2013-08-10, 21:20
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Fast han verkar ha ett kriminellt förflutet så han borde veta en del om hur man ska agera i förhör. Desstuom läste jag att han erkänt redan igår och fick inte träffa sin advokat föränns idag.

Men som du säger kanske det finns så starka bevis att han vet han får mord och erkänner, kanske bara för att slippa grillas av snuten i timmar.

Då är vi tillbaka till detta med Sture Bergvalls erkännanden.
Citera
2013-08-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Fast han verkar ha ett kriminellt förflutet så han borde veta en del om hur man ska agera i förhör. Desstuom läste jag att han erkänt redan igår och fick inte träffa sin advokat föränns idag.

Men som du säger kanske det finns så starka bevis att han vet han får mord och erkänner, kanske bara för att slippa grillas av snuten i timmar.

Eller så är han helt enkelt inte, kriminellt förflutet eller ej, så "stark" att han pallar att sitta och neka till mord. Han har ju inte betett sig som skarpaste kniven i lådan efter mordet - så han kan ju flippat ut känslomässigt efteråt, mått dåligt över det (men inte så dåligt att han tänkte överlämna sig) och vill helt enkelt nu berätta vad som hände, "lätta hjärtat". Det är ju också ett scenario, antar att det krävs en hel massa av en människa för att inte bara mörda en närstående utan sen även sitta och förneka det i förhör?

Men jag tror inte det är för att han "inte tänkt klart" eller så - för han har haft tid att tänka ut både det ena och det andra i förklaringsväg etc. Så tror endera det är så stark bevisning att det är lönlöst att försöka neka till mord, eller att han mår dåligt och vill lätta hjärtat. Mot det med må dåligt/lätta hjärtat talar uppgiften i tråden från källa som visat sig pålitlig innan, att SN inte visat ånger.
Citera
2013-08-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malevolentia
Tippar på att B.O blivit drogad av G.M. Sedan strypt,kvävd i sömnen. Men det är min egen teori!

Ja där kan jag nog hålla med dig. Stesolid i vinet när dom hade mys >
Citera
2013-08-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Då är vi tillbaka till detta med Sture Bergvalls erkännanden.

Fast är de verkligen jämförbara med det här? Hur tänker du nu? *nyfiken*
Citera
2013-08-10, 21:26
Medlem
nebelns avatar
Kan bara konstatera att hans läggning blev hans fall...hade Jens varit hetro hade han aldrig träffat det dära äcklet!!
Citera
2013-08-10, 21:26
Medlem
http://m.expressen.se/gt/vannen-markte-att-nagoting-var-galet/
Citera
2013-08-10, 21:28
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diurnalis
Någon som vet hur lång tid det kan ta tills det kommer att bli rättegång? -Innan årsskiftet?

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Brukar det inte gå rätt fort när det är mord? Oktober?

Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Har inte så stor betydelse direkt om det är mord eller inte utan hur bevisläget är. SN har ju knappast varit diskret och har erkänt samtidigt som det finns mycket material. Nu handlar det bara om att få ett hållbart motiv så kommer det gå ganska fort.

Detta lär bli klart rätt så fort det jag kan tänka mig som tar tid är hans psykiatriska undersökning och resultatet ifrån den.

Tror nog vi kan förvänta oss en dom innan året är slut.
Citera
2013-08-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Eller så är han helt enkelt inte, kriminellt förflutet eller ej, så "stark" att han pallar att sitta och neka till mord. Han har ju inte betett sig som skarpaste kniven i lådan efter mordet - så han kan ju flippat ut känslomässigt efteråt, mått dåligt över det (men inte så dåligt att han tänkte överlämna sig) och vill helt enkelt nu berätta vad som hände, "lätta hjärtat". Det är ju också ett scenario, antar att det krävs en hel massa av en människa för att inte bara mörda en närstående utan sen även sitta och förneka det i förhör?

Men jag tror inte det är för att han "inte tänkt klart" eller så - för han har haft tid att tänka ut både det ena och det andra i förklaringsväg etc. Så tror endera det är så stark bevisning att det är lönlöst att försöka neka till mord, eller att han mår dåligt och vill lätta hjärtat. Mot det med må dåligt/lätta hjärtat talar uppgiften i tråden från källa som visat sig pålitlig innan, att SN inte visat ånger.

Frågan är ju också hur mycket värt ett erkännande är under dom här förhållanden.
Om han erkänt bara för att få tyst på snutarna och vill ha lite egen tid. Han kanske bara vill ha lite lugn och ro innan han tar livet av sig. Folk som beslutat att ta sitt liv brukar vara lugna och nöjda, kanske därför han inte visar ångest heller.
Citera
2013-08-10, 21:30
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Fast är de verkligen jämförbara med det här? Hur tänker du nu? *nyfiken*

Att just ett erkännande skall vara avgörande som med Sture Bergvall...exempelvis "ja, jag mördade honom pga ditten och datten"...detta måste som jag skrev tidigare i tråden sammanföras/stämma med SKL's obduktion...annars så skulle "Bombmannen" Tingström ta på sig ansvaret för sprängd anka
Citera
2013-08-10, 21:30
Medlem
dayms avatar
Så vi har alltså att göra med en 100% tvättäkta psykopat? Häftigt!
Citera
2013-08-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Att just ett erkännande skall vara avgörande som med Sture Bergvall...exempelvis "ja, jag mördade honom pga ditten och datten"...detta måste som jag skrev tidigare i tråden sammanföras/stämma med SKL's obduktion...annars så skulle "Bombmannen" Tingström ta på sig ansvaret för sprängd anka

Ah du menade så, absolut är det så.

Men jag ser inte varför SN skulle erkänna ett mord han inte begått/erkänna mord på felaktiga grunder - vad han skulle vinna på det i det här läget. Bergwall är ju inte riktigt som.. oss andra och hade ju sina motiv till att erkänna mord på löpande band, jag kan inte riktigt se vad SN skulle ha för motiv att ta på sig ett dråp (t ex) som mord i det här läget?

(Att SN övht inte är inblandad/är oskyldig juridiskt till att vållat Js död ser jag som osannolikt i det här läget, så den delen faller ju helt bort.)
Citera
2013-08-10, 21:39
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Så vi har alltså att göra med en 100% tvättäkta psykopat? Häftigt!

Kanske eftersom han gjorde inte mycket för att "få bort" kroppen men gjorde "vad som stod i hans makt" att förvilla omgivningen...om han är psykopat går det ej att bota..det "botas" med tiden och på gammeldar får fattning...såsom med Rune Olsson som slog ihjäl och styckade Kerstin Persson 14:e december 1969 nästan exakt på samma ställe där Jens togs av daga.

Får han 18 år så kan jag såfall garantera att han är lika psykopat såfall som vid gripandet...som jag skrev, psykopati avtar med åren och som gammal och grå du kanske blivit "frisk" och kommit till "sans".
Senast redigerad av nebeln 2013-08-10 kl. 21:45. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in