2013-08-10, 21:43
Medlem
got2Bmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_girl666
Semesterperiod oxå, kanske har folk helt enkelt inte varit nere i källaren för att de är iväg och gör annat? Själv har jag inte besökt mitt förråd på 2 månader...
Sen vet jag själv inte alls hur ett lik luktar, kanske skulle jag själv vara så korkad att tro att det är ett avlopp eller nåt som luktar :S Sen om de är svalt och han kanske var jätteinpackad kanske lukten inte hinner sprida sig så fort...

Dock tror jag nog ändå mer att grannarna helt enkelt inte besökt förråden. Kanske var dom nere när J bara varit död kort tag så lukten inte hunnit sprida sig ännu :S Men eftersom polisen letade igenom hans förråd mer grundligt så kanske de mer erfarenhet kände igen doften direkt när dom kom ner och därför öppnade upp alla säckar osv i förrådet.

Jag tror detsamma! I min förra lägenhet började det stinka konstigt. Tittade ut och såg flera soppåsar ståendes på balkongen snett nedanför. Trodde det var det som luktade. Några dagar senare var likbilen där. Jag hörde samtalet i trappupppgangen, grannen under mig hade legat död i två veckor.

Om någon granne känt lukten kan det lika gärna varit så att de trott det rört sig om kvarlämnade sopor? Vet inte NÄR en kropp börja lukta, kan bara säga att trots att det var mitt i vintern och att alla fönster var stängda stänk det något fruktansvärt, så OM J legat död i två veckor har jag svårt att tro att ingen känt lukten...

...
Citera
2013-08-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Kanske eftersom han gjorde inte mycket för att "få bort" kroppen men gjorde "vad som stod i hans makt" att förvilla omgivningen...om han är psykopat går det ej att bota..det "botas" med tiden och på gammeldar får fattning...såsom med Rune Olsson som slog ihjäl och styckade Kerstin Persson 14:e december 1969 nästan exakt på samma ställe där Jens togs av daga.

Lobotomi botar psykopati. Borde kanske införas igen just för psykopater som i alla fall gjort sig skyldiga till våldsbrott.
Citera
2013-08-10, 21:48
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Lobotomi botar psykopati. Borde kanske införas igen just för psykopater som i alla fall gjort sig skyldiga till våldsbrott.

Lobotomi är borttaget och klassat som tortyr idag. Tortyr får inte förekomma på statliga inrättningar.
Citera
2013-08-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_girl666
Jo minns oxå att han varit de, så därför jag tänkte om de var så att han var där när J bara varit död i 2-3 dagar... vet inte alls hur snabbt lukten kommer =/ kanske någon annan vet?

Har läst en som verkar kunna det bra:
https://www.flashback.org/sp44692982
Citera
2013-08-10, 21:49
Medlem
dayms avatar
Citat:
Kanske eftersom han gjorde inte mycket för att "få bort" kroppen men gjorde "vad som stod i hans makt" att förvilla omgivningen...om han är psykopat går det ej att bota..det "botas" med tiden och på gammeldar får fattning...såsom med Rune Olsson som slog ihjäl och styckade Kerstin Persson 14:e december 1969 nästan exakt på samma ställe där Jens togs av daga.

Får han 18 år så kan jag såfall garantera att han är lika psykopat såfall som vid gripandet...som jag skrev, psykopati avtar med åren och som gammal och grå du kanske blivit "frisk" och kommit till "sans".

Och det ända han kommer ångra är att han åkte fast ty en psykopat är oförmögen att känna skuld.
Citera
2013-08-10, 21:52
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Har läst en som verkar kunna det bra:
https://www.flashback.org/sp44692982

Detta gäller när kroppen befunnit sig ovan jord...under vatten så sker det en mera "upplösningsfas"...fan jag blir äcklad av detta
Citera
2013-08-10, 21:53
Medlem
Citat:
Lobotomi är borttaget och klassat som tortyr idag. Tortyr får inte förekomma på statliga inrättningar.

Är du säker på det? Har för mig lobotomi avskaffades för man döda en bit av hjärnan, folk blev ju grönsaker efteråt.

Tex elchockterapi används ju fortfarande, det borde ju klassas som tortyr om nåt.
Citera
2013-08-10, 21:55
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Och det ända han kommer ångra är att han åkte fast ty en psykopat är oförmögen att känna skuld.

Ja, det ska du veta..jag har pratat med Rune Olsson i telefon...han sa typ bara "det är så längesedan nu" utan en att ändra röstläge...creept värre!!
Citera
2013-08-10, 21:55
Medlem
MrTurbos avatar
Läst större delen av denna tråd MEN har tydligen missat namn / bild på gärningsman. Nu när han erkänt är det ju spikat. Kan någon länka?
Citera
2013-08-10, 21:56
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Är du säker på det? Har för mig lobotomi avskaffades för man döda en bit av hjärnan, folk blev ju grönsaker efteråt.

Tex elchockterapi används ju fortfarande, det borde ju klassas som tortyr om nåt.

Ja, lobotomi är borta sedan länge!!
Citera
2013-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Läst större delen av denna tråd MEN har tydligen missat namn / bild på gärningsman. Nu när han erkänt är det ju spikat. Kan någon länka?

Är du seriös? Du har en länk i första inlägget på första sidan. Hur svårt kan det vara?
Citera
2013-08-10, 21:59
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Tror inte vi snackar om nån seriemördare som samlar troféer. Tror han försökt gömma kroppen såklart och det var det bästa han kunde komma på. Lite nojigt att släpa ut kroppen till bilen antagligen.

Har kanske missat nåt, men vad är det som säger att han inte har blivit tagen av daga nere i förrådet? De skulle ut och resa. Vart brukar man förvara resväskor, tex? Inte helt omöjligt att det var där det hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in