2008-09-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
pirate dior homme sport

Pirate?

Tycker den luktar aningen för svagt, inget fel på det - men nya Dior Homme Sport mynnar ut alldeles för snabbt, för mycket ingefära i den också.
Citera
2008-09-17, 18:22
Medlem
15th Avenues avatar
Köpte ny eau de toilette för några veckor sedan, Yves Saint Laurent L'Homme. Valde mellan den och någon Chanel-doft som King hypat lite. Men Chanel var inget vidare och lite dyrare, så valet föll på YSL och hittills är jag mycket nöjd. Rekommenderas verkligen.
Citera
2008-09-17, 20:40
Medlem
för 2 dagar sen köpte jag Acqua Di Gio av Armani, den har jag redan fått komplimanger av, men den som jag använde innan var Hugo Boss Soul och den har jag fått flest komplimanger av
Citera
2008-09-17, 21:54
Medlem
CamillaDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Åhfan, doftar den gott? Är den ute i den svenska marknaden nu?

Jag gillar den iallafall. Köpte den på arlanda (inrikes) parfymshop, antar att den går att hitta i vanliga affärer också.
Citera
2008-09-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaDY
Jag gillar den iallafall. Köpte den på arlanda (inrikes) parfymshop, antar att den går att hitta i vanliga affärer också.

Trevligt, trevligt.

Håller den sig länge på huden? Hur mycket pröjsade du?
Citera
2008-09-18, 16:19
Medlem
CamillaDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Trevligt, trevligt.

Håller den sig länge på huden? Hur mycket pröjsade du?

Har bara använt den ett par ggr och har inte tänkt på om den dunstade fort. Den kostade 379kr vill jag minnas, deosticken gick på 159kr.
Citera
2008-09-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaDY
Har bara använt den ett par ggr och har inte tänkt på om den dunstade fort. Den kostade 379kr vill jag minnas, deosticken gick på 159kr.

Alright. Detta var då alltså tax-free du inhandlade den på (därav priset) ?
Gillar Givenchys tidigare dofter - därför jag frågar. Har ännu inte haft möjligheten att dofta på den själv nämnligen.
Citera
2008-09-18, 20:44
Medlem
Nu kanske kommer bli trackad men jag tycker att A&F herrparfymer luktar gott. Även Paul Smith gör härliga parfymer
Citera
2008-09-23, 20:28
Medlem
Ralph Lauren Polo Sport - frisk och sportig doft, brukar slänga på mig den när jag ska på stan etc.

Quicksilver (svart gummikork) - svår att beskriva, men brukar använda den i skolan.

Mexx Ice Touch - mild och somrig doft, använde den mycket förut till vardags men tröttnade på den.

Van Gils Between Sheets - ganska stark doft, dock fräsch. Har tröttnat på den men använde den till lite speciella tillfällen förut.

David Beckham Intimately Night - kryddig och spännande doft. Passar sig verkligen inte till vardags, utan doften är en typisk kvällsdoft. Använder den ständigt som festparfym.

Dolce & Gabbana Masculine - detta är en kopia som min flickvän köpte till mig i Italien för att ha som prov (luktar dock exakt likadant, skillnaden är att lukten går ur snabbt), och jag tycker verkligen om den. Funderar på att införskaffa mig den riktiga.
Citera
2008-09-23, 21:21
Medlem
speedycarlitos avatar
hugo boss energise "fest parfymen"
dior vet inte namn "andra fest parfymen"
hugo boss soul "arbetsparfym"
armani mania "arbetsparfymen"
överlag tycker jag nog hugo boss gör dom bästa parfymerna.
Citera
2008-09-23, 23:03
Medlem
Rakiis avatar
Själv har jag Armani Black Code, Sergio Tacchini Sport, någon ifrån Gant som är gammal, Dior Homme (något... fick med i en prenumeration av Bon)...

Av dessa gillar jag Christian Diors doft mest, även om jag försöker snåla på den tills jag hittar den i butik i större flaska, så jag kör på Armanin tills vidare, som jag finner tillfredställande tills jag byter ut den emot Hypnosé ifrån Lancôme.
Citera
2008-09-24, 00:19
Medlem
moderatswings avatar
Min absoluta favorit för tillfället är Armani Attitude.
Man kan fan inte sluta lukta på den. Den rekommenderas starkt.

Annars har jag på sistone även fyllt på med lite mer udda dofter som gran och asfalt.

Dock verkar damerna av någon anledning fortfarande föredra när jag kör med Hugo Boss. Vetifan varför då nästan varje turk och hans moster har den och inte luktar den exceptionellt gott heller. Nej, jag får sluta med sådana gubbparfymer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in