Citat:
Du har stora problem att föra fram ett budskap som håller. Att du sitter här och debatterar för din egen vinning har stått klart sen länge. Uppenbart så behöver du stärka dig själv på ett sätt som få andra behöver. Du borde insett att du inte sprider något vist budskap utan din egna funderingar. Ingen har bidragit med mer negativa bilder av just islam som du här på forumet. Jag tror inte att din gud är särskilt stolt över dig.Du har förstått det hela fel. Först och främst har jag inga problem, jag diskuterar med ateister på Flashback när jag har tid, istället för att sitta och glo på TV, spela TV spel och dylikt finner jag det hela lärorikt och rättfärdigt att sprida den vises budskap. Det jag gör är gott och det du/ni gör är ont. Jag vinner hopp, tro och kärlek och får en inre harmoni medans ni ateister förlorar alla dessa, alltså är jag en vinnare och ni förlorare. Nu har vi klargjort att jag inte har några problem.
Citat:
Varför skulle jag vara rädd för döden? Döden är det mest naturliga, efter födseln, som finns. Allt som sker däremellan är dock osäkert. Att behöva plågas i smärtor innan döden kan däremot framstå som väldigt obehagligt och inget jag önskar. Men då kan säkert döden ses som en utväg.
Ja, du har rätt, jag är rädd för döden och alla människor som är friska till kropp och själ är rädda för döden. Att du just nu ligger eller sitter i trygghet, kanske ung kanske medelålders, frisk och bekymmerfri och säger att du inte är rädd för döden är lögn, lögn precis som allt annat ni uttalar och skriver. Fråga en som vågar öppna sig för dig och känner dig bra eller nej du behöver inte fråga. Allt du behöver göra är att se en cancersjuk patient i ögonen, se en äldre som ligger på dödsbädden i ögonen då förstår du utan att fråga att döden är synonymt med rädsla. Så visst är även du och alla andra rädd för döden. Det är inget konstigt men att förneka detta är bara löjligt.
Citat:
Nej, att du är rädd för den är en sak. Du kan inte generalisera utifrån dina tankar.
Nu har vi klargjort att det finns en grov rädsla för döden hos alla människor.
Citat:
Det jag förespråkar är religion och religion leder till reflektion och slutsatser. Det är vi själva som gör sanningen, sanningen serveras inte på silverfat för oss. Sanningen är svår att förstå sig på och är väldigt abstrakt. Det som kan verka förhatligt eller lögnaktig kan vara sanningens ljus och det som verkar som sanning kan vara lögn och lurendrejeri. Vad är sanning och vad är inte sanning?
Men du reflekterar ju inte över din religion. Varför skulle sanningen vara abstrakt och svår att förstå. Sanningen kan ofta vara mycket enkel. Om något ska kunna anses vara en sanning så måste den kunna styrkas. Annars blir det inte mycket till sanning. Anekdoter eller önskningar är tex inte en grund för sanningar.
Citat:
Men om nu religion förespråkar reflektion, varför reflekterar du då inte mer över vad texterna säger? Du anser dig ha hittat din sanning och fördömer andra tolkningar. Du ljuger och slingrar dig för att undvika just reflektion över budskapet. Dina regler och din moral är så långt ifrån vad jag och majoriteten av jordens befolkning håller varmt om hjärtat. Hur kan du då påstå något sådant?
Jag skulle kunna ge dig 100% sanning som du ändå kan argumentera emot. Vad religion förespråkar är reflektion. Var kommer universum ifrån? människor, liv osv. Religion kommer också med lagar och regler och moral som alla människor innerst inne håller varmt om hjärtat men som förnekarna till det yttre vill förneka och framställa som kokig. Jag ger dig sanningen och du kan genom att välja din fria vilja antingen förneka den eller godta den.
”Vi har visat henne [hennes] väg, [och det är sedan hennes sak] att antingen visa tacksamhet [och följa vägledningen] eller att visa otacksamhet och så förneka [Oss].” (al-Insân 76:3).
Nu har vi klargjort detta också.
”Vi har visat henne [hennes] väg, [och det är sedan hennes sak] att antingen visa tacksamhet [och följa vägledningen] eller att visa otacksamhet och så förneka [Oss].” (al-Insân 76:3).
Nu har vi klargjort detta också.
Om du säger att du ger mig sanningen så ber jag dig bevisa att det är något sant i det du säger. Du kan inte utan bevis förvänta dig att jag ska tro på dig. Du har hittills inte visat dig vara en sanningssägare...
Citat:
Eftersom du inte ens är representativ för jordens muslimer undrar jag hur du så säkert kan säga att du sprider guds ord? Du har inte lyckats slå hål på ett, enligt dig, felaktigt påstående gällande islam utan du har snarare lyckats öka misstron mot din religion.
Jag försöker inte övertyga andra inte för att jag inte vill men för att jag inte kan det. Ingen kan övertyga eller styra en annan människa. En människa följer alltid sin egen vilja. Det jag kan göra är att sprida Guds ord när religion diskuteras vart det än må vara, det kan vara på Flashback, i verkliga livet, i andra forum, i skolorna, var som helst står jag alltid på den sidan som tror på Gud och ser livet efter detta inför ögonen och som tror på sin herre och på alla änglar och alla profeter, alla skrifter, paradiset och helvetet. Jag väljer alltid och överallt denna sida som tror på Gud och dessa andra ting. Alltså min mening är inte att övertyga dig till tron även om jag skulle vilja göra det, men jag kan inte det och det har jag kommit till insikt med precis som du skulle vilja övertyga mig till ateism men kan inte det. Vi övertygar oss själva. Mitt enda syfte med den här diskussionen är att sprida Guds ord och slå hål på alla felaktiga och fördomsfulla påståenden om koranen, Islam och muslimer. Och detta gör jag inte då jag inte har tid, eftersom Gud har förklarat tiden helig så försöker jag alltid göra sånt som är nyttigt i första hand och Flashback ser jag som en avslappningsmetod men för att stärka avslappningen och njutningen och friden på min ledighet kommer jag alltid att tro på Gud och hoppas på Guds kärlek och förlåtelse. En frid skänker sig över mig som inget annat kan ge.
Då har vi klargjort detta också.
Då har vi klargjort detta också.
Sen att du förväntar dig en belöning av gud för detta misslyckande är sorgligt.