2013-08-12, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Har SN aids?

När han levde ihop med en bekant till mig (tog slut våren -12) hade han det inte i alla fall.
Citera
2013-08-12, 02:15
Medlem
Jag känner bara för att skriva detta då det går så fruktansvärt konstiga rykten om S. Han förtjänar att vara där han är med tanke på alla dumheter han har hållit på med under tidigare delen av sitt liv och nu när han tagit ihjäl en annan människa. Men oavsett så ska man kanske folk ta vissa saker som kommer på omvägar med en nypa salt. Sanningen har en tendens att förvrängas. Så skriver rakt ut det jag vet om s och de påståenden som finns.

* S är bög - Mer än sanning. Har aldrig haft en relation med en kvinna och varit bög sen väldigt ung ålder.

* S har aids - Så vitt jag vet, i alla fall under den tiden jag var bekant med honom, så hade han det inte.

* S har lurat (minst) två tidigare pojkvänner. Pojkvännen innan Jens (den som det tog slut med våren -12) såg han till att skuldsätta till ett belopp på ca 200 000 för att han gömde pojkvännens räkningar. Han blåste även pojkvännens familj på 70 000, genom att sälja en bil han inte ägde.
Pojkvännen innan dess lurade han också på pengar.

* S har, så vitt jag vet, aldrig begått ett våldsbrott innan han tog livet av Jj. Dock hade han ett väldigt häftigt humör om han blev arg

* S försökte hänga sig på Hudiksvalls sjukhus någongång under senare delen av 2012 - troligen till följd av att han var tungt skuldsatt och inte hade någonstans att ta vägen. Efter detta fick han psykhjälp.
Citera
2013-08-12, 05:39
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Blev ombedd i pm att posta följande

Citat:
Är nyreggad så kan inte skriva kommentar. Men har följt tråden från början. Jag funderade över en sak, som jag tror inte har diskuterats (man kan ju misa något trots allt) - och det är: SN var ju i Uppsala på restaurang/pub Skeppet. Där höll han hand och festade med en kille (se inläggen av "Montepillers"). Är det inte konstigt att en kille, som då borde ha läst/hört om mordet, sitter med SN på det viset? kan de ha planerat allt tillsammans? Kan det vara så att de (SN och Uppsalakillen) planerade att få loss pengar, att de hade en genomtänkt plan, men att planen inte blev som dom tänkt då SN tappade kontrollen? Polisanmälde Montepillers det hon hade sett?:

Det har/hade väl inte publicerats någon bild på SN i media? Det är väl inte helt säkert att killen skulle kunna förstått att det var SN som var omskriven för mordet på JJ? Signaturen Montepillars kopplade inte heller ihop SN med skriverierna vid detta tillfälle, utan senare.
Citera
2013-08-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det har/hade väl inte publicerats någon bild på SN i media? Det är väl inte helt säkert att killen skulle kunna förstått att det var SN som var omskriven för mordet på JJ? Signaturen Montepillars kopplade inte heller ihop SN med skriverierna vid detta tillfälle, utan senare.

Det var väl helgen INNAN Jens efterlystes som SN sågs på Skeppet? Tisdag gick Missing People ut med efterlysningen, torsdag efterlystes SN och fredag greps han.
Citera
2013-08-12, 07:13
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Samtidigt som allt det här pågår är det någon som precis köpt en lägenhet....

Vad händer med den?

Köpet går tillbaka efter köparens önskemål
Citera
2013-08-12, 07:40
Medlem
Såg på mördarens fejjan profil att han jobbat som vårdare i enköpings kommun. Nån som vet vart?
Var i enköping blev han gripen?
Citera
2013-08-12, 07:49
Medlem
Post efter post om var SN fått de 50 000 kr..

Enda "beviset" på att han haft 50 000 är hans egna ord, en mytomans ord.
Vännen uttalade att han haft mycket kontanter - SN svarar då att han sparat ihop 50 K.

Vännen kan ha sett 8 - 10 tusen, vilket är mycket kontanter för många

Så SN behöver inte haft några 50 K förutom i sin fantasi.
Citera
2013-08-12, 08:48
Medlem
Har väl ingen betydelse vad han fått pengar ifrån o hur mycket ?
Citera
2013-08-12, 08:51
Medlem
Tror inte att SN mördade JJ för pangarna som så många skriver här.
Tror SN ljög och ljög för JJ, och när JJ börjar förstå sanningen så blir det gräl, och SN får panik.
Sen tog SN pengarna efteråt. Han hade säkert en bild i huvudet av att han skulle komma undan. Därför uppdaterade han Fcb. Och att han skulle vara långt borta när de väl hittade JJs kropp.

Hur han trodde husköpet skulle lösa sig vet jag inte, men jag tror att han trodde det.
Och även Cypernresan. Men så gick tiden och SN började fatta att det inte skulle gå. Därför hade han ju sagt till sin pappa att det inte skulle bli någon cypernresa (läste här) och att pappan hade sett på facebook att de skulle åka ändå. Hur vet jag inte eftersom det inte har verkat som om SN vart nära sin pappa då han ljugit om hans död. Någon annan sade också att han sagt att pappan skulle dö och ville se SN ha kul med pengarna innan sin död.
Snurrigt.
Citera
2013-08-12, 09:43
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BikeOwner
I torsdags hade han 265 vänner och nu har han tydligen 252, så det går utför för grabben
252 stycken som vill vara vän med en mördare. Chockerande!
Citera
2013-08-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
252 stycken som vill vara vän med en mördare. Chockerande!
Eller 252 stycken som inte ser facebook som världens centrum?
Citera
2013-08-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnidaria
Eller 252 stycken som inte ser facebook som världens centrum? ;)

Eller 252 vänner som är riktiga vänner som inte sviker vad som än händer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in