2013-08-09, 22:39
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
T-banan? Stockholmstjej? Pratade högt och tydligt kan jag tro..

Ja, gröna linjen in mot centralen, där gick jag av.

Edit: Och ja det pratades högt, många i vagnen, såg att fler än jag lyssnade med intresse.
Citera
2013-08-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Jag har ingen som helst anledning att sitta och hitta på?
Som jag skrev: vet ej sanningshalten i dessa påståenden då jag som sagt inte känner tjejerna men tänkte att det kunde vara av intresse.

Intresse för vad?
Citera
2013-08-09, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Ja alla dessa bokstavskombinationer verkar vara en fin anledning för läkare m.m att lägga in personer i små fack och ge dom lite amfetamin så slipper dom bry sig sen....OT menöveraktiva barn finns inte längre...alla har adhd....

Gällande självmord så verkar han inte vara den typen utan mer psykopat som bestämmer att allt han säger är sant och i o m det så kommer han nog sitta av sitt straff och gråta ut i tidningarna från kåken att han är oskyldig som självaste OJ Sim*son

Har mött killar som AJ som jättesnälla mot dom han inte kan slå ner eller styra över. I bland har det hänt att folk som han t.om har blivit mobbade typ jätte rödhårig eller smal/ tjock.

Men så klart att dom tar ut det på något? Menar verkligen inte att AJ är sån men de flesta kvinnomisshandlare har svårt med andra män speciellt äldre och starkare. Då går dom hem och bankar på sin kvinna.
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-09 kl. 22:43.
Citera
2013-08-09, 22:43
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Intresse för vad?

För hur DB varit i tidigare relationer. Om mitt inlägg var OT så ber jag om ursäkt.
Citera
2013-08-09, 22:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
enligt gt.se

– Enligt försvararen så vill han reda ut små missförstånd som förekommit i utredningen, säger åklagaren Per-Erik Rinsell.
Nya framsteg

Han tror att den hittade kroppen kan innebära nya framsteg i utredningen.

det känns som han har fått nyheten i polen .

Lägg märke till att det inte utsägs i artikeln att informationen delgetts AJ, så det är en tolkningsfråga.

Detta att AJ snackar om #missförstånd# tolkar jag helt klart är något han sagt fortfarande inom sin egen storytelling fiktion, helt utom kännedom om att kroppen hittats. Kanske hans kommentar utifrån att han fått veta om fynden på brandplatsen, att hans fina jacka hittats sönderbränd.

Det vore en fatal miss av åklagaren enligt min åsikt att låta AJ veta något om kroppsfyndet innan han kommit till förhöret på torsdag nästa vecka. Men säkert har hans försvarare meddelat detta, (, dvs om han nu lyckats få kontakt med AJ, det stod att läsa nyss att det var svårigheter med det att få dem att fatta i Polen häktet att ställa försvarare o klient i kontakt med varandra...) om herr Nilsson nu inte blivit belagd med munkavle. Vet inte riktigt hur det funkar. Vad tror ni som är insatta?

Förhörsstrategin borde vara att vänta ut vad det är för "missförstånd" som huvudmisstänkt vill reda ut, och sedan när det är gjort , släppa informationen om att man hittat henne och då se och följa hans reaktion.
Citera
2013-08-09, 22:47
Medlem
Citat:
För hur DB varit i tidigare relationer. Om mitt inlägg var OT så ber jag om ursäkt.

Det kanske inte är OT.
Kan du utveckla lite, de här tjejernas förhållande till DB och på vad sätt känner du till DB?
Citera
2013-08-09, 22:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Lägg märke till att det inte utsägs i artikeln att informationen delgetts AJ, så det är en tolkningsfråga.

Detta att AJ snackar om #missförstånd# tolkar jag helt klart är något han sagt fortfarande inom sin egen storytelling fiktion, helt utom kännedom om att kroppen hittats. Kanske hans kommentar utifrån att han fått veta om fynden på brandplatsen, att hans fina jacka hittats sönderbränd.

Det vore en fatal miss av åklagaren enligt min åsikt att låta AJ veta något om kroppsfyndet innan han kommit till förhöret på torsdag nästa vecka. Men säkert har hans försvarare meddelat detta, (, dvs om han nu lyckats få kontakt med AJ, det stod att läsa nyss att det var svårigheter med det att få dem att fatta i Polen häktet att ställa försvarare o klient i kontakt med varandra...) om herr Nilsson nu inte blivit belagd med munkavle. Vet inte riktigt hur det funkar. Vad tror ni som är insatta?

Förhörsstrategin borde vara att vänta ut vad det är för "missförstånd" som huvudmisstänkt vill reda ut, och sedan när det är gjort , släppa informationen om att man hittat henne och då se och följa hans reaktion.
Jag undrar hur tystlåten Kriminalvårdens Transporttjänst är.
Citera
2013-08-09, 22:54
Bannlyst
Citat:
Jag satt bakom två tjejer på t-banan idag varav den ena föreföll sig känna DBs ex. De pratade ganska länge om allt detta och tydligen är DBs ex övertygad om att DB är kapabel till vad som helst. Exet hade blivit misshandlad ett flertal ggr av DB pga att alkohol gjorde honom personlighetsförändrad, och han beskrevs som ett "monster på fyllan".

Vet ej sanningshalten i dessa påståenden då jag som sagt inte känner tjejerna men tänkte att det kunde vara av intresse.

Vad snackar du om käre vän ? Vi talar om ett mord 6 mil norr om GÖTEBORG
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-09 kl. 22:56.
Citera
2013-08-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Missförstånden skulle han rätas ut på ambassaden. Detta blev nada.
I nuläget tillhör han polen.
Han har ingen svensk advokat förän han landar i Sverige.
Citera
2013-08-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Behöver vi inte oroa oss för att det pratas under den resan.
Citera
2013-08-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coraxz
Såg på DBs facebook igår att sångaren från Pluton Svea (JK) skrivit inlägg om att DB skulle vara stark och att JK minsann visste att DB inte hade nåt med detta att göra. Inlägget var innan I*a hittades. Nu ikväll ser jag inte längre JKs inlägg på DBs fejja.
Jag la ut inlägget här och JK blev irriterad på mig och skrev att vi är ryggradslösa hyenor som döljer oss bakom skärmarna. Sedan tog han bort det.

https://www.flashback.org/sp44672683
Citera
2013-08-09, 22:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

"Golare har inga polare" - regeln även där??
Senast redigerad av PhDSalander 2013-08-09 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in