokstavligt inte går att ta på.

Du förväxlar visst ateism med positivistisk (EDIT) materialism ... så du för ett krig mot väderkvarnar.

Citat:
Det är det som existerar mellan materian, det som cirkulerar i våra omedvetanden när vi sover, det som gjorde att du blev en människa i det här livet mm.

En sorts freudi'ansk 'själ' .... eller vad menar du?

Men vad har det att göra med den abrahamiska demiurgens och hans lakajers homofobi att göra? Kan din pop-psykologi förklara detta för mig?

Det kanske rentav är så, att det är extremist-abrahamisterna som är små knyten av existentiell oro/ångest och det är dom/ni som behövar terapi ... inte ateisterna eller dom homosexuella.
Senast redigerad av Bogomil 2013-08-12 kl. 11:17.
Citera
2013-08-12, 11:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Islam är den enda rätta religionen att rätta sig efter.

Varför? Och varför DIN version?

Den är motbevisat; den är irrationell; den innehållar en del intolerans, fascism och våldsuppmaninger; tydligen är det mest såna som du som marknadsför den (vilket inte är en tillgång); och uppenbarligen är det främste proislam-argumentet hot om helvetet.
Citera
2013-08-12, 11:13
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Islam är den enda rätta religionen att rätta sig efter. Gör man inte detta ska man känna stor oro att stekas i helvetet. Ateisterna är det inget snack om. De har säkrat sin plats i helvetets rand. Vad kristna beträffar bör de känna en stor oro om de inte lägger av med sina dåraktigheter. Att säga att Jesus är Gud eller Guds son är bara dåraktig och naivt. Universums, livets och jordens skapare reducerar sig aldrig till en människa och verkligen inte en människa som korsfästs och blöder, inte heller en människa som äter jordisk mat och tar jordiska kvinnor. Gud övergår varje människans förstånd och det finns inget som är lik Gud. Jesus har aldrig yttrat sig om Gud så som många kristna gör. Ni kristna borde veta att era hela skrifter har skrivits av människor efter Jesus tid och inte när Jesus var bland människorna.

Att kristna påstår att man endast kommer till paradiset genom Jesus är bara så tragiskt att man inte vet om man ska gråta eller skratta. De använder inte alls sitt förstånd, före Jesus kom många andra profeter och inga av dessa har någonsin sagt att Gud har en son eller ska sända sin son till jorden, inte heller Jesus har yttrat nåt sånt, det är endast ni människor som i er enfaldighet säger om Gud som ni inget vet om. Vänd er åter till Gud om ni vill dyrka Gud.

Jag trodde aldrig att på jorden existerade så dumma och dåraktiga människor. Jag skäms ibland att jag delar jorden och har samma luft i lungorna som dessa människor. Vissa påstår att universum, livet och jorden inte behöver ha någon skapare och att allting är självskapande, andra säger att en människa haft gudomliga krafter och endast genom den här människan som man ska till paradiset. Ni kommer att hamna i ugnar för era uttalanden om Gud.
O du dåraktiga människa! Till paradiset kommer man bara genom Joseph Smith, guds senaste profetmodell. Muhammed är ett olyckligt sidospår och det kommer du bli medveten om när du steks i helvetet. Att tro att Muhammed haft kontakt med gud och änglar är bara tragiskt. Så förkasta din falska profet och återvänd till gud. Nu när du vet sanningen och fortsätter förneka den är du verkligen dömd till en evighet i helvetet! Visst är gud lite rolig ändå Så vi ses där IP!
Citera
2013-08-12, 11:15
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Hur kan du säga att man inte skadar någon? Individen skadar sig själv och sin partner fysiskt och psykiskt. Ändtarmen tar skada, Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella, pedofili förekommer oftare bland homosexuella, självmord förekommer oftare bland homosexuella, sprutnarkomaner och andra droger förekommer oftare bland homosexuella och många många andra negativa effekter. Om du är kristen och tycker att det inte är en synd med homosexualitet har du hjärntvättats av ateisterna och samhället, läs bibeln ännu en gång om det är Gud du vill dyrka.

Det står nämligen klart och entydigt i Tora, Bibel, och Koran om homosexualitet.
The love doctor i farten nu igen... islamistiska kärleksmannualen via imam-rekommendtion yttrar sig i hur två människor mest perfekt ser till att skapa sig det perfekta bröllopet, ungefär vid 10-års-åldern va, då barn behöver "fokusera" sitt vuxenliv? om islam får bestämma? som du "representanten" sitter och yttrar dig vad som bör, vad som inte bör, och all den könsfixering du är så fixerad vid att du inte kan låta bli att könsfixera hela religionstråden, så fort du inte maniskt får länka hela forumet till imamen som vet bäst?

Klarar du inte av att använda egna intellektet ip? Är detta forum sex och samlevnad kanske? eller du behöver balla ur som dina kompisar som inte klarade av att yttra sig normalt utan behövde ta fram den fixa islam-vokabulären? svart eller vitt.. två människor kan inte "sammanblandas" enligt din mannual, som är allmängiltig på ngt sätt?
Citera
2013-08-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Ni är rädda för sanningen!

http://www.youtube.com/watch?v=Ee6VbODumdY

http://www.youtube.com/watch?v=UbRwIt5iQUc

Säger han som nyss avslöjades med att ljuga, och du är inte bara en en lögnare utan du är även en feg liten sak som skriver ett helt ovidkommande inlägg på någon rad och sedan smiter iväg med svansen mellan benen, en lögnare och en fegis alltså!
Citera
2013-08-12, 11:31
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
ja det lät som om du visste vilken tro jag hade och jag frågade vilken det var.

ni ateister styrs av rädslan för allt som inte går att ta på. det leder till kroppsliga spänningar och ångest tex.... släpp taget och inse att det finns mycket som inte är av materia och som bokstavligt inte går att ta på. Det är det som existerar mellan materian, det som cirkulerar i våra omedvetanden när vi sover, det som gjorde att du blev en människa i det här livet mm.

Styrs VI av rädslan av saker vi inte förstår?

Nu har du missuppfattat allt. Det är religiösa galningar som i sin rädsla för det okända oavbrutet stoppar in diverse gudomliga varelser för att få ett svar.

Ateister har generellt sett accepterat att vi kommer ruttna i marken efter vi dör. Det är så det är och det är okej.

Du verkar dock tro att dina gudar är verkliga, och att du har bevis för detta, vilket säger mig att du inte har en modern och kunskapsbaserad verklighetsuppfattning.

Sen svamlar du rätt mycket så om jag missar något du anser vara viktigt i din text får du upprepa dig.
Citera
2013-08-12, 11:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vilken sanning? Att din 'gud' ... med sin intolerans (ex. homofobi) ..... skulle vara en sann 'gud'?

Men din 'gud' är ju redan motbevisat.
Citera
2013-08-12, 11:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=Ee6VbODumdY

http://www.youtube.com/watch?v=UbRwIt5iQUc

Inte alls. Och du skulle bestämma vad sanningen är? Tillåt mig fnysa. Fnys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in