Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Jao. Jag drog på mig hela samplet nu för att göra en sista koll, men jag får inte det där suget efter att köpa en full flaska.
Nu ligger allt krut på att spara upp till en Amouage Reflection, som sitt ockerpris till trots är en riktigt god doft enligt mig, och som jag känner stort köpbehov av. Önskade den var billigare men men, what can you do.
Jag kan trösta dig med att jag äger den och älskade den i början. Nu använder jag den knappt aldrig. Det finns bättre dofter. Sist jag testade den mådde jag faktiskt lite illa av den.
Edit: Gäller för övrigt både MI och Reflection...
Edit 2: Det gäller för övrigt de flesta av Amouages dofter. Korta men intensiva kärleksaffärer. Det finns egentligen inte en enda Amouage som jag äger som jag använder. Jag älskar dem helt enkelt inte längre. Antingen är de uppbyggda på så vis, typ som en hitlåt som man älskar första gången man hör den men snabbt tröttnar på, jämfört med en låt som man inte känner mycket för i början, men efter några gånger börjar älska. Föredrar det senare, tyvärr är Amouage för mig just hitlåtar som man snabbt gillar och lika snabbt tröttnar på

. Eller så åldras de inte med värdighet, kanske de har kort livslängd innan de börjar falla sönder...