2013-08-11, 23:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Till alla ateister som tror sig vara så överlägsna, kom ihåg att människans behov av att dyrka (gud) är lika stort som behovet av att äta.

DFSM undanber sig sånt dyrka-trams.

Citat:
Är det jag som dyrkar gud, som är dum eller ni som dyrkar pengar och sex (eller något annat) som är dumma?

Överlag är det nog du som framläggar falska dikotomier, som inte är så klippsk.

Citat:
Tänk på det, ni kristna som läster detta, att ateister alltid också dyrkar.

Åtminstone frånsett mig.
Citera
2013-08-11, 23:47
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kan man få orörda döttrar på näthandel, jag är för gammal till det vanliga sättet och det blir säkert för sent att få dom mobb-klara snabbt nog.

Just in case.
Det hoppas verkligen finns att tillgå när väl gud kommer för jag har inte heller någon orörd dotter på lager. Man vill ju inte vara helt oförberedd så i morgon är det jag som sätter i en annons på Blocket!
Citera
2013-08-11, 23:50
Bannlyst
Citat:
och en kristen, ty slutet är nära.
romarbrevet 1:18 Ty Guds vrede uppenbaras från himlen och drabbar all gudlöshet och orätt hos de människor som håller sanningen fången i orättfärdighet

Må gud förgöra Sverige och världen såsom han förgjorde Sodom, må han rädda oss trogna, ty vi följer hans ord

Dock är det ju så att den energi-ekvation ni för närvarande kör endast äter upp er själva inifrån. Hat är inga saker som är direkt nyttiga för vare sig känsloliv eller själsliv.
Satan gillar sådana som Er, då ni är så enkla att förleda.

Du kommer enbart de-evolvera så länge du lägger mer tid på att rena andra än du lägger på att rena dig själv.
Citera
2013-08-11, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Slutet har varit nära väldigt länge nu, tycker du inte det?

Jo, alldeles för länge ... Inte ens den jävla ekonomin kollapsade 2010 trots att just det kollapskortet ju är ett ganska givet kort... Domedagen verkar ha fått motorstopp.
Citera
2013-08-11, 23:52
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Jag svarar på dina frågor i svar #1261

"Missade" det i denna 100+ sidor långa tråden.

Det svarade förvisso bara på den första frågan, men inte den andra; om du hade någon plan på hur man kan undvika straff för dessa enligt din gudom grova brott.
Citera
2013-08-11, 23:54
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Slutet har varit nära väldigt länge nu, tycker du inte det?

Enligt kristna har de alltid befunnit sig i de sista dagarna.
Citera
2013-08-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Dock är det ju så att den energi-ekvation ni för närvarande kör endast äter upp er själva inifrån. Hat är inga saker som är direkt nyttiga för vare sig känsloliv eller själsliv.

Du kommer enbart de-evolvera så länge du lägger mer tid på att rena andra än du lägger på att rena dig själv.
Jag menade inte att vara hatfull, och ingen som känner mig skulle säga att jag är hatfull. fast iofs så förstår jag om mina flashback inlägg tolkas som hatfulla, jag ska bättra mig från och med det här inlägget.
Citera
2013-08-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
"Missade" det i denna 100+ sidor långa tråden.

Det svarade förvisso bara på den första frågan, men inte den andra; om du hade någon plan på hur man kan undvika straff för dessa enligt din gudom grova brott.
jag är lite förvirrad, undvika vilkas straff?
Citera
2013-08-12, 00:05
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff

Om man tänker efter så borde ju rimligen religiösa personer vara mer mottagliga för en hypotetisk satansfigur, till skillnad från oss otrogna hundar.

De väljer att tro utan att ifrågasätta sanningshalten. En satansfigur kan välja att missleda en person. Han kan dock inte omintetgöra den fria viljan, varför han endast kan förleda via ord. I fallet med teisten vet denne inte med säkerhet vad som är gudens vilja (outgrundlig...) eller satansfigurens lögner. Därför kan han lika gärna slå in på fel väg utan att veta om det. Ateisten, å andra sidan, ifrågasätter både gudens och satansfigurens påståenden lika mycket, varvid ingen av dem kommer att dyrkas av uppenbara skäl.

Ergo: satan kan endast förleda teister. Ateister tar rulltrappan upp på den yttersta dagen
Citera
2013-08-12, 00:10
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
jag är lite förvirrad, undvika vilkas straff?

Du skrev tidigare att homosexuella kunde skonas och istället få psykologisk vård och då undrade jag om det fanns något motsvarande för äktenskapsförbrytare, föräldraförbannare och personer har sex då ena parten har mens så man inte måste döda respektive fördriva dem ur samhället.
Citera
2013-08-12, 00:25
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Det står nu klart och tydligt efter att ha diskuterat på denna tråden, att vi muslimer i Sverige måste inse att vi befinner oss i krig med ateister.

Ett tillstånd av krig existerar mellan oss muslimer och ateister.
Wow... för att någon har en annan världssyn så betyder det alltså att man är i krig? Det finns ett par krav som "vi ateister" har på samhället:

1. Samhället ska vara sekulärt i sin lagstiftning, eftersom det inte finns bevis för att någon av religionerna är rätt.
2. Skolans undervisning ska vara faktabaserad.

Det borde finnas plats nog för oss alla i detta landet. Varje person kan välja sin egen väg, inklusive de homosexuella. Förklarar du krig mot "oss ateister" så förklarar du krig mot sunt förnuft.
Citera
2013-08-12, 00:29
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Jag menade inte att vara hatfull, och ingen som känner mig skulle säga att jag är hatfull. fast iofs så förstår jag om mina flashback inlägg tolkas som hatfulla, jag ska bättra mig från och med det här inlägget.
Ja, alltså man börjar ju undra när du uttrycker dig så här:
Citat:
Jag skulle med glädje döda homosexuella för att det är gud, den allsmäktiges vilja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in