Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Där får gärna finnas många andra med annat ursprung än svenskt och någon plit kan gärna läcka att de är nazister/fd nazister.
Jag kan ha fått helt fel information från personer som suttit inne, men som jag har förstått det så spelar det egentligen inte så stor roll var ens politiska sympatier ligger. Förstagångsvoltare av invandrarursprung kanske kan få för sig att snea ur, men överlag så gäller "vi sitter alla i samma skit här, glöm det där på utsidan, det tar vi då, här inne skiter vi i det där". Så det är inte särskilt troligt att någon av dem skulle få några som helst problem där inne pga nazi-sympatier. Speciellt inte om man tänker på att så gott som samtliga av nazifolket från 80-90-talet har suttit inne, ingen av dem har såvitt jag känner till blivit ihjälslagna där inne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Om polisen får information från en häktad åker den ut och kollar själv. Den ber inte en privatperson, inte ens ett kommunalråd, att kolla.
Nej, de lär knappast ha bett en privatperson, kommunalråd eller inte, att åka ut och kolla. Däremot kan de ha fått uppgiften om dumpningsplats av FH eller DB mot ett löfte om att inte avslöja dem som golare. Det dåliga samvetet kan ha gjort sig påmint men de vet mycket väl vilken status de får om de golar. Just att upphittaren är kommunalråd och säkerligen känner ett antal personer inom Trollhättans Poliskår gör att det blir lite mer sannolikt att de helt enkelt frågat honom om han kan tänka sig att vara den som hittar kroppen officiellt. "Anonym tipsare" som råkat snubbla på kroppen = någon har golat. Därför kan man göra en sådan här konstruktion där en civil polisbil stannar till för att säkerställa att FH/DB inte snackar skit, ringer in och säger "japp, hon ligger här" och därefter drar hela apparaten igång och kommunalrådet får "äran" för att skona golaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
mandinga
Pumps/Stilett osv. Fine, men boots/kängor rimmar inte med att känna sig snyggare. Snarare fulare/luffigare

Citat:
Ursprungligen postat av
dapravda
Finskor hade jag köpt utan problem. Dock inte boots! Boots och stålklackar är två riktiga no no inne i en lägenhet/villa!! Så antingen sattes de på för att gå ut eller så var det ett utslag av att inte veta bättre. En möjlighet kan ju också vara att killarna klädde på henne innan de fraktade iväg henne för att, om hon hittades, man skulle tro hon blivit påhoppad utomhus.
Jag kan ju ha fel såklart, men jag tror inte att uppgiften om att hon hade boots på sig avsåg militärkängor utan stövlar. Googla gärna på modestövlar, det är varken dr martens eller gummistövlar som avses. Vilken relevans det nu kan ha... Många tjejer har, som redan nämnts flertalet gånger, skor/stövlar på sig inomhus som en del av outfiten. Och nej, det är inte WT...
Och varför skulle man dra på en död kropp ett par stövlar (förutom att det är förbaskat svårt att dra på sådant på en lealös kropp) för att låtsas som att något hänt utomhus när hela lägenheten är nedsölad i blod?? Allvarligt, kritiskt tänkande innan man slänger ur sig en "kanonbra teori"?