2013-08-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Seriöst, du och alla som hintar och säger A men inte B...är det så svårt att förstå när Quarrell och andra ber er utveckla det ni börjar snacka om? Jo, vi har förstått att vissa tycker Cli*f är farlig osv men vi får liksom ALDRIG några exempel eller bevis för detta, så hur ska vi kunna ta ställning till det eller diskutera det i samband med fallet, t.ex. när SB blev överfallen eller huruvida AJ verkligen ÄR rädd för honom.?

Om ingen kan säga mer om Cli*f eller ge exempel som kan förklara varför AJ skulle vara rädd, så kan ni lika gärna vara tysta, för då är det meningslöst för tråden.

killen i fråga , Cli*f , hotade mig med en yxa för att han ville ha en cigg fast jag inte ens röker. han va ganska känd på den tiden om att gå runt med en yxa , och bla för att spöa folk han inte gillade i stunden. så e han påverkad, som han brukade vara på den tiden så e han ganska labil typ
Citera
2013-08-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Varför skulle detta innebära att han inte kan tänka logiskt?

Oavsett vad som är AJ:s eventuella diagnos så tror jag att en psykopat absolut kan resonera logiskt när det gäller deras sin egna vinning. Att manipulera människor för att nå ett önskat utfall skulle jag säga kräver en del logiskt resonerande.

Vad jag vill ha sagt i stort är väl att AJ utpekats som psykopat, och jag tror inte så många av oss vet 1) vad det egentligen innebär och 2) om det är verkligen är AJ:s diagnos. Det har liksom blivit en trådsanning, och jag tror begreppsförvirringen påverkat slutsatser som dragits i tråden. Han kanske i själva verket är en korkad person med dålig impulskontroll som haft tur (som inte torskat tidigare).

Eller så kanske någon i tråden sett svart på vitt att AJ är psykopat.
Givetvis kan det vara så som du skriver.

Men är det så att det faktiskt är en psykopatisk person, som mycket talar för, så tar övertygelsen över den egna supermänniskans kapacitet överhanden i ett sånt här läge. Omvärlden blir marinettdockor som egentligen bara finns för den psykopatiske personens väl och ve.
Levde väldigt nära en psykopat tidigare och att läsa denna tråd är som att läsa delar av den personens liv.

Vilken person lämnar en liten knatte ensam i ett hem fyllt av moderns blod? För mig ligger det helt klart en person med en mycket allvarlig psykisk diagnos bakom något sådant. Då tror inte jag att det räcker med dålig impulskontroll att genomföra något dylikt.

Lägg sedan till behandlandet av häktade vänner under tiden han åker på semester och flirtar via diverse nätsidor, så blir det väl bara ännu mer glasklart.
Vilken sund och oskyldig person åker på semestrar när en vän man dagen innan är försvunnen? Det hade inte spelat någon roll om de på kvällen blev oense men ut och letat hade en frisk och logisk människa gjort

Sen har vi naturligtvis rätt att tro olika men jag har min fullständiga övertygelse i detta
Citera
2013-08-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
GM (om det är aj) kanske tänkte dra å städa men hann inte.
Då hade gm fått två flugor i en smäll, barnet hade gått bort ch då hade PT blivit av med sitt barn.
Plus att id* hade försvunnit.
Men gm fick kalla fötter och städade inte upp efter sig.
Alternativt att någon berättade för honom (som visste om vad som hänt med id*) att det inte bara är att städa bort blodet bara sådär, och därav så sket gm i det.
När jag läste ditt inlägg, tänkte jag på en kille som dödade sin styvdotter för att våldta hennes bästis medan hans sambo (dotterns mamma) låg på sjukhuset för att föda deras gemensamma barn!!!!. Killen hade blandat benzo tabletter och alkohol. Då sa jag tack gode gud för att *das barn lever. AJ har visat att han inte har några spärrar. Han har hoppat på huvudet på en liggande medvetslös person med båda fötterna när han var bara en tonårig. Han kunde döda *das barn och dumpa kroppen på samma plats som *da hittades bara för att han bråkade med barnets pappa . JISSES!
Citera
2013-08-10, 14:23
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Fast det var ju inte det jag skrev om, och vill du inte diskutera så står det dig helt fritt att låta bli att läsa.

Visst kan jag spekulera och skriva hur mycket som helst men om det fortsätter skrivas om hur farlig någon är och vad denne ska göra med GM kanske detta snart betraktas som anstiftan. Jag känner också att jag vill respektera I*as anhöriga, det är väl inte om dem tråden handlar egentligen. Dessutom så vet man aldrig hur man själv eller någon annan reagerar. Jag kan däremot spekulera i hur jag skulle gjort om någon mördade något av mina barn. Jag har aldrig begått något brott förutom fortkörning. Jag tror att jag lätt skulle kunna slå ihjäl en som mördar något av mina barn alternativt mörda mördarens barn bara för att han/hon skulle få känna hur det känns. Jag tror det om mig men jag vet inte. Och jag hoppas att jag aldrig en dag står där!
Citera
2013-08-10, 14:25
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Det är något märkligt med ditt fågelkvitter. Om man känner igen en bil så väl att man vet vem som äger den, ägnar man då inte extra intresse åt den andra bilen? Och varför så märkligt "signalement" - V8? De flesta skulle väl säga, stor, svart, SUV, pick-up, cheva eller någonting i den stilen.

"Flera olika rykten". Kan du utveckla det mer. Jag vet att du har frågan förut, men har du möjlighet att få reda på tidpunkten?

Det är kanske ett kvitter som vill vända fokuset ifrån mammans eller STs bilar.
Citera
2013-08-10, 14:28
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Det är kanske ett kvitter som vill vända fokuset ifrån mammans eller STs bilar.

Och hur trovärdigt är det då?
Citera
2013-08-10, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Givetvis kan det vara så som du skriver.

Men är det så att det faktiskt är en psykopatisk person, som mycket talar för, så tar övertygelsen över den egna supermänniskans kapacitet överhanden i ett sånt här läge. Omvärlden blir marinettdockor som egentligen bara finns för den psykopatiske personens väl och ve.
Levde väldigt nära en psykopat tidigare och att läsa denna tråd är som att läsa delar av den personens liv.

Vilken person lämnar en liten knatte ensam i ett hem fyllt av moderns blod? För mig ligger det helt klart en person med en mycket allvarlig psykisk diagnos bakom något sådant. Då tror inte jag att det räcker med dålig impulskontroll att genomföra något dylikt.

Lägg sedan till behandlandet av häktade vänner under tiden han åker på semester och flirtar via diverse nätsidor, så blir det väl bara ännu mer glasklart.
Vilken sund och oskyldig person åker på semestrar när en vän man dagen innan är försvunnen? Det hade inte spelat någon roll om de på kvällen blev oense men ut och letat hade en frisk och logisk människa gjort

Sen har vi naturligtvis rätt att tro olika men jag har min fullständiga övertygelse i detta

Word. Handlingarna avslöjar den skyldige.
Problemet som AJ besitter är att han har ingen aning om vad som kan förväntas av en person som varit oskyldig i hans situation. Så han försöker använda sina inlärda sociala beteenden om vad han tror kan vara riktigt.
I hans värld blev det fortsätta som om ingenting hade hänt
Med sitt eget bästa i sikte, dvs. semester, bärs & brudar.
En psykopat är inte nödvändigtvis mördare, och en mördare måste inte vara psykopat.

Men en psykopat genomskådas förr eller senare, nu har det hänt igen för AJ, alla vänner sviker. Först NSF och nu Ida (-32 vänner som han dessutom idiotförklarar)

Tyvärr står mamman bredvid och hejjar på...
Citera
2013-08-10, 14:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den insikten hade han från dag 1, det var därför han överlämnade sig själv första gången han blev häktad i Sverige.
Säkert!
Och det var nog därför han stack så snart han släpptes. Känns sådär, när ens bästisar är anhållna för skyddande och ev medhjälp, middagsdejten försvunnen och halva Trollhättan går man ur huse för att finna flickan.

Nej resan till Polen var för att han råkar ha vänner där, samt att han behövde tid att tänka igenom allt i lugn och ro.

Hade han varit normal hade han stannat hemma och letat efter flickan, men det vågade han inte.

Det hade varit en annan femma om han friats från misstankar efter första anhållandet, men tji, han var inte avförd från utredningen.
Citera
2013-08-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tant.Gron
Jag har, en för mig, synnerligen trovärdig källa som styrker att A* är psykopat. Denna uppgift delgavs mig långt innan denna tråd startades. Min källa finns inte i tråden.

Det är sånt här som blir och har blivit trådsanningar. Med all respekt vet vi andra ingenting om den källan och trovärdigheten.

Om personen är utbildad och kunnig om psykopati-diagnoser, och fått plocka i AJ:s hjärna, fine. Är det en person som intresserar sig för psykologi och ytligt är bekant med AJ som säger "den där jäveln är ju psykopat, jag är helt säker", not so fine.

Psykopat är ett ord folk ibland slänger sig med om onda människor som gör sjuka saker. Det vattnar ur begreppet.

Jag tycker denna sidodiskussion hör hemma i tråden då jag inte tycker att onda och fega människor ska "patologiseras" i onödan.
Citera
2013-08-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Vilken person lämnar en liten knatte ensam i ett hem fyllt av moderns blod?

En person på flykt för att undvika bli haffad för mord.
Citera
2013-08-10, 14:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Det är sånt här som blir och har blivit trådsanningar. Med all respekt vet vi andra ingenting om den källan och trovärdigheten.

Om personen är utbildad och kunnig om psykopati-diagnoser, och fått plocka i AJ:s hjärna, fine. Är det en person som intresserar sig för psykologi och ytligt är bekant med AJ som säger "den där jäveln är ju psykopat, jag är helt säker", not so fine.

Psykopat är ett ord folk ibland slänger sig med om onda människor som gör sjuka saker. Det vattnar ur begreppet.

Jag tycker denna sidodiskussion hör hemma i tråden då jag inte tycker att onda och fega människor ska "patologiseras" i onödan.
Jag vet inte hur kunnig du är i ämnet psykiatri, men nog kan vi väl enas om att AJ uppvisar psykopatiska drag.
Citera
2013-08-10, 14:58
Medlem
PaxSveonums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag vet inte hur kunnig du är i ämnet psykiatri, men nog kan vi väl enas om att AJ uppvisar psykopatiska drag.

En aning självcentrerad verkar han ju vara iaf om man får tro rapporterna från hans facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in