2013-08-10, 19:36
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
I vissa fall, t ex som om du och din kompis här i tråden hade hamnat där, så blir resten av världen per automatik en bättre plats. Jag skulle visserligen hellre se att ni får den vård ni behöver, men det viktigaste hade ju varit att ni inte kan beblanda er med friska människor.

HAHA, så du sjukförklarar oss enbart för att vi tror på Gud? Hur är det med dina hjärnceller egentligen min lille vän? Du är sannerligen vilse. Jag blir inte förvånad att du vill troende människor ska råka illa ut. Du är ju ateist och vill allt som är ont. men vet du vad? Vi troende har nåt som ni saknar. Vi har tron, inser du att man kan döda allt som har med det värdsliga att göra men ens tro kan man aldrig döda, kuva eller ta ifrån en? Hur tänker du eller dina meningsfränder bekämpa de som har tro och som när de ser in i pistolens mynning ser de paradiset? Du har klockan men jag har tiden, du har lösa antaganden jag har tro.
Citera
2013-08-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
HAHA, så du sjukförklarar oss enbart för att vi tror på Gud? Hur är det med dina hjärnceller egentligen min lille vän? Du är sannerligen vilse. Jag blir inte förvånad att du vill troende människor ska råka illa ut. Du är ju ateist och vill allt som är ont. men vet du vad? Vi troende har nåt som ni saknar. Vi har tron, inser du att man kan döda allt som har med det värdsliga att göra men ens tro kan man aldrig döda, kuva eller ta ifrån en? Hur tänker du eller dina meningsfränder bekämpa de som har tro och som när de ser in i pistolens mynning ser de paradiset? Du har klockan men jag har tiden, du har lösa antaganden jag har tro.

Vi sjukförklarar er för att ni har en skev människosyn, som inte driver världen framåt, utan endast bakåt.
Citera
2013-08-10, 19:38
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deebman
Nu vill jag inte förbjuda religion, men märker du hur skizofren du låter? "Förbjuder ni mig att tro på en osynlig varelse vars existens aldrig dokumenterats förutom i en urgammal bok från 600-talet, då blir det krig!". Hela ditt litterära verk i denna tråd är fylld av hat, våldsnack, nonsense och du vrider och vänder på pannkakan för att få verkligheten att passa in i din skeva världsbild. Man blir spyfärdig! Jag vill inte förbjuda din religion. Tro på alla tomtar, gudar, jättar och flygande hästar bäst du vill. Men förvänta dig aldrig att folk respekterar dina djuriska och ociviliserade åsikter.

Du försvarar de som skjöt en liten flicka i huvudet. Hur kan du sova på nätterna? Du är en vidrig, rabiessjuk människa.

Det handlar inte om att du inte vill det handlar om att du inte kan. Först det hela rätt.
Citera
2013-08-10, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Och kan det räknas som en mental störning med sådana åsikter och bör man i så fall tvångsbehandlas eller i varje fall hållas under uppsikt?

Med tanke på att de flesta länder som har islam som huvudreligion idag antingen håller på att självförstöras eller förklara krig mot länder som kommer att förstöra dem, så behöver vi inte GÖRA något alls med dessa individer, annat än fortsätta låta dem leka "Lemmings" IRL i fred. The more, the merrier

Däremot kommer vi nog i och med den stora invandringen, behöva lägga mera pengar på barnpsykologin, då vi kommer behöva ta hand om många många barn vars föräldrar inte längre vill veta av dem i framtiden. Lägger vi inte resurser på dessa barn kan det hända at de växer upp och blir antingen deppade eller farliga, och eftersom vi inte kan garantera att de bara attackerar de som är ansvariga för detta (om de nu vill det när de växer upp och lär sig vad som var rätt och fel PÅ RIKTIGT) så får vi nog se till att vi håller dem lugna.
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-10 kl. 19:56.
Citera
2013-08-10, 19:44
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Nix, du är helt ute och cyklar på alla punkter. Du behöver professionell hjälp.
Citera
2013-08-10, 19:45
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Tanklösa människa. Har du läst hennes blogg? Har du läst vad hon har skrivit och vilka som hejade och försvarade henne?
Ursäkta OT, men detta måste bemötas.

De sköt inte bara henne. De sköt en annan flicka också. Vad är ditt försvar där?
Citat:
A man approached the school bus and asked which one of the girls was Malala, Rasool Shah, Mingora police chief said. Malala was pointed out by a girl near her, but after the young activist lied about her identity the gunman shot both of them.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2215132/Taliban-attack-teenage-Pakistani-girl-Malala-Yousafzai-way-school.html

Det är heller varken den första eller den sista skolbuss de attackerat. Och hon är varken det första eller sista barnet de skjuter.

Citat:
Taliban gunmen attacked a school bus in north-western Pakistan yesterday, killing four children and the driver in an assault they said was carried out to punish local tribesman for resisting the insurgent movement.

"This was to teach them a lesson and we will continue to carry out attacks wherever and whenever possible no matter if it is a school or a school bus," said Mohammed Afridi, a Pakistani Taliban spokesman in the Dara Adam Khel region, which is close to Matani.
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=44712459

Varför slösa kulor, när man kan förgifta barnen?
Citat:
The school, located in Taluquan, the capital of Afghanistan's far North province of Takhar, is only the latest incident of mass poisonings of girls schools — a sadly recurrent tragedy being coordinated by the ultra-conservative elements of Afghan society that believe girls should not be educated.
http://www.policymic.com/articles/36945/afghan-girls-school-poisoning-74-girls-poisoned-in-suspected-taliban-gas-attack

Förgiftning i all ära - inget slår brandbomber
Citat:
But what kind of justification can possibly be offered for the firebombing of a college bus carrying forty girls from their Quetta campus in Pakistan? Fourteen defenseless girls died in the bombing; eight more people died when the terrorists ambushed the hospital.
http://blogs.reuters.com/great-debate/2013/06/25/a-fragile-peace-with-taliban-if-school-attacks-escalate/

Skolor attackeras regelbundet.
Citat:
School buildings like the one in Swabi are blown up with astonishing regularity: 96 were damaged or destroyed by militants this year, according to Human Rights Watch, a rate of more than two per week. Last year, 152 schools were hit. Militants have targeted school buses, teachers, headmasters, even a provincial education minister.

At least 600,000 children in northwestern Pakistan have missed a year or more of school because of militant attacks or threats, according to the Society for the Protection of the Rights of the Child, an Islamabad-based nongovernmental group.
http://articles.latimes.com/2012/oct/26/world/la-fg-pakistan-education-taliban-20121027

Så kom inte här och låtsas att detta var en unik attack, IP. Något som framprovocerades av en tioårig flicka. Det här är del av ett vidrigt mönster och jag förstår inte hur du kan försvara de här människorna.
Citera
2013-08-10, 19:49
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Däremot kommer vi nog i och med den stora invandringen, behöva lägga mera pengar på barnpsykologin, då vi kommer behöva ta hand om många många barn vars föräldrar inte längre vill veta av dem i framtiden. Lägger vi inte resurser på dessa barn kan det hända at de växer upp och blir antingen deppade eller farliga, och eftersom vi inte kan garanterar att de bara attackerar de som är ansvariga för detta (om de nu vill det när de växer upp och lär sig vad som var rätt och fel PÅ RIKTIGT) så får vi nog se till att vi håller dem lugna.

Jag kan ju tycka att om personer som IP och hans nya kompis får barn bör dessa tvångsomhändertas. Har inget att göra med religionen i sig, utan om dessa personers förhållande till verkligheten. Det kan ju bli en del barn att ta hand om, men jag är säker på att många homosexuella skulle uppskatta mindre krångel vid adoptioner. Problemet löst.
Citera
2013-08-10, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
jag önskar både dig och alla andra som stödjer homosexualitet allt ont i livet.

Fast sådana där energi-ekvationer resulterar ju alltid i att det är den som hatar/önskar skada som i slutändan FÅR skadan. Har inte Gud lärt dig det?

Nåväl, vi kan inte alla dyrka sanna Mästare så här är sanningen: Du BLIR vad du tänker på.
Citera
2013-08-10, 19:52
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Varför är gud snällare mot oss i väst än era kamelknullande vänner i muslimska länder?

Utveckla dig lite mer....

Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Naturligtvis tror du bara gott om honom. Du är uppenbart förälskad i honom. Underbart, eller hur

Vet du skillnaden mellan broderskap och förälskelse. Har du ens upplevt någon av dem?

De troende, med sin kärlek, barmhärtighet och vänlighet mot varandra, är som en kropp: om en del är sjuk, så märker hela kroppen dens sömnlöshet och feber.

[Berättad i Sahih Muslim, #2586 och Sahih Al-Bukhari, #6011]

Ingen av dem tror (fullständigt) förrän han önskar sin bror det som han önskar sig själv.

[Berättad i Sahih Al-Bukhari, #13 och Sahih Muslim, #45]
Citera
2013-08-10, 19:56
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Koranen är det enda sanna budskapet. Har du träffat på en muslim som säger annorlunda menar du? Jag uppmanar alla troende muslimer att träda fram som säger annat beträffande detta.
Men IP, vi har pratat om att du inte kan använda koranen och "det sanna budskapet" i samma mening. Om du ska hävda en sanning så kan du inte utgå från ditt önsketänkande.

Citat:
Japp, inget jag hymlar om eller någon annan muslim borde hymla om. Koranen uppmanar till mord om syftet är rättfärdigt. Och det är inte bara nåt som muslimer gör utan alla folkslag och nationer går efter detta. Nationer som blir angripna krigar tillbaka och mördar i krig, dödsstraff existerar i USA och andra icke-muslimska länder. Spioner straffas hårt om de avslöjas även av de mest ''demokratiska'' länderna. Har du läst om Snowden och hur detta försämrat religionerna mellan Ryssland och USA ytterligare? Man ska inte vara naiv. Mord är heligt om syftet är rättfärdigt.
Så då var det ett rättmätigt och heligt syfte att försöka döda en 14-årig skolflicka? Hon ville gå i skolan och det räcker för dig. Tycker du inte att flickor ska få gå i skolan? Bara för att du nu hört talas om Snowden så kan du inte göra såna kopplingar. Det visar på din stora okunskap så sluta med det är du snäll.

Citat:
Fortsätt du!
Will do!

Citat:
Gud är sig själv nog. Men som sagt var så behöver du inte lyssna på mig om det är sanningen du vill söka. Läs alla religioner och ideologer och visa välj de som du tycker låter mest sant. Men läser du religioner så kommer du inte läsa annat än det jag har sammanfattat för dig kort och koncist. Det är vår verklighet och vi kan inte fly den genom att förneka den som du hela tiden gör.
Om gud varit sig själv nog hade gud inte behövt stora massor som dyrkar hen. Det tyder på ett väsen med låg självkänsla. Som ett barn som vuxit upp under dåliga omständigheter och som kräver kärlek och dyrkan. För om man inte älskar och dyrkar gud ska man dö... en väldigt plågsam död i all evighet...

Citat:
Då ska du träna på logiken och läsförståelsen. Tomten härstammar från en präst som hjälpte utsatta och fattiga barn. Andra falska gudar som du stapplade upp delade sin makt med olika andra gudar, skapade jorden av kropp som de har mördat osv. Om du jämför den allsmäktige Guden med dessa falska och påhittade gudar så tycker jag synd om din logik.
Det är inget större fel på min logik eller läsförståelse. Båda lever och frodas. De andra "falska" gudarna jag nämnde har haft samma position i människors liv sin din gud har i ditt. Alla har de försvunnit in i mytologins värld. Detsamma kommer ske med Allah.

Citat:
Haha verkligen inte. Jag ville bara föra fram mitt budskap och du kan söka vidare på det på egen hand. Mitt syfte är endast att väcka din logik och förstånd till liv och inte att jag ska ge dig all info och kunskap som jag besitter. Det skulle ta väldigt mycket av min tid och jag vet att du inte skulle ta till dig det i alla fall så det jag gör är att ge dig korta och koncista info och kunskap som du kan söka vidare på. Jag ligger och har laptopen i knät och tittar film som handlar om Mose, ibland pausar jag för att läsa nyheter, svara på era roliga inlägg och läsa annat intressant på nätet. Det jag gjorde var att söka på om växter har känslor eller inte och gav dig olika länkar. Jag läste inte ens länkarna för att jag inte har tid. Nu är det för dig att bara söka vidare så övertygar jag dig att det har undersökts att även växter har känslor och visar tecken på rädsla.

Men då borde du väl letat upp något som stödde ditt påstående om att växter känner dödsångest. Om du inte läser det du länkar till så framstår du bara som mer korkad än nödvändigt. Du läste dem nog men du förstod inte innehållet...
Citat:
Varför blir du ledsen om dina föräldrar dör? Döden är en del av livet ju. Det sa du själv. Du är inte rädd för döden men du blir ledsen om någon av dina föräldrar dör. Använder du alls ditt förstånd? Det spelar ingen roll vad du skriver och bedyrar. Jag vet med vishet att du precis som alla andra människor är rädd för döden och du är inte den enda som förnekar dödsångest och rädsla men när det väl kommer till kritan kommer du bajsa på dig. Kom ihåg mig och detta inlägg när dödsögonblicket träder in.
Du förstår verkligen inte skillnaden på att vara ledsen över att någon man älskar försvinner och att se döden som en naturlig del av livet? Jag lurar inte mig att tro att jag ska återsamlas med mina nära och kära efter döden så därför gör jag det bästa av mitt liv nu. Vad som jag känner den dag jag ska dö har jag ingen aning om. Du måste ju iaf se fram mot den dagen. Du borde ju välkomna döden och glädjas när anhöriga dör. Eller sörjer du om någon nära dör?

Citat:
Ingen vetenskap har på intet sätt motbevisat min religion. Vetenskap som säger att evolution är fakta. Vetenskap som säger att big bang är fakta. Vetenskap som säger sånt som vetenskap och människan inte har någon aning om. Vetenskap kan aldrig motbevisa religion.
Vetenskapen har motbevisat ett antal påståenden i din religion. Att motbevisa en hel religion är ganska svårt eftersom det inte finns något som styrker den. Du har fått för dig att allt i din lilla heliga är sant vilket du vet inte stämmer.

Citat:
Återigen, de som är troende är antingen kristna, judar eller muslimer. Det finns över 1,5 miljarder muslimer, det finns 2,5 miljarder kristna, det finns 20 miljoner judar i världen. Det finns ca 6,9 miljarder människor i världen. Enkel matematik så inser man snabbt vilka som är i majoritet. Alla dessa tre religioner tror på samma Gud och änglarna osv. Men vi behöver inte ens diskutera detta. Det spelar ingen roll om jorden alla människor är icke troende, helvetet är stort nog för alla förnekare.
Men de andra tror ju inte på din gud. De tycker ju att du och alla andra muslimer har fel så in i helvete och att Mohammed är en falsk profet.

Citat:
Du blir helt enkelt upphetsad av att lyfta fram allt som har med religion att göra.
Eftersom vi är i ett religionsforum så är den religiösa vinklingen ganska intressant. Det är väl tänkt att det är religion vi ska diskutera? Varför skriver du trådar i detta forum och inte i sexforumet? Du halkar så ofta in på homosexualitet så det forumet vore väl lämpligt?

Citat:
Men tanken med versen handlar inte om Lot utan om hur Gud vill få oss att förstå att offra sina döttrar på det sättet är mycket vämjeligt men att acceptera homosexuella handlingar är ännu värre varför försöker du inte förstå vad jag skriver?

Så gud tycker då att det är bättre att våldta oskyldiga kvinnor. Ja, det stämmer väl rätt bra utifrån guds kvinnosyn.

Citat:
Du är inte satt att vaka över andra människor. Tänk på dig själv och ditt öde först då kan du ägna dig åt att tycka synd om andra människor. Man tycker synd om uteliggare, faderlösa, cancersjuka barn osv och inte om religiösa människor som hittar frid, lugn och harmoni i religion. Använd ditt förstånd.
Människor som försvinner in i en fantasivärld tycker jag synd om på olika sätt. Jag har jobbat med dem inom psykiatrin. Du och dina kompisar här har ju knappast frid och harmoni.

Citat:
Jag har redan sagt åt dig att jag inte behöver ge dig bevis och underlag för att min mening är inte att vinna nåt på argumentationen. Du förnekar den om du vill och tar till dig den om du vill. Varken mer eller mindre.
Men då kommer jag inte heller ta dina argument på allvar utan betrakta dem som dina fantasier.

Citat:
2:17] De kan liknas vid en [man] som tänder en eld, och då elden lyser upp [alla] som står omkring, tar Gud ifrån dem deras ljus och lämnar dem i mörker så att de ingenting kan se - 2:18] döva, stumma och blinda finner de ingen väg tillbaka.

Dessa verser tex går att tolkas. Denna kan man inte tolka bokstavligt då detta är en liknelse.

Vem säger att jag är otrygg i min tro? Du? Känner du mig bättre än vad jag känner mig själv. Om man argumenterar för nåt så starkt och ihärdigt innebär det inte att personen har en stark tro då? Hur tänker du människa?
Finns ingen koppling mellan din argumentation och din tro vad jag kan se. Du upprepar en massa som du fått till dig och det känns inte som att du tänkt själv. De som har en stark tro vågar oftast gå utanför ramarna och vågar också ifrågasätta olika "sanningar" i deras tro.
Citera
2013-08-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Utveckla dig lite mer....

Vet du skillnaden mellan broderskap och förälskelse. Har du ens upplevt någon av dem?

De troende, med sin kärlek, barmhärtighet och vänlighet mot varandra, är som en kropp: om en del är sjuk, så märker hela kroppen dens sömnlöshet och feber.

[Berättad i Sahih Muslim, #2586 och Sahih Al-Bukhari, #6011]

Ingen av dem tror (fullständigt) förrän han önskar sin bror det som han önskar sig själv.

[Berättad i Sahih Al-Bukhari, #13 och Sahih Muslim, #45]
Broderskap finns inom de flesta organisationer.

Vill man känna sann broderskap ska man vara med i någon organisation som inte hatar, dödar och använder våld mot systrar eller människor som inte sett ljuset (ateism).

Att älska alla människor från grunden och inte hata annat än för deras handlingar är sann broderskap

Den här tråden har inte visat annat än hat, våld, hot och mord mot allt mellan barn, vuxna eller kvinnor och män från muslimernas sida. Samtliga icke-muslimer har dock varit större än så. Vi visar sann kärlek och humanism.
Citera
2013-08-10, 20:02
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Vad är er respektive ambition egentligen, om jag får fråga? Att omvända det andra lägret, eller skapa ökad förståelse för varandras ståndpunkter? Den dag tro vs. ateism når konsensus eller överbevisar det andra tankesystemet... det blir i denna tråd uppenbart att endast kraft och inflytande regerar, och där har islam verkligen en fördel, eftersom religionen inte räds våld och maktspråk... eventuellt är det därför ateismen är så pass hotad, tror man inte på någonting högre än sig själv är man som grupp dömd att dö ut i brist på vision, i det här fallet står militarism och barnafödande högre i kurs än det arv av upplysningstid som på sikt kommer spela ut sig själv och därmed också det ack så prisade tankesystemet.
Det är inte ateism vs någonting! Ateism är avsaknad av blind tro på en Gud, inget mer, inget mindre. Ateism är ingen ideologi. Vetenskap är. Ateism är ofta ett resultat av att människor förstått och tagit till sig den vetenskapliga processen.

Ateismen hotad? Varifrån har du fått det?

Vad gäller just islam så är problemet att den, till skillnad från de två andra abrahamitiska religionerna, inte genomgått någon reform, ingen modernisering. Det är anledningen till den stora inkompatibilitet som du ser mellan islam och den civiliserade världen. Vad som måste hända är att muslimer måste ta kontroll över sin egen religion och skapa ett system som man, bildligt talat, kan ha i möblerade rum. Det är inte bara fullständigt nödvändigt för omvärlden, utan även för muslimerna själva. Idag finns det ingen som lyckas ha ihjäl så många muslimer som just andra muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in