Citat:
smidigast|44711828]Men det är bla det tvetydiga och direkt felaktiga som du diskuterat med hur många som helst i olika trådar och du håller stenhårt på en tolkning. Koranen är det enda sanna budskapet och annat trams du slänger ur dig. När inte det funkar längre så låtsas du om att frågor inte ställts eller så ljuger du helt ogenerat.
Koranen
är det enda sanna budskapet. Har du träffat på en muslim som säger annorlunda menar du? Jag uppmanar alla troende muslimer att träda fram som säger annat beträffande detta.
Citat:
En helig bok som uppmanar att mörda kan aldrig respekteras. Du ger ditt stöd till talibaner och saudier i deras kamp. Du försvarar mordförsök på en liten flicka. Det är allt annat än vackert och fridfullt.
Jag fortsätter naturligtvis!
Japp, inget jag hymlar om eller någon annan muslim borde hymla om. Koranen uppmanar till mord om syftet är rättfärdigt. Och det är inte bara nåt som muslimer gör utan alla folkslag och nationer går efter detta. Nationer som blir angripna krigar tillbaka och mördar i krig, dödsstraff existerar i USA och andra icke-muslimska länder. Spioner straffas hårt om de avslöjas även av de mest ''demokratiska'' länderna. Har du läst om Snowden och hur detta försämrat religionerna mellan Ryssland och USA ytterligare? Man ska inte vara naiv. Mord är heligt om syftet är rättfärdigt.
Fortsätt du!
Citat:
Är din gud så sjuk som du vill porträttera hen så får du säkert ett fint välkomnande.
Gud är sig själv nog. Men som sagt var så behöver du inte lyssna på mig om det är sanningen du vill söka. Läs alla religioner och ideologer och visa välj de som du tycker låter mest sant. Men läser du religioner så kommer du inte läsa annat än det jag har sammanfattat för dig kort och koncist. Det är vår verklighet och vi kan inte fly den genom att förneka den som du hela tiden gör.
Citat:
Jag vet vilka det är och det var därför jag tog upp dem i sammanhanget. Alla dessa är fullt jämförbara med din allsmäktige gud. Inga konstigheter att göra kopplingarna.
Då ska du träna på logiken och läsförståelsen. Tomten härstammar från en präst som hjälpte utsatta och fattiga barn. Andra falska gudar som du stapplade upp delade sin makt med olika andra gudar, skapade jorden av kropp som de har mördat osv. Om du jämför den allsmäktige Guden med dessa falska och påhittade gudar så tycker jag synd om din logik.
Citat:
Oj, nu måste du vara desperat om du använder en judisk vetenskapsmans forskning

Att växter uppfattar ljus och mörker är en sak men det kommer nog krävas lite mer forskning för att fastslå att de är rädda för döden...
Visst blir jag ledsen om mina föräldrar skulle dö. Jag älskar mina föräldrar men det har ju inget att göra med min obefintliga rädsla för döden.
Haha verkligen inte. Jag ville bara föra fram mitt budskap och du kan söka vidare på det på egen hand. Mitt syfte är endast att väcka din logik och förstånd till liv och inte att jag ska ge dig all info och kunskap som jag besitter. Det skulle ta väldigt mycket av min tid och jag vet att du inte skulle ta till dig det i alla fall så det jag gör är att ge dig korta och koncista info och kunskap som du kan söka vidare på. Jag ligger och har laptopen i knät och tittar film som handlar om Mose, ibland pausar jag för att läsa nyheter, svara på era roliga inlägg och läsa annat intressant på nätet. Det jag gjorde var att söka på om växter har känslor eller inte och gav dig olika länkar. Jag läste inte ens länkarna för att jag inte har tid. Nu är det för dig att bara söka vidare så övertygar jag dig att det har undersökts att även växter har känslor och visar tecken på rädsla.
Varför blir du ledsen om dina föräldrar dör? Döden är en del av livet ju. Det sa du själv. Du är inte rädd för döden men du blir ledsen om någon av dina föräldrar dör. Använder du alls ditt förstånd? Det spelar ingen roll vad du skriver och bedyrar. Jag vet med vishet att du precis som alla andra människor är rädd för döden och du är inte den enda som förnekar dödsångest och rädsla men när det väl kommer till kritan kommer du bajsa på dig. Kom ihåg mig och detta inlägg när dödsögonblicket träder in.
Citat:
Vilken vetenskap manipulerar? Den som motsäger din religion?
Ingen vetenskap har på intet sätt motbevisat min religion. Vetenskap som säger att evolution är fakta. Vetenskap som säger att big bang är fakta. Vetenskap som säger sånt som vetenskap och människan inte har någon aning om. Vetenskap kan aldrig motbevisa religion.
Citat:
Det finns och har funnits många gudar men majoriteten tror inte på din gud, ditt paradis eller ditt helvete. Muslimer dödar uppenbart även varandra av religiösa skäl.
Återigen, de som är troende är antingen kristna, judar eller muslimer. Det finns över 1,5 miljarder muslimer, det finns 2,5 miljarder kristna, det finns 20 miljoner judar i världen. Det finns ca 6,9 miljarder människor i världen. Enkel matematik så inser man snabbt vilka som är i majoritet. Alla dessa tre religioner tror på samma Gud och änglarna osv. Men vi behöver inte ens diskutera detta. Det spelar ingen roll om jorden alla människor är icke troende, helvetet är stort nog för alla förnekare.
Den som förnekar sanningen [skall veta att] Gud är Sig själv nog och inte behöver [någon eller något i] Sin skapelse.” (Koranen 3:97)
(101) Menar de, dessa förnekare, att de kan ta Mina tjänare till beskyddare i Mitt ställe? Nej, Vi har sörjt för att helvetet står berett att ta emot förnekarna av sanningen! (102) Säg: "Skall vi säga er vilka de är som i allt vad de företar sig är de största förlorarna (103)[Det är] de som har inriktat hela sin strävan på det som hör till denna värld och ändå tror att de har levt ett gott och rättskaffens liv. (104) Det är de som avvisade sin Herres budskap och som inte ville tro att de [till sist] skall möta Honom." Allt vad de har strävat mot skall gå om intet och på Uppståndelsens dag skall deras [goda] handlingar väga lätt inför Oss. (105) Detta - helvetet - är deras lön därför att de förnekade sanningen och gjorde narr av Mina budskap och Mina budbärare.
Citat:
Det har vi redan pratat om i andra trådar och jo, jag föraktar även dessa övergrepp. Men att dessa förekommer gör inte de religiösa mindre allvarliga.
Du blir helt enkelt upphetsad av att lyfta fram allt som har med religion att göra.
Citat:
Lot var alltså både feg och vämjelig. Hade denna man haft någon heder i kroppen skulle han naturligtvis offrat sig själv. Att vilja offra sina döttrar visar bara hur klen han var.

Men tanken med versen handlar inte om Lot utan om hur Gud vill få oss att förstå att offra sina döttrar på det sättet är mycket vämjeligt men att acceptera homosexuella handlingar är ännu värre varför försöker du inte förstå vad jag skriver?
Citat:
Jag tycker ärligt att det är synd när människor snöar in på religion. Det fördummar dem!
Du är inte satt att vaka över andra människor. Tänk på dig själv och ditt öde först då kan du ägna dig åt att tycka synd om andra människor. Man tycker synd om uteliggare, faderlösa, cancersjuka barn osv och inte om religiösa människor som hittar frid, lugn och harmoni i religion. Använd ditt förstånd.
Citat:
Å när du inte förstår något så slänger du in gud som förklaring. Det vet jag redan. Vill du att någon ska ta detta allvarligt så får du komma med underlag.
Jag har redan sagt åt dig att jag inte behöver ge dig bevis och underlag för att min mening är inte att vinna nåt på argumentationen. Du förnekar den om du vill och tar till dig den om du vill. Varken mer eller mindre.
Citat:
Vilka är då de tvetydiga enligt dig? Å nej, du framstår inte som trygg i din tro.
2:17] De kan liknas vid en [man] som tänder en eld, och då elden lyser upp [alla] som står omkring, tar Gud ifrån dem deras ljus och lämnar dem i mörker så att de ingenting kan se - 2:18] döva, stumma och blinda finner de ingen väg tillbaka.
Dessa verser tex går att tolkas. Denna kan man inte tolka bokstavligt då detta är en liknelse.
Vem säger att jag är otrygg i min tro? Du? Känner du mig bättre än vad jag känner mig själv. Om man argumenterar för nåt så starkt och ihärdigt innebär det inte att personen har en stark tro då? Hur tänker du människa?