2013-08-10, 02:36
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Du har förstått det hela fel. Först och främst har jag inga problem, jag diskuterar med ateister på Flashback när jag har tid, istället för att sitta och glo på TV, spela TV spel och dylikt finner jag det hela lärorikt och rättfärdigt att sprida den vises budskap. Det jag gör är gott och det du/ni gör är ont. Jag vinner hopp, tro och kärlek och får en inre harmoni medans ni ateister förlorar alla dessa, alltså är jag en vinnare och ni förlorare. Nu har vi klargjort att jag inte har några problem.
Du har stora problem att föra fram ett budskap som håller. Att du sitter här och debatterar för din egen vinning har stått klart sen länge. Uppenbart så behöver du stärka dig själv på ett sätt som få andra behöver. Du borde insett att du inte sprider något vist budskap utan din egna funderingar. Ingen har bidragit med mer negativa bilder av just islam som du här på forumet. Jag tror inte att din gud är särskilt stolt över dig.

Citat:
Ja, du har rätt, jag är rädd för döden och alla människor som är friska till kropp och själ är rädda för döden. Att du just nu ligger eller sitter i trygghet, kanske ung kanske medelålders, frisk och bekymmerfri och säger att du inte är rädd för döden är lögn, lögn precis som allt annat ni uttalar och skriver. Fråga en som vågar öppna sig för dig och känner dig bra eller nej du behöver inte fråga. Allt du behöver göra är att se en cancersjuk patient i ögonen, se en äldre som ligger på dödsbädden i ögonen då förstår du utan att fråga att döden är synonymt med rädsla. Så visst är även du och alla andra rädd för döden. Det är inget konstigt men att förneka detta är bara löjligt.
Varför skulle jag vara rädd för döden? Döden är det mest naturliga, efter födseln, som finns. Allt som sker däremellan är dock osäkert. Att behöva plågas i smärtor innan döden kan däremot framstå som väldigt obehagligt och inget jag önskar. Men då kan säkert döden ses som en utväg.

Citat:
Nu har vi klargjort att det finns en grov rädsla för döden hos alla människor.
Nej, att du är rädd för den är en sak. Du kan inte generalisera utifrån dina tankar.

Citat:
Det jag förespråkar är religion och religion leder till reflektion och slutsatser. Det är vi själva som gör sanningen, sanningen serveras inte på silverfat för oss. Sanningen är svår att förstå sig på och är väldigt abstrakt. Det som kan verka förhatligt eller lögnaktig kan vara sanningens ljus och det som verkar som sanning kan vara lögn och lurendrejeri. Vad är sanning och vad är inte sanning?

Men du reflekterar ju inte över din religion. Varför skulle sanningen vara abstrakt och svår att förstå. Sanningen kan ofta vara mycket enkel. Om något ska kunna anses vara en sanning så måste den kunna styrkas. Annars blir det inte mycket till sanning. Anekdoter eller önskningar är tex inte en grund för sanningar.

Citat:
Jag skulle kunna ge dig 100% sanning som du ändå kan argumentera emot. Vad religion förespråkar är reflektion. Var kommer universum ifrån? människor, liv osv. Religion kommer också med lagar och regler och moral som alla människor innerst inne håller varmt om hjärtat men som förnekarna till det yttre vill förneka och framställa som kokig. Jag ger dig sanningen och du kan genom att välja din fria vilja antingen förneka den eller godta den.

”Vi har visat henne [hennes] väg, [och det är sedan hennes sak] att antingen visa tacksamhet [och följa vägledningen] eller att visa otacksamhet och så förneka [Oss].” (al-Insân 76:3).

Nu har vi klargjort detta också.
Men om nu religion förespråkar reflektion, varför reflekterar du då inte mer över vad texterna säger? Du anser dig ha hittat din sanning och fördömer andra tolkningar. Du ljuger och slingrar dig för att undvika just reflektion över budskapet. Dina regler och din moral är så långt ifrån vad jag och majoriteten av jordens befolkning håller varmt om hjärtat. Hur kan du då påstå något sådant?

Om du säger att du ger mig sanningen så ber jag dig bevisa att det är något sant i det du säger. Du kan inte utan bevis förvänta dig att jag ska tro på dig. Du har hittills inte visat dig vara en sanningssägare...

Citat:
Jag försöker inte övertyga andra inte för att jag inte vill men för att jag inte kan det. Ingen kan övertyga eller styra en annan människa. En människa följer alltid sin egen vilja. Det jag kan göra är att sprida Guds ord när religion diskuteras vart det än må vara, det kan vara på Flashback, i verkliga livet, i andra forum, i skolorna, var som helst står jag alltid på den sidan som tror på Gud och ser livet efter detta inför ögonen och som tror på sin herre och på alla änglar och alla profeter, alla skrifter, paradiset och helvetet. Jag väljer alltid och överallt denna sida som tror på Gud och dessa andra ting. Alltså min mening är inte att övertyga dig till tron även om jag skulle vilja göra det, men jag kan inte det och det har jag kommit till insikt med precis som du skulle vilja övertyga mig till ateism men kan inte det. Vi övertygar oss själva. Mitt enda syfte med den här diskussionen är att sprida Guds ord och slå hål på alla felaktiga och fördomsfulla påståenden om koranen, Islam och muslimer. Och detta gör jag inte då jag inte har tid, eftersom Gud har förklarat tiden helig så försöker jag alltid göra sånt som är nyttigt i första hand och Flashback ser jag som en avslappningsmetod men för att stärka avslappningen och njutningen och friden på min ledighet kommer jag alltid att tro på Gud och hoppas på Guds kärlek och förlåtelse. En frid skänker sig över mig som inget annat kan ge.

Då har vi klargjort detta också.
Eftersom du inte ens är representativ för jordens muslimer undrar jag hur du så säkert kan säga att du sprider guds ord? Du har inte lyckats slå hål på ett, enligt dig, felaktigt påstående gällande islam utan du har snarare lyckats öka misstron mot din religion.

Sen att du förväntar dig en belöning av gud för detta misslyckande är sorgligt.
Citera
2013-08-10, 02:38
Medlem
Jag fortsätter verkligen förvånas över att folk i 2013 kan vara 100% religiösa. Ni måste ju ha ett riktigt problem med källkritik?

Ni litar alltså på en bok som är flera 1000år gammal? Folk på den tiden hade inte samma intelligens som vi har nu. Jag menar, på den tiden fick folk knappt gå i skolan och lära sig att tänka kritiskt!

Sen är det en helt random person som för länge skrev en bok. Jag menar, vi kanske ska prova att gräva ner Harry Potter serien i jorden och sedan se om folk kommer tro att Harry Potter är en helig person eftersom han kunde förvandla råttor till glas?

Jag menar, du har inga källor, vetenskapliga bevis eller något vittne på att saker som står i Bibeln/Koranen är sant, utan du väljer att köpa detta och leva ditt liv efter det?

Sen när det gäller att "vara i krig med Gud". Det är nog det löjligaste jag har hört.. Du tror alltså att Gud skulle straffa folk för att vara för korkade för att tro på honom? Jag är inte religiös och jag har aldrig känt av att Gud har hatat mot mig eller visat något tecken för mig att han finns.

Jag har varit kristen i en del av några år och det upphörde när jag blev äldre eftersom att jag insåg att Gud faktiskt aldrig ger någonting tillbaka. Om Gud skulle straff folk för att inte tro på honom, så tror jag helt säkert att han hade hjälpt folk att förstå bättre!

Jag tror inte ni religiösa förstår hur skönt det är att vara utan religion och kunna tänka på egen hand och faktiskt komma fram till sina slutsatser själv!

Angående homosexualitet så är det ju två individer som drar sig till varandra och har kärlek till varandra precis som vi heterosexuella har till våra flick/pojkvänner. Varför skulle inte de få visa sin kärlek till varandra? Varför ska de inte få ha sex med varandra om de trivs med det och det får dem att må bra? Jag tror jag vet ditt svar; koranen säger detta, så du måste tycka detta för att i din värld så måste du tycka precis som det står i religionen.

Jag ber om ursäkt om min text är rörig, är skit trött och skriver ifrån ipaden.
Citera
2013-08-10, 02:40
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Är du... en... idiot?

Du kan inte bli någonting förrän du begår en handling. Du är inte en tjuv förrän du stjäl någonting. Du är inte mördare förrän du mördar någon. Du är inte en våldtäktsman förrän du våldtar en kvinna. Om du har dessa tankar att göra dessa saker är det en annan sak, då planerar du att göra det och har tankar och planer att göra dessa saker. Men du är inte en våldtäktsman, mördare, tjuv förrän du begår dessa saker.

Samma med homosexualitet. Du är inte homosexuell förrän du begår homosexualitet vilket vi har klara definitioner på. Det är så enkelt.
Peter är 15 år och oskuld. När han är ensam i sitt pojkrum brukar han onanera till bilder på nakna kvinnor. Han är kär i Linda som går i samma klass, och han skulle gärna vilja ha sex med henne. Men han är inte heterosexuell, eftersom han inte än har haft sex med en person av motsatt kön?

Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Om eran gud hade funnits och velat att detta hade varit förbjudet så hade han väl själv sett till att det blir det?
Eller så hade han kunnat se till att ingen människa blev homosexuell, för homosexualitet är uppenbarligen inget val.
Senast redigerad av kuddenchristo 2013-08-10 kl. 02:43.
Citera
2013-08-10, 02:50
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Jag fortsätter verkligen förvånas över att folk i 2013 kan vara 100% religiösa. Ni måste ju ha ett riktigt problem med källkritik?

Ni litar alltså på en bok som är flera 1000år gammal? Folk på den tiden hade inte samma intelligens som vi har nu. Jag menar, på den tiden fick folk knappt gå i skolan och lära sig att tänka kritiskt!

Sen är det en helt random person som för länge skrev en bok. Jag menar, vi kanske ska prova att gräva ner Harry Potter serien i jorden och sedan se om folk kommer tro att Harry Potter är en helig person eftersom han kunde förvandla råttor till glas?

Jag menar, du har inga källor, vetenskapliga bevis eller något vittne på att saker som står i Bibeln/Koranen är sant, utan du väljer att köpa detta och leva ditt liv efter det?

Sen när det gäller att "vara i krig med Gud". Det är nog det löjligaste jag har hört.. Du tror alltså att Gud skulle straffa folk för att vara för korkade för att tro på honom? Jag är inte religiös och jag har aldrig känt av att Gud har hatat mot mig eller visat något tecken för mig att han finns.

Jag har varit kristen i en del av några år och det upphörde när jag blev äldre eftersom att jag insåg att Gud faktiskt aldrig ger någonting tillbaka. Om Gud skulle straff folk för att inte tro på honom, så tror jag helt säkert att han hade hjälpt folk att förstå bättre!

Jag tror inte ni religiösa förstår hur skönt det är att vara utan religion och kunna tänka på egen hand och faktiskt komma fram till sina slutsatser själv!

Angående homosexualitet så är det ju två individer som drar sig till varandra och har kärlek till varandra precis som vi heterosexuella har till våra flick/pojkvänner. Varför skulle inte de få visa sin kärlek till varandra? Varför ska de inte få ha sex med varandra om de trivs med det och det får dem att må bra? Jag tror jag vet ditt svar; koranen säger detta, så du måste tycka detta för att i din värld så måste du tycka precis som det står i religionen.

Jag ber om ursäkt om min text är rörig, är skit trött och skriver ifrån ipaden.

Så i dina ögon är det intelligent att tro att universum skapades av en slum? Samtidigt som du hade hånat mig om jag sagt att en bil skapades av en slump.

Och det är intelligent att tro att ingenting sker efter döden, att du inte kommer ansvara för dina handlingar?

Ni ateister har inte logiken på er sida.
Citera
2013-08-10, 02:59
Medlem
Citat:
Så i dina ögon är det intelligent att tro att universum skapades av en slum? Samtidigt som du hade hånat mig om jag sagt att en bil skapades av en slump.

Och det är intelligent att tro att ingenting sker efter döden, att du inte kommer ansvara för dina handlingar?

Ni ateister har inte logiken på er sida.
När sa jag att jag tror att universum skapades av en slump? Jag vet att du som är religiös har svårt att förstå det, men vi som inte är religiösa kan faktiskt tänka utanför lådan och tro olika saker. Bara för att ni religiösa lever livet 100% efter en skrift så betyder det inte att vi inte tror på någon Gud tänker precis likadant.

Just nu finns det inga vetenskapliga bevis på hur universum skapades och därför låter jag det vara osagt hur det ligger till, ibland måste man bara inse att det fortfarande finns saker i våran värld som vi inte lyckats ta reda på hur det fungerar än. Men jag tror att före eller senare så kommer vi kunna hitta bättre bevis och teorier på hur universum skapades.

Jag tror absolut att du får stå för dina handlingar! Beter du dig som en idiot mot dina föräldrar/vänner eller liknande så kommer du straffa dig själv med att ingen vill umgås med dig eller så kommer du bli straffad av lagen före eller senare om du håller på med sådant!
Citera
2013-08-10, 03:01
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Finns två alternativ som du har att välja mellan: Antingen har universum alltid existerat eller så fanns det ett tomrum och då måste universum ha skapats.
Nej, jag behöver inte välja. Det är den tanken, eller snarare känslan, som gör att religioner existerar eftersom de presenterar ett färdigförpackat svar på alla de stora frågorna. Jag är nöjd över att leva i ovisshet eftersom jag vet att det inte har presenterats något som kommer i närheten av ett svar på frågan.

Men så kommer ni troende och säger att ni har svaret. Kan ni bevisa det? Nej. Kan ni övertyga mig? Nej. Det ni gör är att säga åt mig att tro på att det ni säger är sant, att öppna upp mitt sinne. Och som jag skrev tidigare: det är lätt att manipulera folks sinnen, att få dom att känna saker, speciellt sånt som dom vill känna. Som att det finns en mening med livet, universum och allting. Vi alla vill att det ska vara sant men alla går som tur är inte på första bästa (ologiska) förklaring.

Det leder in oss på svaret på varför homosexualitet är accepterat i sekulariserade länder. Det finns ingen logik bakom varken religion (annat än psykologiskt då) eller homohat, därför utövar vi dem inte.

Men det kanske inte din begränsade och bristfälliga hjärna kan förstå.
Senast redigerad av OneUp 2013-08-10 kl. 03:04.
Citera
2013-08-10, 03:14
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44703584]Du har stora problem att föra fram ett budskap som håller. Att du sitter här och debatterar för din egen vinning har stått klart sen länge. Uppenbart så behöver du stärka dig själv på ett sätt som få andra behöver. Du borde insett att du inte sprider något vist budskap utan din egna funderingar. Ingen har bidragit med mer negativa bilder av just islam som du här på forumet. Jag tror inte att din gud är särskilt stolt över dig.

Vi tar om det från början. Jag för inte fram mitt budskap utan jag för fram koranens budskap, att du och några andra finner detta förhatligt får stå för er själva. Jag har ingenstans sagt något som går emot koranen och koranen är något jag tror på, alltså är det koranens budskap jag framför. Nej jag ger inte en negativ bild av Islam, det är inte så att ni ateister har haft goda tankar om Islam. Ni hyser och har hyst fördomsfulla tankar om Islam både innan när ni ens var medvetna om IPs existens och efter att ni blev medvetna om det. Så ni har alltid haft en negativ bild av Islam och det har inget att göra med vad jag skriver. Nej jag gör inte det här för egen vinning men om du med vinning menar frid, harmoni, glädje så erkänner jag att du har rätt angående detta.

Citat:
Varför skulle jag vara rädd för döden? Döden är det mest naturliga, efter födseln, som finns. Allt som sker däremellan är dock osäkert. Att behöva plågas i smärtor innan döden kan däremot framstå som väldigt obehagligt och inget jag önskar. Men då kan säkert döden ses som en utväg.

Du förnekar inte bara Gud utan du förnekar det mest banala självklara. Visst är döden en del av livet men alla människor känner rädsla inför döden, du kan förneka det om du vill men det blir inte mer än ett förnekande.

Citat:
Nej, att du är rädd för den är en sak. Du kan inte generalisera utifrån dina tankar.

Alla människor och alla andra levande varelser är rädda för döden.

Citat:
Men du reflekterar ju inte över din religion. Varför skulle sanningen vara abstrakt och svår att förstå. Sanningen kan ofta vara mycket enkel. Om något ska kunna anses vara en sanning så måste den kunna styrkas. Annars blir det inte mycket till sanning. Anekdoter eller önskningar är tex inte en grund för sanningar.

Du läger ord i munnen på mig. Jag har reflekterat och funnit ljuset, sanningen och friden.

Citat:
Men om nu religion förespråkar reflektion, varför reflekterar du då inte mer över vad texterna säger? Du anser dig ha hittat din sanning och fördömer andra tolkningar. Du ljuger och slingrar dig för att undvika just reflektion över budskapet. Dina regler och din moral är så långt ifrån vad jag och majoriteten av jordens befolkning håller varmt om hjärtat. Hur kan du då påstå något sådant?

Det är precis det jag har gjort. Majoriteten av jordens befolkning tycker att det är fel med homosexualitet, mord, rån, incest osv. Majoriteten av jordens befolkning tror på Gud. Du har så mycket fel att jag inte ens vet var jag ska börja.

Citat:
Om du säger att du ger mig sanningen så ber jag dig bevisa att det är något sant i det du säger. Du kan inte utan bevis förvänta dig att jag ska tro på dig. Du har hittills inte visat dig vara en sanningssägare...

Universum, livet, intelligent liv är bevis nog för de som har insikt och förstånd.

Citat:
Eftersom du inte ens är representativ för jordens muslimer undrar jag hur du så säkert kan säga att du sprider guds ord? Du har inte lyckats slå hål på ett, enligt dig, felaktigt påstående gällande islam utan du har snarare lyckats öka misstron mot din religion.

Sen att du förväntar dig en belöning av gud för detta misslyckande är sorgligt.

Det jag skriver här håller alla världens muslimer med om. Jag spider koranens ord. Att det finns en allsmäktig Gud, änglar, profeterna, skrifterna, paradiset och helvetet. Har jag skrivit nåt hittills som du tror att någon muslim skulle ha invändningar emot? Fram med dessa i så fall.
Citera
2013-08-10, 03:21
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Nej, jag behöver inte välja. Det är den tanken, eller snarare känslan, som gör att religioner existerar eftersom de presenterar ett färdigförpackat svar på alla de stora frågorna. Jag är nöjd över att leva i ovisshet eftersom jag vet att det inte har presenterats något som kommer i närheten av ett svar på frågan.

Men så kommer ni troende och säger att ni har svaret. Kan ni bevisa det? Nej. Kan ni övertyga mig? Nej. Det ni gör är att säga åt mig att tro på att det ni säger är sant, att öppna upp mitt sinne. Och som jag skrev tidigare: det är lätt att manipulera folks sinnen, att få dom att känna saker, speciellt sånt som dom vill känna. Som att det finns en mening med livet, universum och allting. Vi alla vill att det ska vara sant men alla går som tur är inte på första bästa (ologiska) förklaring.

Det leder in oss på svaret på varför homosexualitet är accepterat i sekulariserade länder. Det finns ingen logik bakom varken religion (annat än psykologiskt då) eller homohat, därför utövar vi dem inte.

Men det kanske inte din begränsade och bristfälliga hjärna kan förstå.

Religiösa har hittat svar men endast för sig själva och inte andra. En religiös kan ge argument för svaren som personen i fråga har hittat, sen är det du som gör ett val i att antingen tro på det eller avvisa det. Du har genom att använda din fria välja ett val att göra här. Du kan välja att tro på evolution, religion, leva i ovisshet, tro att universum alltid har existerat, tro på big bang. I princip kan du tro på vad som helst. Du skadar inga religiösa med din tro.

Religion ger den bästa och mest logiska förklaringen till hur alltet har kommit till, eftersom skaparen själv ger oss beskrivningar i religioner. Religionen säger att en allsmäktig skapare har skapat detta och detta låter helt logiskt med tanke på det universum som vi kan observera och bli förbluffade av och med tanke på hur fantastiskt liv är. Det måste bara finnas ett sätt och det är att en allsmäktig skapare har skapat allt. Tänk bara på mänsklig hjärna och allt den kan utföra och du behöver inte ens tänka på hela universum utan bara på vårt solsystem som år in och år ut arbetar utan lilla minsta avvikelse som påverkar liv på jorden på ett negativt sätt så förstår man snabbt att en allsmäktig skapare är nödvändig.
Citera
2013-08-10, 03:22
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
När sa jag att jag tror att universum skapades av en slump? Jag vet att du som är religiös har svårt att förstå det, men vi som inte är religiösa kan faktiskt tänka utanför lådan och tro olika saker. Bara för att ni religiösa lever livet 100% efter en skrift så betyder det inte att vi inte tror på någon Gud tänker precis likadant.

Just nu finns det inga vetenskapliga bevis på hur universum skapades och därför låter jag det vara osagt hur det ligger till, ibland måste man bara inse att det fortfarande finns saker i våran värld som vi inte lyckats ta reda på hur det fungerar än. Men jag tror att före eller senare så kommer vi kunna hitta bättre bevis och teorier på hur universum skapades.

Jag tror absolut att du får stå för dina handlingar! Beter du dig som en idiot mot dina föräldrar/vänner eller liknande så kommer du straffa dig själv med att ingen vill umgås med dig eller så kommer du bli straffad av lagen före eller senare om du håller på med sådant!

Gud straffar dig redan genom sättet du beter dig på.
Citera
2013-08-10, 03:24
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag kommer ihåg din totala förvirring kring det, japp. Jag tvivlar på att du lärt dig något nytt sedan dess.
Jag vägrade bli inramad av din dikotomi, men jag gav dig svar på frågan varje gång.

Jag ville bara ha svar på min fråga och du vägrade att svara med hänvisning till att jag ville plocka poäng och jag klargjorde för dig sakligt att det inte handlade om poäng. Minns du det?
Citera
2013-08-10, 03:30
Medlem
OneUps avatar
En annan sak: Du säger att västvärldens länder kommer att gå under för att vi lever som vi gör, men hur kommer det sig att det är vi som är de lyckligaste nu enligt http://www.oecdbetterlifeindex.org/#/55555555555?

EDIT: Oops, jag ser nu att det inte är ett enda muslimskt land med i den listan, jag trodde att alla länder var med.

Men iaf, på vilket sätt rent praktiskt tror du att vi kommer att falla? Är det bara ett moraliskt förfall eller kommer ekonomin att krascha? Och hur kommer acceptansen av homosexuella in i bilden?
Senast redigerad av OneUp 2013-08-10 kl. 03:41.
Citera
2013-08-10, 03:40
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Homosexualitet är en handling.
Nej, det är en sexuell läggning.

Citat:
Det är en handling som innebär att en person har sex med en person av samma kön.

Nej, det är ett psykiskt tillstånd som innebär att en person är exklusivt sexuellt attraherad av samkönade personer.

Citat:
Det är en handling som är avskyvärd enligt Islam och Kristendomen och i båda religionerna är denna handling straffbar med döden.
Den officiella definitionen av homosexualitet har ingenting att göra med vad som är avskyvärt och otillåtet enligt Islam eller Kristendomen.

Citat:
En person ses utför denna handlingen utför således homosexualitet. En person kan kalla sig själv för vad han vill men han kommer inte straffas för denna handlingen eller anses ha begått denna handlingen förrän han har begått den handlingen, det vill säga att ha sex med en person av samma kön.
En man som drömmer om att ha sex med en annan man, och blir sexuellt upphetsad av tanken, är homosexuell. Även om han bor i ett muslimskt samhälle, och har aldrig sex med en annan man för att han är rädd för att dömas till döden.

Citat:
Precis på samma sätt om en man gillar kvinnor och umgås ofta kvinnor så innebär det inte att han haft sex med dem förrän han begått handlingen att ha sex med kvinnor. Även detta är en specifik handling som kan vara straffbar både i Islam och Kristendomen om den sker utanför äktenskap. Därför kan en person vara gift men umgås med andra kvinnor utan att klassificeras som otrogen, för otrogen är om man begår handlingen att ha sex med en kvinna utanför ett äktenskap.
Med din logik kan inte en man som tänder på kvinnor vara heterosexuell förrän han har haft sex med en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in