2013-08-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Man vet inte riktigt hur man ska tycka och känna faktiskt! Sn har varit en så nära vän... Ska man ta avstånd med förakt och hat eller ska man trösta och säga att allt löser sig!?! Känner ju givetvis vrede och hat mot det han gjort och känner mig enormt ledsen när jag tänker på jj's nära!
Mammahjärtat blöder av bara tanken på förlora mina egna! Usch!
Om du ska trösta nån så är det ju JJs anhöriga och vänner!! De behöver tröst och hjälp! SN kan du skita i! Han behöver inget o ska inget ha!!
Citera
2013-08-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Men har ju svikit dig tidigare vad man kunnat läsa men visst jag är inte i dina kläder men jag skulle försöka radera honom från minnet illa kvickt. Vad vill du med honom i framtiden? Bjuda han på fika eller på nått annat sätt umgås med honom.

Däremot så tänker man på båda familjerna som har drabbats av det här, sjukt jobbigt måste det vara för alla inblandade.

Ja det är sant! Han har svikit mig enormt mkt!

Han förtjänar att vara där han är!

Är nog mest chockad över att han är så störd att han haft ihjäl en person!

Nä bort med han!
Citera
2013-08-12, 00:46
Medlem
Blev ombedd i pm att posta följande:

Citat:
Är nyreggad så kan inte skriva kommentar. Men har följt tråden från början. Jag funderade över en sak, som jag tror inte har diskuterats (man kan ju misa något trots allt) - och det är: SN var ju i Uppsala på restaurang/pub Skeppet. Där höll han hand och festade med en kille (se inläggen av "Montepillers"). Är det inte konstigt att en kille, som då borde ha läst/hört om mordet, sitter med SN på det viset? kan de ha planerat allt tillsammans? Kan det vara så att de (SN och Uppsalakillen) planerade att få loss pengar, att de hade en genomtänkt plan, men att planen inte blev som dom tänkt då SN tappade kontrollen? Polisanmälde Montepillers det hon hade sett?
Citera
2013-08-12, 00:53
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Blev ombedd i pm att posta följande
Är nyreggad så kan inte skriva kommentar. Men har följt tråden från början. Jag funderade över en sak, som jag tror inte har diskuterats (man kan ju misa något trots allt) - och det är: SN var ju i Uppsala på restaurang/pub Skeppet. Där höll han hand och festade med en kille (se inläggen av "Montepillers"). Är det inte konstigt att en kille, som då borde ha läst/hört om mordet, sitter med SN på det viset? kan de ha planerat allt tillsammans? Kan det vara så att de (SN och Uppsalakillen) planerade att få loss pengar, att de hade en genomtänkt plan, men att planen inte blev som dom tänkt då SN tappade kontrollen? Polisanmälde Montepillers det hon hade sett?
:

Tror nog många personer är hörda redan och säkerligen kille han hängde med i Uppsala också.
S.N drog ju sen till Enköping så jag tror inte den andra killen var med på det här.

Kan upplysningsvis säga att jag har fått pm av personer som blivit hörda i fallet. Skulle polisen ha den minsta misstanken i nuläget om någon medgärningsperson så hade dom nog plockat in den personen också och det skulle ha kommit ut om så vore fallet.
Citera
2013-08-12, 00:56
Medlem
Är det inte sorgligt att när vi är som mest romantiska, hoppfulla och lyckliga, då är vi lättaste byten för rovdjursmänniskorna, eller utnyttjarna, bedragarna som ser hur lättlurade vi är, villiga som vi då är att satsa allt på vår förälskelse. Det verkar som doften av svaghet attraherar dessa störda individer. Hellre ha älskat och förlorat än att dö som en känslomässigt förkrymplad stackare.
Citera
2013-08-12, 01:05
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marinius
Är det inte sorgligt att när vi är som mest romantiska, hoppfulla och lyckliga, då är vi lättaste byten för rovdjursmänniskorna, eller utnyttjarna, bedragarna som ser hur lättlurade vi är, villiga som vi då är att satsa allt på vår förälskelse. Det verkar som doften av svaghet attraherar dessa störda individer. Hellre ha älskat och förlorat än att dö som en känslomässigt förkrymplad stackare.

Håller med. Öppna Hjärtan är vackra och sårbara... Men vem vill leva sitt liv med stängt hjärta,(Ifall att)... Jens, verkar ha levt sitt liv i Tro, Hopp och Kärlek. Det är Hedervärt och Modigt.
Citera
2013-08-12, 01:07
Medlem
Så tycker jag han skall minnas.
Citera
2013-08-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Blev ombedd i pm att posta följande:

Citat:
Om den nya känt igen SN så drog han säkert nån vals, som killen gick på. Han verkar ju inte göra annat än att ljuga!
Citera
2013-08-12, 01:19
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marinius
Så tycker jag han skall minnas.

Och det tror jag han kommer minnas som. Han trodde på något vackert. INGEN kan ha missat det.
Citera
2013-08-12, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akili
SN bodde på behandlingshem?

http://lorehn.blogspot.se/2013/08/jens-janzon-mordad-samhallets-och.html

S gick med stor sannolikhet på behandling på ett hem... då han hösten 2012 någongång försökte att hänga sig inne på en toalett på Hudiksvalls Sjukhus.
Citera
2013-08-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Skulle polisen ha den minsta misstanken i nuläget om någon medgärningsperson så hade dom nog plockat in den personen också och det skulle ha kommit ut om så vore fallet.

Det ska man nog inte vara så säker på, att den informationen hade kommit ut. Ärendet är ju sekretessbelagt och befinner sig i ett känsligt skede.
Senast redigerad av Camillabitchen 2013-08-12 kl. 01:59.
Citera
2013-08-12, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag läser "mellansvensk kommun" mellansverige är väl Östersundstrakterna?

Nä de syftar nog på enköping och Uppland. I Uppland lånade han pengar ur någon handkassa på hemtjänsten och betalade aldrig tillbaka. Han fick sparken därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in