2013-06-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Jojo, men samtidigt så ingår det i en människas överlevnad att köpa sig kläder eter årstiden. En bunke sommarkläder får man köpa. Och har hon nu sparat ihop pengarna till lägenheten och kanske fick något över så ville hon klart köpa något annat oxå.

Fast man borde ju som sagt prioritera att bli kvitt skulderna framförallt. Hade personligen hellre levt som en råtta för att göra rätt för mig, än att spendera som om skulder inte fanns (Tänker t.ex på att köpa kläder o mobiltelefon till f.d flickvännen, festa osv.) Därmed inte sagt att man inte får unna sig något någon gång...
Citera
2013-06-24, 14:08
Medlem
Automagiskts avatar
Citat:
Jojo, men samtidigt så ingår det i en människas överlevnad att köpa sig kläder eter årstiden. En bunke sommarkläder får man köpa. Och har hon nu sparat ihop pengarna till lägenheten och kanske fick något över så ville hon klart köpa något annat oxå.

hon bär ju för fan inget annat än "sommarkläder", året om! det hon har köpt förr kan hon vackert bära även denna sommaren.
sen finns det även budgetkläder - ja, denna människa borde gå en crash course i ekonomi och lära sig detta med budget.

blir så jävla sne på ursäktandet av hennes beteende.
Citera
2013-06-24, 15:01
Medlem
Kan förstå dig till viss del men snälla, ni är alldeles för hårda mot henne. Madde får sina pengar via fogden och B kommer tvingas betala sina skulder om hon inte beviljas en skuldsanering. Och om forskningen plockar fram en medicin mot kalciumnedbrytning i hjärnan har vi snart ett botemedel, alla nöjda, alla glada. Gnällerumpor!
Citera
2013-06-24, 15:28
Avslutad
Citat:
Kan förstå dig till viss del men snälla, ni är alldeles för hårda mot henne. Madde får sina pengar via fogden och B kommer tvingas betala sina skulder om hon inte beviljas en skuldsanering. Och om forskningen plockar fram en medicin mot kalciumnedbrytning i hjärnan har vi snart ett botemedel, alla nöjda, alla glada. Gnällerumpor!

VET du att Madde får sina pengar eller är det rent önsketänkande från din sida, att Berny betalar för du vill så mycket att det ska vara så? OM fogden gör utmätning så prioriteras alltid skulder till staten först, som TV-licens t ex. Madde står nog långt ner på den listan (hon är ju en privatperson).

Och hur vet du att hon kommer betala sina skulder om hon inte beviljas skuldsanering? (Har hon ens ansökt?) Man kan inte tvinga någon att betala sina skulder om personen i fråga inte har några tillgångar, hon kan lika gärna skita i dem och låta dem vara. Att shoppa verkar ju viktigare för henne...

Och du är förmodligen den sista i världen som fortfarande tror på hennes "schizofreni".
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-24 kl. 15:44.
Citera
2013-06-24, 15:37
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Och du är förmodligen den sista i världen som fortfarande tror på hennes "schizofreni".

Knappast.. då jag sett den i verkligheten under många år.
Citera
2013-06-24, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Knappast.. då jag sett den i verkligheten under många år.

Visst har du det. Precis som hennes DID, ADHD, Aspergers, Bipolära, PTSD osv...
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-24 kl. 15:50.
Citera
2013-06-24, 15:49
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Visst har du det.

Det stämmer. Angående att den försvunnit till 90% så får hon kommentera angående det, vad det beror på egentligen.. en ren gissning från min sida är att det kan bero på vissa mediciner som faktiskt är så effektiva så att dom tagit bort den till den graden.
Citera
2013-06-24, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Det stämmer. Angående att den försvunnit till 90% så får hon kommentera angående det, vad det beror på egentligen.. en ren gissning från min sida är att det kan bero på vissa mediciner som faktiskt är så effektiva så att dom tagit bort den till den graden.

Men schizofreni kan inte vara "borta", den kan vara under kontroll och man kan bli bättre på att hantera den, känna igen signaler osv. Men den försvinner inte, hur mycket medicin du än tar. Det är hennes ordval som gör det hela så märkligt.

Och i hennes böcker, dokumentär, tidningsartiklar får man intrycket av att det handlar om mycket svår schizofreni. Och, om något, borde den vara MYCKET värre med tanke på hennes leverne med knark, sprit osv.

Om du går tillbaka i tråden lite så har någon länkat till artiklar om henne där hon pratar om sin "schizofreni". Läs de och säg sedan om du tror att den bara kan försvinna, och ha i åtanke hennes leverne.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-24 kl. 16:03.
Citera
2013-06-24, 16:00
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Men schizofreni kan inte vara "borta", den kan vara under kontroll och man kan bli bättre på att hantera den, känna igen signaler osv. Men den försvinner inte, hur mycket medicin du än tar.

Angående psykiska sjukdomar så är nuvarande kunskaper om dom väldigt bristfälliga så utifrån det så skulle jag vilja påstå att det alltid finns undantag angående dom. Och 90% indikerar ju som sagt att den inte är borta helt? Utan istället att den som sagt är under kontroll av anledningar som Berny får kommentera. Jag har gett Min gissning.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-06-24 kl. 16:02.
Citera
2013-06-24, 16:19
Medlem
Citat:
VET du att Madde får sina pengar eller är det rent önsketänkande från din sida, att Berny betalar för du vill så mycket att det ska vara så? OM fogden gör utmätning så prioriteras alltid skulder till staten först, som TV-licens t ex. Madde står nog långt ner på den listan (hon är ju en privatperson).

Och hur vet du att hon kommer betala sina skulder om hon inte beviljas skuldsanering? (Har hon ens ansökt?) Man kan inte tvinga någon att betala sina skulder om personen i fråga inte har några tillgångar, hon kan lika gärna skita i dem och låta dem vara. Att shoppa verkar ju viktigare för henne...

Det är Maddes sak att söka om detta hos fogden. Och det stämmer att skatteskulder går före men vet du att det är det B har? är det privatskulder så dras de i turordning, mig veterligen.

Shoppar gör nog B just nu för att hon i ett år suttit inkapslad på behandlingshemmet utan möjlighet att göra något eller röra sig ute i samhället. Kan du inte ge henne det lilla nöjet efter alla tråkigheter hon varit med om? Tänk på allt hemskt som hänt, hela det berg av mer saker vi inte vet något om, och sen skulderna på det. Tror inte livet alltid är så roligt för henne så om hon har något litet nöje är det väl inte hela världen?

På tal om det så var blev Madde av? Kan hon kanske själv berätta om hon ansökt om indrivning hos KFM?
Citera
2013-06-24, 16:36
Medlem
Citat:
Det är Maddes sak att söka om detta hos fogden. Och det stämmer att skatteskulder går före men vet du att det är det B har? är det privatskulder så dras de i turordning, mig veterligen.

Shoppar gör nog B just nu för att hon i ett år suttit inkapslad på behandlingshemmet utan möjlighet att göra något eller röra sig ute i samhället. Kan du inte ge henne det lilla nöjet efter alla tråkigheter hon varit med om? Tänk på allt hemskt som hänt, hela det berg av mer saker vi inte vet något om, och sen skulderna på det. Tror inte livet alltid är så roligt för henne så om hon har något litet nöje är det väl inte hela världen?

På tal om det så var blev Madde av? Kan hon kanske själv berätta om hon ansökt om indrivning hos KFM?

Berny har inte bara privatskulder - säker källa.

och snälla, ge dig. berny har alltid varit en shopaholic utan moral när det gäller att prioritera..
Citera
2013-06-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Berny har inte bara privatskulder - säker källa.

och snälla, ge dig. berny har alltid varit en shopaholic utan moral när det gäller att prioritera..

Nja, shopaholic tycker jag hon är långt ifrån. Det hon köper är ju bara lite make-up och kläder, då ska du se riktiga shopaholics!

Vad ligger hon på i skatteskuld då och hur har hon kunnat få en sådan? FK drar automatiskt skatten från sjukersättning så det måste vara bokförsäljningen då men skattar inte förlaget för det innan de betaler B?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in