Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Koranen är det enda sanna budskapet. Har du träffat på en muslim som säger annorlunda menar du? Jag uppmanar alla troende muslimer att träda fram som säger annat beträffande detta.
Men IP, vi har pratat om att du inte kan använda koranen och "det sanna budskapet" i samma mening. Om du ska hävda en sanning så kan du inte utgå från ditt önsketänkande.
Citat:
Japp, inget jag hymlar om eller någon annan muslim borde hymla om. Koranen uppmanar till mord om syftet är rättfärdigt. Och det är inte bara nåt som muslimer gör utan alla folkslag och nationer går efter detta. Nationer som blir angripna krigar tillbaka och mördar i krig, dödsstraff existerar i USA och andra icke-muslimska länder. Spioner straffas hårt om de avslöjas även av de mest ''demokratiska'' länderna. Har du läst om Snowden och hur detta försämrat religionerna mellan Ryssland och USA ytterligare? Man ska inte vara naiv. Mord är heligt om syftet är rättfärdigt.
Så då var det ett rättmätigt och heligt syfte att försöka döda en 14-årig skolflicka? Hon ville gå i skolan och det räcker för dig. Tycker du inte att flickor ska få gå i skolan? Bara för att du nu hört talas om Snowden så kan du inte göra såna kopplingar. Det visar på din stora okunskap så sluta med det är du snäll.
Will do!
Citat:
Gud är sig själv nog. Men som sagt var så behöver du inte lyssna på mig om det är sanningen du vill söka. Läs alla religioner och ideologer och visa välj de som du tycker låter mest sant. Men läser du religioner så kommer du inte läsa annat än det jag har sammanfattat för dig kort och koncist. Det är vår verklighet och vi kan inte fly den genom att förneka den som du hela tiden gör.
Om gud varit sig själv nog hade gud inte behövt stora massor som dyrkar hen. Det tyder på ett väsen med låg självkänsla. Som ett barn som vuxit upp under dåliga omständigheter och som kräver kärlek och dyrkan. För om man inte älskar och dyrkar gud ska man dö... en väldigt plågsam död i all evighet...
Citat:
Då ska du träna på logiken och läsförståelsen. Tomten härstammar från en präst som hjälpte utsatta och fattiga barn. Andra falska gudar som du stapplade upp delade sin makt med olika andra gudar, skapade jorden av kropp som de har mördat osv. Om du jämför den allsmäktige Guden med dessa falska och påhittade gudar så tycker jag synd om din logik.
Det är inget större fel på min logik eller läsförståelse. Båda lever och frodas. De andra "falska" gudarna jag nämnde har haft samma position i människors liv sin din gud har i ditt. Alla har de försvunnit in i mytologins värld. Detsamma kommer ske med Allah.
Citat:
Haha verkligen inte. Jag ville bara föra fram mitt budskap och du kan söka vidare på det på egen hand. Mitt syfte är endast att väcka din logik och förstånd till liv och inte att jag ska ge dig all info och kunskap som jag besitter. Det skulle ta väldigt mycket av min tid och jag vet att du inte skulle ta till dig det i alla fall så det jag gör är att ge dig korta och koncista info och kunskap som du kan söka vidare på. Jag ligger och har laptopen i knät och tittar film som handlar om Mose, ibland pausar jag för att läsa nyheter, svara på era roliga inlägg och läsa annat intressant på nätet. Det jag gjorde var att söka på om växter har känslor eller inte och gav dig olika länkar. Jag läste inte ens länkarna för att jag inte har tid. Nu är det för dig att bara söka vidare så övertygar jag dig att det har undersökts att även växter har känslor och visar tecken på rädsla.
Men då borde du väl letat upp något som stödde ditt påstående om att växter känner dödsångest. Om du inte läser det du länkar till så framstår du bara som mer korkad än nödvändigt. Du läste dem nog men du förstod inte innehållet...
Citat:
Varför blir du ledsen om dina föräldrar dör? Döden är en del av livet ju. Det sa du själv. Du är inte rädd för döden men du blir ledsen om någon av dina föräldrar dör. Använder du alls ditt förstånd? Det spelar ingen roll vad du skriver och bedyrar. Jag vet med vishet att du precis som alla andra människor är rädd för döden och du är inte den enda som förnekar dödsångest och rädsla men när det väl kommer till kritan kommer du bajsa på dig. Kom ihåg mig och detta inlägg när dödsögonblicket träder in.
Du förstår verkligen inte skillnaden på att vara ledsen över att någon man älskar försvinner och att se döden som en naturlig del av livet? Jag lurar inte mig att tro att jag ska återsamlas med mina nära och kära efter döden så därför gör jag det bästa av mitt liv nu. Vad som jag känner den dag jag ska dö har jag ingen aning om. Du måste ju iaf se fram mot den dagen. Du borde ju välkomna döden och glädjas när anhöriga dör. Eller sörjer du om någon nära dör?
Citat:
Ingen vetenskap har på intet sätt motbevisat min religion. Vetenskap som säger att evolution är fakta. Vetenskap som säger att big bang är fakta. Vetenskap som säger sånt som vetenskap och människan inte har någon aning om. Vetenskap kan aldrig motbevisa religion.
Vetenskapen har motbevisat ett antal påståenden i din religion. Att motbevisa en hel religion är ganska svårt eftersom det inte finns något som styrker den. Du har fått för dig att allt i din lilla heliga är sant vilket du vet inte stämmer.
Citat:
Återigen, de som är troende är antingen kristna, judar eller muslimer. Det finns över 1,5 miljarder muslimer, det finns 2,5 miljarder kristna, det finns 20 miljoner judar i världen. Det finns ca 6,9 miljarder människor i världen. Enkel matematik så inser man snabbt vilka som är i majoritet. Alla dessa tre religioner tror på samma Gud och änglarna osv. Men vi behöver inte ens diskutera detta. Det spelar ingen roll om jorden alla människor är icke troende, helvetet är stort nog för alla förnekare.
Men de andra tror ju inte på din gud. De tycker ju att du och alla andra muslimer har fel så in i helvete och att Mohammed är en falsk profet.
Citat:
Du blir helt enkelt upphetsad av att lyfta fram allt som har med religion att göra.
Eftersom vi är i ett religionsforum så är den religiösa vinklingen ganska intressant. Det är väl tänkt att det är religion vi ska diskutera? Varför skriver du trådar i detta forum och inte i sexforumet? Du halkar så ofta in på homosexualitet så det forumet vore väl lämpligt?
Citat:

Men tanken med versen handlar inte om Lot utan om hur Gud vill få oss att förstå att offra sina döttrar på det sättet är mycket vämjeligt men att acceptera homosexuella handlingar är ännu värre varför försöker du inte förstå vad jag skriver?
Så gud tycker då att det är bättre att våldta oskyldiga kvinnor. Ja, det stämmer väl rätt bra utifrån guds kvinnosyn.
Citat:
Du är inte satt att vaka över andra människor. Tänk på dig själv och ditt öde först då kan du ägna dig åt att tycka synd om andra människor. Man tycker synd om uteliggare, faderlösa, cancersjuka barn osv och inte om religiösa människor som hittar frid, lugn och harmoni i religion. Använd ditt förstånd.
Människor som försvinner in i en fantasivärld tycker jag synd om på olika sätt. Jag har jobbat med dem inom psykiatrin. Du och dina kompisar här har ju knappast frid och harmoni.
Citat:
Jag har redan sagt åt dig att jag inte behöver ge dig bevis och underlag för att min mening är inte att vinna nåt på argumentationen. Du förnekar den om du vill och tar till dig den om du vill. Varken mer eller mindre.
Men då kommer jag inte heller ta dina argument på allvar utan betrakta dem som dina fantasier.
Citat:
2:17] De kan liknas vid en [man] som tänder en eld, och då elden lyser upp [alla] som står omkring, tar Gud ifrån dem deras ljus och lämnar dem i mörker så att de ingenting kan se - 2:18] döva, stumma och blinda finner de ingen väg tillbaka.
Dessa verser tex går att tolkas. Denna kan man inte tolka bokstavligt då detta är en liknelse.
Vem säger att jag är otrygg i min tro? Du? Känner du mig bättre än vad jag känner mig själv. Om man argumenterar för nåt så starkt och ihärdigt innebär det inte att personen har en stark tro då? Hur tänker du människa?
Finns ingen koppling mellan din argumentation och din tro vad jag kan se. Du upprepar en massa som du fått till dig och det känns inte som att du tänkt själv. De som har en stark tro vågar oftast gå utanför ramarna och vågar också ifrågasätta olika "sanningar" i deras tro.