2013-08-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Håller på att läsa ifatt samtidigt, så tyvärr.
Men det där svarar ändå inte på frågan utan är spekulationer och vad någon tror.
Frågan kvarstår
Vilket är spekulationer ?
Citera
2013-08-12, 01:01
Medlem
Citat:
Kan du ta lite bilder? Det är säkert anhöriga eller vänner till offret.
Inte stjärnor som du skriver.

Jo, men det är ju en brottsplats. Gäller inte lagen för anhöriga eller "vänner" utan de kan klampa in och förstöra eventuella bevis för att de ska lägga ljus 5 meter INNANFÖR avspärrningen. Det är ju möjligt att det är anhöriga som "fått tillstånd" av polisen, men allt annat är fani-mej perverst
Citera
2013-08-12, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Förmodligen är det vittnen, inte ett utan flera oberoende av varandra. Kan också hittat AJs fingeravtryck & fotavtryck i blodet, svårt att bortförklara, då bör bör han ju ha varit där när hon blödde.
Kan ha varit en inspelning av samtalet som ägde rum mellan PT och AJ den natten.
Citera
2013-08-12, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Vilket är spekulationer ?
Nånting om att den kanske kan ta fem minuter för blod att få samma färg, vartifrån dt än kommer.
Det tror jag inte på.
Citera
2013-08-12, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Jo, men det är ju en brottsplats. Gäller inte lagen för anhöriga eller "vänner" utan de kan klampa in och förstöra eventuella bevis för att de ska lägga ljus 5 meter INNANFÖR avspärrningen. Det är ju möjligt att det är anhöriga som "fått tillstånd" av polisen, men allt annat är fani-mej perverst
Familj kan ha fått tillstånd.
Avspärrningar borde vara för alla.
Hur är det perverst?
Kan du ta bilder?
Mvh
Citera
2013-08-12, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Får man sitta isolerad hur länge som helst?
Vet inte mycket om isol, men det går att sitta isolerad om man blir tvingad eller gör så att man hamnar där av någon anledning. Är man otrevlig och spottar på folk å säger att man har hiv så blirdet nog isol. Eller knall.
Aj skulle inte klara sig på en hårdare anstalt tror jag.
Citera
2013-08-12, 01:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Den mängden blod vi talar om var INNE i lägenheten.
I trappen, det vi sett, är max en deciliter vågar jag säga.
Det stämmer säkert mycket väl. Jag är inte fruktansvärt inläst på detaljer utan hade bara förstått det som att hyfsat ansenliga blodmängder hade hittats: Detta tycker jag kan ses som ett ganska rimligt indicium för att BO utsatts för mycket grovt våld.
Citera
2013-08-12, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur vet du det? Advokaten har i flera artiklar berättat om svårigheterna att komma i kontakt med sin klient. Språkförbistringar och Polens regelverk (Tommy Nilsson är inte AJs advokat i Polen) har advokaten uppgett som förklaring.

I den senaste artikeln jag sett angående detta säger advokaten (publicerad för två dagar sedan):

"– Jag har inte pratat med honom än, säger 36-åringens advokat, närmare två veckor efter att hans klient överlämnade sig i Polen."

Varför skulle advokaten ljuga om det?

Källan: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285372-36-aringen-sjalv-intresserad-av-att-man-hittar-henne-
Förstod frågeställningen fel.
Får ursäkta för det.
Citera
2013-08-12, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det stämmer säkert mycket väl. Jag är inte fruktansvärt inläst på detaljer utan hade bara förstått det som att hyfsat ansenliga blodmängder hade hittats: Detta tycker jag kan ses som ett ganska rimligt indicium för att BO utsatts för mycket grovt våld.
Visst skulle det kunna vara så.
Vad menar du med "mycket grovt våld"?
För mig kan det vara tex en brutal misshandel av i.
Eller så kan det vara ett knivhugg.
(eller många andra saker) om
Citera
2013-08-12, 02:25
Medlem
bokfodrals avatar
Jag tänker Id*s lille son som blev lämnad kvar den där natten. Inom juridiken finns ju begreppet "likgiltighetsuppsåt" men kan det begreppet även innefatta barnet som blev lämnat kvar i lägenheten?

Jag menar, de har ju helt kallt bara dragit och lämnat honom där men det kanske i så fall kräver att barnet i sin ensamhet gjort sig illa på nåt sätt och nu hade han ju inte gjort det?
Citera
2013-08-12, 06:56
Medlem
Greypowers avatar
Citat:
Visst skulle det kunna vara så.
Vad menar du med "mycket grovt våld"?
För mig kan det vara tex en brutal misshandel av i.
Eller så kan det vara ett knivhugg.
(eller många andra saker) om

Vad är "mycket grovt våld"? I min skyddade värld uppfattar jag och minna vänner en brutal misshandel eller ett knivhugg osv som mycket grovt våld. T.ex. så slår vi inte varandra på käft när vi blir osams, utan talar med varandra.
Citera
2013-08-12, 07:06
Medlem
refsps avatar
Citat:
Just ja, det har jag ju läst.
Börjar bli lite trött.
Kändes bara mer naturligt.
Har både tänkt och läst.

Han borde väl ha svensk poliseskort på flyget? I så fall får han nog både polis- och kriminalvårdstransport när han landar.

Sen är väl det ganska ointressant kom jag på precis, vem som transporterar honom? Blir lätt lite meta här på tråden utan att man tänker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in