2013-08-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Står i tidningen att han pratat med sin klient i samband när klienten gled in på ambassaden

Ok, my mistake, jag uppfattade att diskussionen var om han nu under häktningen, dvs innan han gled in på ambassaden. Tyckte bestämt han skrev om advokaten hade kontakt med honom nu under tiden han är häktad...
Citera
2013-08-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammut666
Man ställer inte upp och vittnar. Blir man kallad som vittne till en rättegång måste man vittna enligt lagen, vi har vittnesplikt i Sverige.

I Polen kan man ordna det mesta om man har pengar, även ett samtal hem om man sitter häktad.

Förvisso, men någon som har bevittnat något behöver inte per automatik ge sig tillkänna.
Citera
2013-08-11, 22:05
Medlem
Citat:
Man ställer inte upp och vittnar. Blir man kallad som vittne till en rättegång måste man vittna enligt lagen, vi har vittnesplikt i Sverige.

I Polen kan man ordna det mesta om man har pengar, även ett samtal hem om man sitter häktad.

Har för mig att jag läst om fall där en del inte vågat vittna pga repressalier osv...
Citera
2013-08-11, 22:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Men det har gått 2 dagar sen dess.
Men det är 3 dagar kvar till överlämnandet.
Citera
2013-08-11, 22:07
Medlem
Citat:
Har du suttit häktad i polen?
Skulle inte kunna tänka mig att en svenne som är misstänkt för mord skulle få låna luren.

Jag har inte suttit häktad i Polen, men en god vän till mig har (dock inte misstänkt för mord).
Citera
2013-08-11, 22:08
Medlem
Citat:
Som vittne kan man säga att man inget vet, så kallar dom dig inte.
Svårare än så är det icke.

Jag har blivit kallad som vittne trots jag sa jag inte visste något...
Citera
2013-08-11, 22:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Advokaten från sverige har pratat med AJ i polen.
Annars ljuger han.
Hur vet du det? Advokaten har i flera artiklar berättat om svårigheterna att komma i kontakt med sin klient. Språkförbistringar och Polens regelverk (Tommy Nilsson är inte AJs advokat i Polen) har advokaten uppgett som förklaring.

I den senaste artikeln jag sett angående detta säger advokaten (publicerad för två dagar sedan):

"– Jag har inte pratat med honom än, säger 36-åringens advokat, närmare två veckor efter att hans klient överlämnade sig i Polen."

Varför skulle advokaten ljuga om det?

Källan: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285372-36-aringen-sjalv-intresserad-av-att-man-hittar-henne-
Citera
2013-08-11, 22:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Sista raden är precis min uppfattning också. Jag har skrivit det tidigare i tråden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Någon vettig teori på på blodstänken,varför så spridda?? om någon burit eller släpat
känns det som det borde vara en rakare linje.
Tja, det ser ju mest ut som att id@ åkt på en smäll där i trapphuset. Men om det är en vettig teori vet jag inte. Kanske blev situationen hotfull i lägenheten och id@ lyckades ta sig ut, men blev upphunnen och nerslagen i trapphuset och sen tvingad tillbaka till lägenheten där hon blev dödad. Mot det talar förstås att grannarna inte hört skrik eller andra ljud. Men det kan ändå inte uteslutas.
Citera
Medlem
Jag har en känsla om att AJ kan skylla på minnesförlust, att han var onykter och inte minns. Jag läste i ngn tidningsartikel att hans advokat sa att AJ inte mindes hur han tog sig från I*a. Nu kanske han inte minns någonting av kvällen... Ett sätt att försöka komma undan.
Citera
2013-08-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Men det är 3 dagar kvar till överlämnandet.
Advokaten kanske har pratat med AJ igår eller idag. Han sa att han fått en polsktalande advokat som är rätt person för att medla polska myndighet för att kunna kontakta AJ.
Citera
2013-08-11, 22:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag har inte suttit häktad i Polen, men en god vän till mig har (dock inte misstänkt för mord).

Frågan är väl om AJ har tillräckligt med kosing för att få ringa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in