2013-08-11, 01:45
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
LPT var det inte, om han avvek från LPT så skrivs han inte ut pga det som står i bloggen. Då är han på rymmen och det blir polissak av det hela.

LPT = Lagen om psykiatrisk tvångsvård?
Innebär handräckning av poliser till behandlingshem?
Citera
2013-08-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
LPT var det inte, om han avvek från LPT så skrivs han inte ut pga det som står i bloggen. Då är han på rymmen och det blir polissak av det hela.
Det var "enligt egen utsago", så ytterligare en lögn från SN då!
Om man nu ska ljuga ihop historier om att man ska får ärva massa pengar etc, varför drar man inte ihop nån historia som är svårare att kolla, tex att man har nån avlägsen släkting i Australien som nyss dött, nä då drar man till med att ens far dött!! Alltså, hur tänker man då? Hade han bara en hjärncell eller ?
Senast redigerad av Regnflingan 2013-08-11 kl. 01:49.
Citera
2013-08-11, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det var "enligt egen utsago", så ytterligare en lögn från SN då!
Om man nu ska ljuga ihop historier om att man ska får ärva massa pengar etc, varför drar man inte ihop nån historia som är svårare att kolla, tex att man har nån avlägsen släkting i Australien som nyss dött, nä då drar man till med att ens far dött!! Alltså, hur tänker man då? Hade han bara en hjärncell eller ?

Frågan är vad han ville få ut av sina lögner... Empati?! "Min mormor dog i går tröst mig" det är ju en sak att ljuga om det! ( självklart inte okej det heller) men att ljuga om "min mormor dog förra veckan men jag ska få ärva 1milj av henne" känns lite som att gräva sin grav! Jj hade märkt förr eller senare att pappan varken var död eller att s hade några pengar. Blivit arg konfronterat honom och då blivit dödad. Det är min teori...
Citera
2013-08-11, 02:08
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Frågan är vad han ville få ut av sina lögner... Empati?! "Min mormor dog i går tröst mig" det är ju en sak att ljuga om det! ( självklart inte okej det heller) men att ljuga om "min mormor dog förra veckan men jag ska få ärva 1milj av henne" känns lite som att gräva sin grav! Jj hade märkt förr eller senare att pappan varken var död eller att s hade några pengar. Blivit arg konfronterat honom och då blivit dödad. Det är min teori...

Som jag skrev tidigare så drar sig inte en psykopat/sociopat för lögner även om dessa är för magstarka för en normalt funtad person att förstå, sålänge lögnerna "låter bra" i psykopaten/sociopatens sinne så "flyter det" för denna...bästa i detta fallet borde vara att bara lyssna på personen och inte ta några som helst ställningstaganden...inte så lätt för en lättmanipulerad partner som Jens...faan vad jag blir arg jag blir...vill utplåna alla dessa jävla psykopater/sociopater med en enda bomb!!
Citera
2013-08-11, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Men det håller inte. Enl flera i SNs närhet var han sedan flera år känd som extrem lögnare och manipulatör som lurat av folk pengar i flera år. Skulle Jens aldrig någonsin hört om det? Skulle ingen försökt varna honom? I Sveriges lilla gayvärld, där alla ligger med alla?
Näe. Tror inte på det. Han gjorde som så många kvinnor ofta gör: dras till en psykopat, lyssnar inte på varningar och står ut med skit för att de "älskar" vederbörande. Känns inte som om Jens var så clever, trots allt.

Ursäkta mig! Lilla gayvärld? Alla ligger med alla? Vad har du för fördomar? Du har ju ingen aning vad du pratar om. Tror du på fullaste allvar att alla bögar i hela Sverige känner varann? Och tror du att alla som kände SN kände till vad han har gjort. Det är ju inte heller så att SN presenterat hans tidigare offer för Jens så att dessa skulle ha varnat honom. Det är det du skriver som inte håller!
Citera
2013-08-11, 02:33
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breezer
Ursäkta mig! Lilla gayvärld? Alla ligger med alla? Vad har du för fördomar? Du har ju ingen aning vad du pratar om. Tror du på fullaste allvar att alla bögar i hela Sverige känner varann? Och tror du att alla som kände SN kände till vad han har gjort. Det är ju inte heller så att SN presenterat hans tidigare offer för Jens så att dessa skulle ha varnat honom. Det är det du skriver som inte håller!

Bögvärlden är väll inte alltför stor? Kan inget om denna värld..men jag kan i alla fall säga som jag gjorde tidigare att det var hans sexualitet som fällde honom...med 110% sannorlikhet hade han levat idag om han inte var homosexuell...mycket skumt folk i bögvärlden..såsom Andy Warhols mördare osv..
Citera
2013-08-11, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2Bme
Jag tror detsamma! I min förra lägenhet började det stinka konstigt. Tittade ut och såg flera soppåsar ståendes på balkongen snett nedanför. Trodde det var det som luktade. Några dagar senare var likbilen där. Jag hörde samtalet i trappupppgangen, grannen under mig hade legat död i två veckor.

Om någon granne känt lukten kan det lika gärna varit så att de trott det rört sig om kvarlämnade sopor? Vet inte NÄR en kropp börja lukta, kan bara säga att trots att det var mitt i vintern och att alla fönster var stängda stänk det något fruktansvärt, så OM J legat död i två veckor har jag svårt att tro att ingen känt lukten...

...

Men det är ju en källare som är kall även om det är sommar och varmt. Klart att det inte blir nån påbörjad förruttnelse då. Sen var han ju väl gömd i hans eget förråd, ingen som kollar andras förråd och framförallt inte att man kollar efter ett lik.

Du pratar om din granne, men menar du att denne hittades i lägenheten? Lite skillnad på en varm lägenhet och ett kallt förråd i källaren.
Citera
2013-08-11, 02:40
Medlem
DapperDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Bögvärlden är väll inte alltför stor? Kan inget om denna värld..men jag kan i alla fall säga som jag gjorde tidigare att det var hans sexualitet som fällde honom...med 110% sannorlikhet hade han levat idag om han inte var homosexuell...mycket skumt folk i bögvärlden..såsom Andy Warhols mördare osv..
Det där resonemanget går ju lika bra att applicera på alla de fall där kvinnor blir mördade av sin pojkvän. "Det hade aldrig hänt om hon var lesbisk." Problemet i det häl fallet är inte den sexuella läggningen utan det faktum att SN är en psykiskt störd individ.
Citera
2013-08-11, 02:41
Medlem
Citat:
Fast sådär kan man ju inte resonera! Hade det varit en man som blivit dödad av sin kvinna, ta exemplet Ing*m*r W**lin i Högbo som blev knivmördad av J**nette J**ell. Hade han bara varit bög så hade han levt idag med 120% sannolikhet !!
Citera
2013-08-11, 02:46
Medlem
Citat:

Tillåt mig skratta! Sexualiteten har väl inget med saken att göra. Och eftersom du inte kan något om bögvärlden kanske du skulle låta bli att uttala dig om den också.
Citera
2013-08-11, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
Tackar för info! Varför tog familjen kontakt med polisen så tidigt o började fråga efter Jens så tidigt? För mig är det för tidigt. Varför kollade dom med flyget om dom kommit iväg? Jag menar Jens är vuxen och Facebook kontakt borde räcka för att inte oroa sig.

Kände möjligtvis familjen på sig något skumt om SN?

Vissa uppgifter jag har hört, från en realtivt säker källa, är att det börjat dyka upp saker som familjen misstänkte inte stämde och sedan tror jag de fått höra av någon att han betett sig dåligt tidigare. Dock inte 100% säker
Citera
2013-08-11, 02:58
Medlem
nebelns avatar
Ok, ok jag tar på mig ansvarets väst och bär den...men det är fortfarande sant att Jens hade aldrig träffat S.N om det inte vore för hans sexualitet...men nu är hänt redan hänt och inget kan göra det ogjort..oavsett läggning så borde ni alla psykopater/sociopater brinna som facklor!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in