2013-08-11, 23:29
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Jag måste ha ett konstigt förhållande, vi har inte varandras koder trots att vi varit ihop betydligt längre än JJ och SN.

Egentligen är det dumt att spekulera om deras ekonomi, det lär vi ju få reda på så småningom iaf.

Det har du nog inte utan alla har olika förhållanden
Däremot utan att känna dig så tror jag om du ville och la ned lite tid så skulle du ha din sambos koder ganska snabbt eller har jag fel?
Håller med, tror inte vi kommer komma längre rörande ekonomin förens fup kommer.

Provar igen, någon som vet adressen han greps på? Går bra att pm också, mest nyfiken
Citera
2013-08-11, 23:31
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rökhosta
Vi umgicks sporadiskt i tonåren,det var därför jag kände igen honom från programmet.Har själv suttit i timmar och försökt hitta avsnittet,men reklamen gör att det tar otroligt mycket tid tid,nästan 300 program.Eftersom mitt minne är dåligt skulle det kunna vara någon annan sjukhusserie som gick för ungefär 5 år sedan.

Minns du om det var det som nämns nedan som avhandlades i programmet? Även om de inte hittade någon tumör kanske han inspirerades att ljuga om det sedan?:

Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Det verkar som många av er försöker få fram att sn har lite psykiska problem.
Det har han.
Hans mamma dog för ett par år sen och det är efter det som det gått lite snett.
Han har även haft en hjärntumör. Elakartad och han har sagt efteråt att han hörde röster innan tumören togs bort men att han nu mår bra och alla röster tystnat.
Missbrukar benzo och morfinpreparat.
Manipulativ som få...

Egentligen var för diagnos han har vet jag inte men jag vet att han får många ångestattacker och har fått utredning i detta på akademiska sjukhuset i Uppsala.
Dom kom fram till att det är pga mental stress.
Citera
2013-08-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Även om de var sambos så verkar det ju otroligt om SN hade tillgång till JJ:s alla konton.

Jag är övertygad om att SN gått in i detta förhållande för att lura JJ på pengar, så då ser han nog till att fjäska, charma och luska ut koder m.m. I längre förhållanden skulle jag inte tro att det är något konstigt med att kunna varandras koder till kort och internetbank osv, men detta förhållande hade ju bara varat sedan april. Men, men, psykopater vet hur man charmar och manipulerar.
Citera
2013-08-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Funkade för mig med men noterade även att nått kort var borta, säkert från nån väns album som har blivit raderat nu.

Ser inte hur många vänner han har kvar på fb (inloggad via mobil), från början var det drygt 270st om jag inte kommer ihåg helt galet.

I torsdags hade han 265 vänner och nu har han tydligen 252, så det går utför för grabben
Citera
2013-08-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BikeOwner
I torsdags hade han 265 vänner och nu har han tydligen 252, så det går utför för grabben

Och den 7:e hade han 271. Det är fortfarande många som kommer att förknippas med honom.
Citera
2013-08-11, 23:57
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BikeOwner

Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Och den 7:e hade han 271. Det är fortfarande många som kommer att förknippas med honom.

Anhöriga är väl svårt att klandra dom måste ha ett helvete just nu men alla som är bara bekant med honom kanske plockar bort honom snart, sen försvinner några till efter rättegången och kvar är då familj och dom som förnekar gärningen samt dom som skall förändra honom om 10+ år då han är ute igen.
Citera
2013-08-12, 00:12
Medlem
Man vet inte riktigt hur man ska tycka och känna faktiskt! Sn har varit en så nära vän... Ska man ta avstånd med förakt och hat eller ska man trösta och säga att allt löser sig!?! Känner ju givetvis vrede och hat mot det han gjort och känner mig enormt ledsen när jag tänker på jj's nära!
Mammahjärtat blöder av bara tanken på förlora mina egna! Usch!
Citera
2013-08-12, 00:23
Medlem
Detta har varit en resa i sorg och elände. Om du varit vän med GM så tror jag det bästa du kan göra är att ta avstånd från vad han gjort med att lämna honom själv där han nu sitter. Det värsta brottet är att ta någons liv. Vidrigare blir det då det handlar om en som visat förtroende och kärlek. Vi tycker synd om människor som gått sönder. Det lagar dom inte igen, tyvärr.
Citera
2013-08-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marinius
Detta har varit en resa i sorg och elände. Om du varit vän med GM så tror jag det bästa du kan göra är att ta avstånd från vad han gjort med att lämna honom själv där han nu sitter. Det värsta brottet är att ta någons liv. Vidrigare blir det då det handlar om en som visat förtroende och kärlek. Vi tycker synd om människor som gått sönder. Det lagar dom inte igen, tyvärr.

Du har förmodligen rätt.... Hur kan man vara rädd för att svika någon som begått nått så vidrigt som detta!?

Han kommer (såvitt jag tror) dämmas till psykvård... Han kommer aldrig att bli min vän igen...

Han är inte den person som jag var vän med...

Hoppas att hans dom blir startskottet i sörjeprosessen för jj's familj!
Citera
2013-08-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tack för klargörandet. Alla spekulationer om olika summor som är "borta" har gjort mig lite förvirrad.

Om köparNA har skrivit på - vilket verkar vara fallet - men ej tillträtt - vilket verkar vara fallet - då gäller köpekontraktet. Köparna kan - enligt mig - inte hävda att det eventuella mordet i lägenheten skulle ha inneburit ett så väsentligt fel att de har rätt att häva köpet. Att de eventuellt känner att de inte vill flytta in i den lägenheten är en helt annan fråga.

Däremot har de nog inte betalat mer än handpenningen. 10% av 250.000 är inte mer än 25.000kr. Så jag förstår inte varför folk här undrar vart "resten av pengarna" har tagit vägen ifall nu GM hade 50 papp på sig..
Dom kan ju dra sig ur men borde då förlora handpenningen, vet faktiskt inte om det går att kringå det vid såna här spektakulära situationer! Lghten är ju superfin ju! Handpenningen har de säkert betalat och resten betals vid tillrädet samma dag. Handpenningen för JJs nya hus var tydligen uppgjort att SN skulle betala, då han lurat i JJ att han var rik, vilket han inte var och vilket han inte gjorde. Om det var pengar som han fått i fortroende från JJ eller om det skulle vara SNs egna pengar är dock oklart. De pengar (50000kr ) som SN haft med sig vet ingen var de kommer ifrån, det kan var JJs pengar, det kan även vara nån annans pengar, troligtvis inte SNs sparade iallafall!!
Citera
2013-08-12, 00:32
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Man vet inte riktigt hur man ska tycka och känna faktiskt! Sn har varit en så nära vän... Ska man ta avstånd med förakt och hat eller ska man trösta och säga att allt löser sig!?! Känner ju givetvis vrede och hat mot det han gjort och känner mig enormt ledsen när jag tänker på jj's nära!
Mammahjärtat blöder av bara tanken på förlora mina egna! Usch!

Men har ju svikit dig tidigare vad man kunnat läsa men visst jag är inte i dina kläder men jag skulle försöka radera honom från minnet illa kvickt. Vad vill du med honom i framtiden? Bjuda han på fika eller på nått annat sätt umgås med honom.

Däremot så tänker man på båda familjerna som har drabbats av det här, sjukt jobbigt måste det vara för alla inblandade.
Citera
2013-08-12, 00:37
Medlem
Så blir det nog, och kanske även för dig och andra som varit vän med killen innan allt gick överstyr för honom. Det är svårt att begripa att en och samma person kan vara tjusig, charmig, rolig, beräknande och livsfarlig, men det händer. . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in