2013-08-11, 20:14
Medlem
Samtidigt som allt det här pågår är det någon som precis köpt en lägenhet....

Vad händer med den?
Citera
2013-08-11, 20:15
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle man inte kunna ha sex i ett källarförråd? Med en plastpåse på huvudet?

Ordet "normalt" är att brett begrepp och innehåller många varianter. Inte bara dina egna värderingar och det du anser vara "normalt".

Tänk på alla dessa som har haft sex med främlingar på olika bastuklubbar. Eller pissoirer i olika parker. Eller på toaletterna på flygplan. Osv.

Tänkte bara påpeka att efter några år på FB kommer du att inse att det som du anser vara "normal" och "sunt" inte nödvändigtvis behöver beskriva verkligheten..

Låter som du tror att bara för att man inte varit reggad på flashback så länge så har man inga referenser till verkligheten ??!!? Glöm det...
Mina referenser finns inom det mesta....men att JJ skulle haft sex med SN i sitt förråd samma dag de skulle åka till Stockholm är out of order.....

Snacka inte normaliteter med mig...men gärna realiteter
Citera
2013-08-11, 20:21
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rival
SN har även våldtagit JJ efter att han blev bragd om livet.

Leverera mer info annars blir det Troll-rapport
Citera
2013-08-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen

Vad händer med den?

Kanske försäljningen slutförs och pengarna hamnar i dödsboet?
Citera
2013-08-11, 20:33
Medlem
Det är så hemskt att se hur en del uttrycker sig här :/
Hur kan man skriva nått så okänsligt som
- vanligt bögmord.
Vilken läggning Jens hade har väll absolut ingen betydelse, jag är också gay så det vore "av mindre betydelse" då ifall jag skulle bli nästa "tråd" här?
Jens var en ofattbart ödmjuk och kärleksfull person med världens största hjärta, lärde känna Jens för några år sedan och i februari bestämde vi oss för att testa en dejt, men som vänner var det svårt att se bortom vänskapen om ni förstår hur jag menar så vänskapen körde vi på istället, sen träffade han Stefan . Hur som helst, Jens liv var inte mindre värt eller betydelsefullt för att han var gay. Det som hänt är fruktansvärt på alla vis, att den man älskar och delar sitt liv med blir ens baneman är vidrigt!

Vila i frid älskade Jens
Citera
2013-08-11, 20:34
Medlem
vinbras avatar
För något år sedan såg jag en dokumentär om psykopater och bland annat berättades om en man i USA som dödat en bekant och som bisarrt nog friades pga av att han var psykopat. Han ansågs inte ha kunnat kontrollera sitt agerande.

Det verkar dock ha varit ett tämligen unikt fall. Kommer tyvärr inte ihåg detaljerna. Någon annan kanske vet?

Det svenska rättssystemet har dock knappast något överseende med psykopati.
Citera
2013-08-11, 20:57
Medlem
jeandarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyebrid
Det är så hemskt att se hur en del uttrycker sig här :/
Hur kan man skriva nått så okänsligt som
- vanligt bögmord.
Vilken läggning Jens hade har väll absolut ingen betydelse, jag är också gay så det vore "av mindre betydelse" då ifall jag skulle bli nästa "tråd" här?
Jens var en ofattbart ödmjuk och kärleksfull person med världens största hjärta, lärde känna Jens för några år sedan och i februari bestämde vi oss för att testa en dejt, men som vänner var det svårt att se bortom vänskapen om ni förstår hur jag menar så vänskapen körde vi på istället, sen träffade han Stefan . Hur som helst, Jens liv var inte mindre värt eller betydelsefullt för att han var gay. Det som hänt är fruktansvärt på alla vis, att den man älskar och delar sitt liv med blir ens baneman är vidrigt!

Vila i frid älskade Jens

Allt handlar om fördomar , rädsla o inskränkthet.
En människas handlanden o psykiska hälsa har absolut inget att göra med dess sexuella läggning. Idioter som SN finns i alla sammhällsskikt, religioner, hudfärger, sexuellaläggningar mm.
Och ingen kan komma o säga att man skulle genomskåda en sådan individ utan att det ändats är " svaga" människor som faller för dessa. Finns människor över hela världen som livnär sig på att dupera, solovåra o blåsa andra. Fruktansvärt att JJ skulle råka ut just för en sådan.
Citera
2013-08-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Låter som du tror att bara för att man inte varit reggad på flashback så länge så har man inga referenser till verkligheten ??!!? Glöm det...
Mina referenser finns inom det mesta....men att JJ skulle haft sex med SN i sitt förråd samma dag de skulle åka till Stockholm är out of order.....

Det var ju du som tog upp normaliteten från början. Inte realitet! Men även om det inte är så troligt att han haft sex i källaren så skulle det ju kunna vara fullt realistiskt.
Citera
2013-08-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen

Vad händer med den?

Vad skulle hända med den - enligt dig?

Om du köper en lägenhet och den förra ägaren blir mördad - vad händer då med DIN lägenhet?

Inget. Du bor kvar. Såklart.
Citera
2013-08-11, 21:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad skulle hända med den - enligt dig?

Om du köper en lägenhet och den förra ägaren blir mördad - vad händer då med DIN lägenhet?

Inget. Du bor kvar. Såklart.

Nu avsågs nog köparen av JJ:s lägenhet. Kanske inte så roligt att flytta in i den, där ett mord nyss begåtts.
Citera
2013-08-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag

Folk har sex med varandra samma dag de åker till Stockholm.. Inte helt onormalt..

Jag tror att det är väldigt vanskligt att försöka gissa sig till vilka sexuella preferenser grannen har - eller Jens hade - med sin partner. Det kanske var en extra krydda - kanske inte.

Själv skulle jag inte välja ha sex på en offentlig toalett - men det finns massor av folk som gör det.

Själv skulle jag inte vilja ens testa strypsex - men massor av människor tycks ha det som hobby.

Tänkte bara när du ville definiera vad som var "normalt" och vad inte. Eller out of order.. som du uttrycker det
Senast redigerad av sno 2013-08-11 kl. 21:20.
Citera
2013-08-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nu avsågs nog köparen av JJ:s lägenhet. Kanske inte så roligt att flytta in i den, där ett mord nyss begåtts.

Hmm. För det första: VET du att JJ blev mördad just i lägenheten?
För det andra: skulle det räcka för att häva köpet?

Kan man säga att lägenheten har en "defekt" som köparna inte har blivit informerade om i förväg?

Jag måste erkänna att jag blev osäker nu. Trodde att köpet redan hade genomförts i sin helhet och att JJ redan hade fått pengarna för den. 250.000kr vill jag minnas.

Varför skulle det avtalet inte gälla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in