2013-08-10, 02:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Av den enkla anledningen att (argument from ignorance).

När ska du lära dig?
Citera
2013-08-10, 02:12
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
En individ har rätt till sin frihet. Vad snackar du om?
Du är ju galnare än vanligt.

Jag skulle försöka prata med en person som försöker ta sitt eget liv. Jag skulle inte låsa in någon.

Varför försöker du prata med någon som frösöker ta sitt eget liv när du i förra inlägget tyckte att en individ som vill begå självmord får göra det? En motsägelse, tycker du inte det? Du menar att en individ har rätt till sin frihet men att du skulle ändå prata med någon som försöker begå självmord samtidigt som du sa nåt helt annat i ditt förra inlägg,
Citera
2013-08-10, 02:14
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Av den enkla anledningen att inget eller ingen kan skapa sig självt och verkligen inte nåt som fungerar som maskin. Universum fungerar som en maskin och har således omöjligt skapat sig självt.
EDIT: Säger vem? Och vad är det som säger att det någonsin har funnits ett tomrum?

Citat:
Det är vad mänskliga begränsade och bristfälliga hjärna kan förstå men Guds plan och syfte är nåt annat.
Jag förstår inte varför du ens bemödar dig att argumentera när alla diskussioner alltid slutar med den förklaringen, som inte säger ett skit om någonting. Varför inte använda den förklaringen till exakt allt redan från början?
Senast redigerad av OneUp 2013-08-10 kl. 02:28.
Citera
2013-08-10, 02:15
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Vänta nu, så fick man ju inte göra enligt dig. Kommer du inte ihåg det? Du MÅSTE välja ett alternativ.

Diskussionerna är helt olika. Premisserna likaså. Jag fick i alla fall inget svar från dig. Varför kan man fråga sig men jag tror ändå att jag har svaret. Att du inte svarade på min fråga var svar nog på min fråga.
Citera
2013-08-10, 02:18
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Varför försöker du prata med någon som frösöker ta sitt eget liv när du i förra inlägget tyckte att en individ som vill begå självmord får göra det? En motsägelse, tycker du inte det? Du menar att en individ har rätt till sin frihet men att du skulle ändå prata med någon som försöker begå självmord samtidigt som du sa nåt helt annat i ditt förra inlägg,

Prata är inte samma sak som att hindra. Ett liv är inget man slänger bort, men har man goda anledningar kommer jag inte förhindra det.
Det är precis som hur jag anser att du, under uttrycksfriheten har rätt att sprida din dynga. Det betyder inte att jag kommer låta bli att säga emot dig.
Citera
2013-08-10, 02:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Diskussionerna är helt olika. Premisserna likaså. Jag fick i alla fall inget svar från dig. Varför kan man fråga sig men jag tror ändå att jag har svaret. Att du inte svarade på min fråga var svar nog på min fråga.

Fast du fick svar varje gång. Utförligt förklarat och motiverat. Du accepterade bara inte svaret för du ville göra någon billig poäng.

Jag accepterade inte din dikotomi, du accepterade inte en annan. Det är precis samma sak. Premisserna är förutbestämda och om man inte håller med om dessa premisser så behöver man inte svara enligt dikotomin om man kan förklara varför premisserna är felaktiga.
Citera
2013-08-10, 02:26
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Prata är inte samma sak som att hindra. Ett liv är inget man slänger bort, men har man goda anledningar kommer jag inte förhindra det.
Det är precis som hur jag anser att du, under uttrycksfriheten har rätt att sprida din dynga. Det betyder inte att jag kommer låta bli att säga emot dig.

Men lille vän. Varför skulle du prata med individen? Jo för att försöka hindra individen. Men strunta i det. Det var väldigt intressant det du sa. Jag måste bara fråga så jag får ett entydigt svar. Nu är det inte samma sak. Att hindrar någon från att ta sitt liv och att hindra någon från att uttrycka sig är inte samma sak. Dålig jämförelse med andra ord.

Menar du alltså att du inte försöker hindra någon som vill begå självmord om personen i fråga har goda skäl ?
Citera
2013-08-10, 02:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:

Du svarade inte på självaste frågan och detta vet/visste du mycket gott om. Det där med att plocka poäng har vi redan tagit upp. Vet inte om du kommer ihåg det.
Citera
2013-08-10, 02:31
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
OneUp|44703448]EDIT: Säger vem? Och vad är det som säger att det någonsin har funnits ett tomrum?

Finns två alternativ som du har att välja mellan: Antingen har universum alltid existerat eller så fanns det ett tomrum och då måste universum ha skapats.

Citat:
Jag förstår inte varför du ens bemödar dig att argumentera när alla diskussioner alltid slutar med den förklaringen, som inte säger ett skit om någonting. Varför inte använda den förklaringen till exakt allt redan från början? "Varför slöja?" "För att Gud har sagt det, punkt slut.

Jag eller ingen annan förutom Gud har svar på era dåraktiga lögnaktiga frågor. Det jag försöker är att få er att reflektera.
Citera
2013-08-10, 02:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Men lille vän. Varför skulle du prata med individen? Jo för att försöka hindra individen. Men strunta i det. Det var väldigt intressant det du sa. Jag måste bara fråga så jag får ett entydigt svar. Nu är det inte samma sak. Att hindrar någon från att ta sitt liv och att hindra någon från att uttrycka sig är inte samma sak. Dålig jämförelse med andra ord.

Menar du alltså att du inte försöker hindra någon som vill begå självmord om personen i fråga har goda skäl ?
Det är en helt ok jämförelse då det handlar om personlig frihet.
Om man har goda skäl så kommer jag inte kunna hindra personen i fråga och om man verkligen vill dö och inte bara behöver hjälp, varför skulle jag hindra någon?
Självklart skulle jag uppmuntra personen att söka hjälp, att prata med sina nära och kära och fundera på om det finns någon annan utväg istället. Att göra självmord olagligt, som faktiskt var ämnet till att börja med, är bara löjligt.
Citera
2013-08-10, 02:35
Medlem
ToBeFranks avatar
IP:

Skönt att se att du är tillbaka efter avstängning, still going strong... Jag hoppas att du fortsätter i samma stil länge än. Dina inlägg är ett bra vaccin mot ökad islamisering. Keep it up!
Citera
2013-08-10, 02:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du svarade inte på självaste frågan och detta vet/visste du mycket gott om. Det där med att plocka poäng har vi redan tagit upp. Vet inte om du kommer ihåg det.

Jag kommer ihåg din totala förvirring kring det, japp. Jag tvivlar på att du lärt dig något nytt sedan dess.
Jag vägrade bli inramad av din dikotomi, men jag gav dig svar på frågan varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in