Citat:
Ursprungligen postat av
William.H.Grant
Häktad ja, men är han häktad med några restriktioner i Polen? Att en svensk domstol häktat honom med restriktioner
här innebär ju kanske inte med automatik att det även gäller i Polen? Där är han ju sannolikt bara häktad i avvaktan på utlämning!
Finns det någon på tråden som vet eller har erfarenheter av hur en häktning i Polen fungerar? Kan tänka mig att det hade varit skillnad om han hade häktats efter att ha begått ett brott i Polen men så vitt vi vet har ju polska myndigheter inget otalt med honom!
Sen tror jag faktiskt inte att det spelar så stor roll egentligen för utredningen ifall AJ vet eller inte vet om klädfynden som gjorts eller att kroppen har hittats! För i så fall vet han ändå inte mer om vad polisen vet än det som har skrivits i media eller har diskuterats här på fb!
Vad dessa fynd har gett och vad polisen nu kan konfrontera honom med gör nog bara att hans ångest och transpiration är kraftigt förhöjd inför förhören! Obduktionen kan ju exempelvis berätta väldigt mycket om hur det gått till och vilka eventuella tillhyggen som kan ha använts!
Sen undrar jag fortfarande vad det var för tips som polisen hade fått som föranledde att han återigen anhölls och senare häktades i sin frånvaro? Det tipset som Haraldsson uttalade sig i Ttela om och som "var alldeles för bra för att kunna berätta"! Det där har ju nästan glömts bort i diskussionerna!
Jag är helt övertygad om att de där "små missförstånden" som AJ vill reda ut när han kommer till Sverige inte kommer att gå att reda ut på det viset han har tänkt i alla fall!
EDIT: Fel av mig, det var inte Ttela som hade formulerat sig så utan GT:
http://www.expressen.se/gt/polisens-heta-tips-om-forsvunna-mamman/