2013-08-10, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Säkert!
Och det var nog därför han stack så snart han släpptes. Känns sådär, när ens bästisar är anhållna för skyddande och ev medhjälp, middagsdejten försvunnen och halva Trollhättan går man ur huse för att finna flickan.

Nej resan till Polen var för att han råkar ha vänner där, samt att han behövde tid att tänka igenom allt i lugn och ro.

Hade han varit normal hade han stannat hemma och letat efter flickan, men det vågade han inte.

Det hade varit en annan femma om han friats från misstankar efter första anhållandet, men tji, han var inte avförd från utredningen.

AJ och hela brottet påminner mig väldigt mycket om en annan GM och ett annat mord, Marina i Spekeröd. Hela tillvägagångssättet, ett mord i hemmet hos BO med stora blodmängder kvar på brottsplatsen, samt att GM skaffar undan kroppen för att dölja spåren, är lika. GM har varit i BOs hem och är den siste som har sett BO i livet. Naturligvis har BO varit frisk och kry när GM sett dem . I bägge fallen känns GM väldigt känslokalla och deltar inte i eftersöken efter BO, trots att GM säger sig bry sig mycket om BO. GM går raskt vidare i livet - i Marinafallet genom att flytta till ny sambo, i detta fall genom att åka på semester trots att polarna sitter anhållna för medhjälp. Mycket som är lika... Hoppas slutet inte blir likadant, dvs en GM som klarar sig.
Citera
2013-08-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Spår kallnar ju längre tid det går. Genom att gå in på ambassaden var han nog medveten om att han skulle bli anhållen, i Polskt förvar, därifrån skulle överlämnandet till Sverige fördröjas ett par veckor. Visste inte han det, så visste hans advokat iallafall det. I*das kropp bär med stor sannolikhet fortfarande DNA-spår, vävnader mm, ett tag till hon inte hade blivit funnen, ju mindre spår på hennes kropp. Jag är en lekman, säger inte att det är så här men en tanke.

Trots att de ändå tog 5 veckor att hitta kroppen, så känns det som att om han är så beräknande (som även jag trodde), så varför gömde han henne inte mer väl? Jag börjar lägga om mina tankar om att han som psykopat är hyffsat smart. Det är tydligt att det även finns osmarta psykopater.
Citera
2013-08-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Har mött killar som AJ som jättesnälla mot dom han inte kan slå ner eller styra över. I bland har det hänt att folk som han t.om har blivit mobbade typ jätte rödhårig eller smal/ tjock.

Men så klart att dom tar ut det på något? Menar verkligen inte att AJ är sån men de flesta kvinnomisshandlare har svårt med andra män speciellt äldre och starkare. Då går dom hem och bankar på sin kvinna.
Det är faktiskt intressant att du mer eller mindre klockrent beskrev AJ där.
Citat:
Ursprungligen postat av FBanalen
Ny i tråden,men läst en del eftersom jag är boende i trakten

Frågar lite,kanske det redan finns svar men sökt bland dessa tusentals texter och hittar inte all info

1:Varför ställer folk frågor om någon cl*ff ,,,som om jag läser mellan raderna,så är GM helskärrade för denna person,vad jag förstår är det BO far?
2:Är han medlem i nån "förening" typ HA mm eftersom dom e lite scary för honom ?
1. Ja, Cl*ff är pappa till IF (brottsoffret). Känd bråkstake, och inte av den typen som "aja, han har fajtats nån gång på krogen när han blivit lite för full" utan verkligen en person som INGEN vill ha med att göra när han blir förbannad (nykter, full eller påtänd av amfetamin spelar ingen roll, lika farlig ändå). Vet inte alls om han blivit dömd för något större, men alla som någon gång "hängt på stan" under 80-90-tal vet mycket väl vem denne man är. Om jag vore någon av de inblandade skulle jag hellre fly till Afghanistan än att riskera att träffa på honom ute någonstans. Så man kan nog lugnt säga att AJ ligger jävligt risigt till om det skulle vara så att Cl*ff bestämmer sig för att utkräva hämnd. Det är bara så, alla som ifrågasätter uppgiften kan söka på namnet här i tråden och se att alla med anknytning till Trollhättan säger samma sak. Borde räcka...
2. Det finns personer som behöver ta på sig en väst för att skrämma folk, och det finns personer som inte behöver göra det...
Citera
2013-08-10, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Jag kan ha fått helt fel information från personer som suttit inne, men som jag har förstått det så spelar det egentligen inte så stor roll var ens politiska sympatier ligger. Förstagångsvoltare av invandrarursprung kanske kan få för sig att snea ur, men överlag så gäller "vi sitter alla i samma skit här, glöm det där på utsidan, det tar vi då, här inne skiter vi i det där". Så det är inte särskilt troligt att någon av dem skulle få några som helst problem där inne pga nazi-sympatier. Speciellt inte om man tänker på att så gott som samtliga av nazifolket från 80-90-talet har suttit inne, ingen av dem har såvitt jag känner till blivit ihjälslagna där inne.

Nej, de lär knappast ha bett en privatperson, kommunalråd eller inte, att åka ut och kolla. Däremot kan de ha fått uppgiften om dumpningsplats av FH eller DB mot ett löfte om att inte avslöja dem som golare. Det dåliga samvetet kan ha gjort sig påmint men de vet mycket väl vilken status de får om de golar. Just att upphittaren är kommunalråd och säkerligen känner ett antal personer inom Trollhättans Poliskår gör att det blir lite mer sannolikt att de helt enkelt frågat honom om han kan tänka sig att vara den som hittar kroppen officiellt. "Anonym tipsare" som råkat snubbla på kroppen = någon har golat. Därför kan man göra en sådan här konstruktion där en civil polisbil stannar till för att säkerställa att FH/DB inte snackar skit, ringer in och säger "japp, hon ligger här" och därefter drar hela apparaten igång och kommunalrådet får "äran" för att skona golaren.

Jag kan ju ha fel såklart, men jag tror inte att uppgiften om att hon hade boots på sig avsåg militärkängor utan stövlar. Googla gärna på modestövlar, det är varken dr martens eller gummistövlar som avses. Vilken relevans det nu kan ha... Många tjejer har, som redan nämnts flertalet gånger, skor/stövlar på sig inomhus som en del av outfiten. Och nej, det är inte WT...
Och varför skulle man dra på en död kropp ett par stövlar (förutom att det är förbaskat svårt att dra på sådant på en lealös kropp) för att låtsas som att något hänt utomhus när hela lägenheten är nedsölad i blod?? Allvarligt, kritiskt tänkande innan man slänger ur sig en "kanonbra teori"?

Och du tänker dig att man inte använder uppgiften i domstol om att en av de som är häktade för medhjälp har avslöjat var kroppen finns? För den uppgiften binder ju denne till brottet, han kan ju inte avslöja var kroppen finns om han inte är inblandad. Men du tänker att polis och åklagare låter bli att använda denna uppgift mot FH eller DB? Jag tycker du skulle applicera din sista mening på ditt eget tänkande.
Citera
2013-08-10, 16:19
Bannlyst
Citat:
Hört från folk som varit med Missing People att de gjorde ett väldigt intressant fynd på Kabelvägen: spår efter att någon har provgrävt i marken vid två-tre platser.

Groparna, hur låg di inbördes ?
Inom samma parkeringsplats, eller har man försökt på olika platser längs vägen ?
Citera
2013-08-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag vet inte hur kunnig du är i ämnet psykiatri, men nog kan vi väl enas om att AJ uppvisar psykopatiska drag.

Yes!
Citera
2013-08-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och du tänker dig att man inte använder uppgiften i domstol om att en av de som är häktade för medhjälp har avslöjat var kroppen finns? För den uppgiften binder ju denne till brottet, han kan ju inte avslöja var kroppen finns om han inte är inblandad. Men du tänker att polis och åklagare låter bli att använda denna uppgift mot FH eller DB? Jag tycker du skulle applicera din sista mening på ditt eget tänkande.
Det kan redan vara bevisat att uppgiftslämnaren har med saken att göra, om han blir överbevisad kan han erkänna att "ja, jag var med". Men därmed inte sagt att han vill avslöja var kroppen finns förrän den är återfunnen så att säga. "Okej, vi hittar kroppen åt dig, och så erkänner du efteråt".

Jag säger inte att det är så, jag säger inte ens att jag tror att det är så. Men det KAN vara så. Men mest troligt är ju såklart att kommunalrådets berättelse till media är den sanna. Det var egentligen bara ett litet inlägg i diskussionen som var om huruvida polisen kan fabricera en story, och det är inte alls osannolikt.
Citera
2013-08-10, 16:26
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Varför tror du att det är något som hen hört ryktats vid avspärrningen? Uppgiften kan väl komma direkt från den person som hittade id@? Denne stannade på två meters avstånd och att liket hade rött hår och boots är saker denne kunnat se på det avståndet. Men jag flaggar ändå för att bootsen kan vara en missuppfattning, det kan vara ngn annan typ av fotbeklädnad som används inomhus. Långa strumpor eller tofflor m högt skaft.

Men varför tjabba om bootsen? Har ögonvittnet sett rött hår och boots, så har han. Bekräftelsen får vi sedan ta del av. Boots är inget ovanligt inomhus, speciellt om de är ihoppassade med övrig klädsel. Uggs däremot, är inget man klär upp sig i. Glöm även att AJ eller någon annan tar på Id* boots efter brottet, en livlös kropp, insmetad i blod.
AJ lovade säkert att fixa finmiddag och Id* besvarade gesten med att klä upp sig inför detta.
Säkert kan vi dock konstatera, att när AJ skulle skörda frukten av sin uppoffring vid midnatt, ringdes det istället i telefon, stämningen ett haveri och katastrofen var ett faktum.
Psykopater/personer med psykopatdrag är inte farliga så länge det går deras väg. De märker (känner) inte skadorna de efterlämnar hos andra, men går något direkt emot densamme blir det farligt. Oftast med riktat våld, kalla det bristande impulskontroll. Det händer i vilket fall som helst..
Citera
2013-08-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Groparna, hur låg di inbördes ?
Inom samma parkeringsplats, eller har man försökt på olika platser längs vägen ?
Som jag har förstått det så var det mer eller mindre på samma plats, dvs man har ställt bilen och provgrävt några platser utan att egentligen förflytta sig mellan "groparna". MP's fortsatta sök ska ha varit ett extremt detaljerat sök på samma plats där man verkligen finkammade terrängen runt området i jakt på ALLT som inte hör hemma i en skog.

Exakt hur det såg ut och hur det gick till vet jag inte eftersom jag inte var där själv, men har pratat med två personer som var med på det aktuella "finkammar-söket" och kan bara återge den information de fick när de var där om vad det var som de sökte och varför.

Vet dock inte om det är bekräftat att bilen verkligen setts där på Kabelvägen eller om det är bekräftat att de funna "groparna" verkligen ska ha med saken att göra. Men det är en intressant uppgift som, om den stämmer, kan förklara den extremt klantiga dumpningsplatsen av kroppen.
Citera
2013-08-10, 16:41
Bannlyst
Citat:
Som jag har förstått det så var det mer eller mindre på samma plats, dvs man har ställt bilen och provgrävt några platser utan att egentligen förflytta sig mellan "groparna". MP's fortsatta sök ska ha varit ett extremt detaljerat sök på samma plats där man verkligen finkammade terrängen runt området i jakt på ALLT som inte hör hemma i en skog.

Exakt hur det såg ut och hur det gick till vet jag inte eftersom jag inte var där själv, men har pratat med två personer som var med på det aktuella "finkammar-söket" och kan bara återge den information de fick när de var där om vad det var som de sökte och varför.

Vet dock inte om det är bekräftat att bilen verkligen setts där på Kabelvägen eller om det är bekräftat att de funna "groparna" verkligen ska ha med saken att göra. Men det är en intressant uppgift som, om den stämmer, kan förklara den extremt klantiga dumpningsplatsen av kroppen.

Ungefärligt avstånd gropar till väg ?

Edit: tack för att du delar med dig, detta kan ju som sagt ge den naturliga förklaringen till FP.
Citera
2013-08-10, 16:42
Avslutad
Citat:
Det kan redan vara bevisat att uppgiftslämnaren har med saken att göra, om han blir överbevisad kan han erkänna att "ja, jag var med". Men därmed inte sagt att han vill avslöja var kroppen finns förrän den är återfunnen så att säga. "Okej, vi hittar kroppen åt dig, och så erkänner du efteråt".

Jag säger inte att det är så, jag säger inte ens att jag tror att det är så. Men det KAN vara så. Men mest troligt är ju såklart att kommunalrådets berättelse till media är den sanna. Det var egentligen bara ett litet inlägg i diskussionen som var om huruvida polisen kan fabricera en story, och det är inte alls osannolikt.
Det är helt igenom osannolikt att polisen skulle låta bli att konfrontera AJ med uppgiften att DB eller FH har pekat ut var kroppen fanns. Likaså helt osannolikt att polisen skulle förfalska ett förhörsprotokoll genom att utelämna uppgiften att en av de misstänkta pekat ut var BO är dumpad.
Citera
2013-08-10, 16:44
Bannlyst
Citat:
Det är helt igenom osannolikt att polisen skulle låta bli att konfrontera AJ med uppgiften att DB eller FH har pekat ut var kroppen fanns. Likaså helt osannolikt att polisen skulle förfalska ett förhörsprotokoll genom att utelämna uppgiften att en av de misstänkta pekat ut var BO är dumpad.

Kanske inte bara osannolikt, men även olagligt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in