2013-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhadreges
Från Wikipedia:

"Antitheism (sometimes anti-theism) is active opposition to theism. The term has had a range of applications; in secular contexts, it typically refers to direct opposition to organized religion or to the belief in any deity, while in a theistic context, it sometimes refers to opposition to a specific god or gods."

"it typically refers to direct opposition to organized religion or to the belief in any deity"

Definition av "deity":

"de·i·ty (d-t, d-)
n. pl. de·i·ties
1. A god or goddess.
2.
a. The essential nature or condition of being a god; divinity.
b. Deity God. Used with the." - http://www.thefreedictionary.com/deity

Vad definierar du som högre makt?
Citera
2013-08-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
1: Homosexualitet skadar inte någon mer än Hetrosexuallitet gör, det är en intim akt mellan två, förhoppsingvis, vuxna människor, ska vi förbjuda alla fetisher som upplevs som äckliga av de flesta då också, får inte människor välja själva vad de vill göra i sin sängkammare?

2: Religösa föreställningar har ingen talan i frågan ,då det inte baseras på rationellt tänkande, precis som att man inte tar sinnesjuka på allvar.

3: pedofilli är inte samma sak då det för det första väldigt sällan är sammtycke mellan de två eller mer inblandade, och även om ett barn går med på akten så beskyddas de fortfarande av det faktum att de inte är gammla nog att göra det beslutet, precis som med alkohol och tobak.
1, jag anser att smittorisken för veneriska sjukdomar är större vid homosexualitet än hetrosexualitet, om det är ett rationellt eller känslomässig åsikt kan diskuteras.
Citera
2013-08-09, 21:26
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Homosexualitet är den sexuella dragningen till primärt personer av samma (upplevda) kön. Inget annat.

En person kan således vara homosexuell hela livet utan att för den delen ha sex med en person av samma kön.

Homosexuality is romantic attraction, sexual attraction or sexual behavior between members of the same sex or gender.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality

Nej, det är det inte!

Homosexualitet är att ha sex med en person av samma kön! Jag bryr mig inte om Wikipedia.

Så om Wikipedia hade sagt att otrohet är att kyssa en annan kvinna eller endast interagera med en annan kvinna, hade du hållit med då?
Citera
2013-08-09, 21:27
Medlem
Citat:
Homosexualitet är den sexuella dragningen till primärt personer av samma (upplevda) kön. Inget annat.

En person kan således vara homosexuell hela livet utan att för den delen ha sex med en person av samma kön.

Homosexuality is romantic attraction, sexual attraction or sexual behavior between members of the same sex or gender.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality
Inte primärt utan enbart, har man sexuell dragning till personer av båda könen är termen bisexuell.
Citera
2013-08-09, 21:28
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej! Som jag redan utförligt angivit så förekommer sex även mellan män som är heterosexuella under vissa omständigheter. Det är detta bibeln talar om. Inte kärlek.

Vad är problemet?

Är du man och har sex med en annan man begår du homosexualitet.

Och denna handlingen är strikt förbjuden i Bibeln och straffas med döden.
Citera
2013-08-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, det är det inte!

Homosexualitet är att ha sex med en person av samma kön! Jag bryr mig inte om Wikipedia.

Så om Wikipedia hade sagt att otrohet är att kyssa en annan kvinna eller endast interagera med en annan kvinna, hade du hållit med då?

Du verkar vara väldigt osäker på vad homosexualitet är..

Om koranen hade sagt att äpplen kan sjunga, hade du hållit med då?
Citera
2013-08-09, 21:31
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Nej, det är det inte!

Vad svamlar du om? Så du menar alltså att en homosexuell person först blir homosexuell när denne har haft homosexuellt sex? Alternativt att en heterosexuell person "blir" homosexuell för att denna har sex med en person av samma kön?

Det är... högst tveksamt.
Citera
2013-08-09, 21:32
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Inte primärt utan enbart, har man sexuell dragning till personer av båda könen är termen bisexuell.

The jury is out on that... Det är sannolikt ytterst få som är 100% det ena eller andra hållet.
Citera
2013-08-09, 21:34
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Jag har bara en fråga gällande den mening som jag har markerat. Var du berusad när du skrev detta? Om du med det ville kritisera vetenskapen så anser jag att det misslyckades ordentligt.

/Nocet
Nej

Jaha
Citera
2013-08-09, 21:35
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Du verkar vara väldigt osäker på vad homosexualitet är..

Om koranen hade sagt att äpplen kan sjunga, hade du hållit med då?

Alltså...

Jag är en man av förnuft. Av logiskt tänkande, av kritiskt tänkande.

Jag ser allting i ett negativt, kritiskt sätt och därför är jag en väldigt självständig människa, både till handling och till åsikter.

Jag har alltid gjort en distinktion mellan judar/kristna och mellan er ateister. Jag har sett kristna och judar som folk som gått vilse i deras tro men som normala och sunda människor som man kan leva tillsammans med, interagera, diskutera. Personer som man kan till och med vara intima med i Islam (du kan gifta dig med judiska och kristna kvinnor).

Sen kommer ni ateister in i bilden som jordens rövhål. Jordens avskum är vad ni är. Perversa, sjuka människor, vilket inte är konstigt då ni förkastar Gud, vår Skapare till vilken vi alla kommer återvända. Ni ateister förespråkar att vi endast är apor, att homosexualitet är normalt, att hora runt som åsnor ska vara normen, att saker som transsexualitet ska hyllas. Ni hånar Gud, Jesus, profeter, Bibeln och Koranen och troende i allmänhet samtidigt som ni är så arroganta gentemot andra i tron att ni har rätt i allting och är överlägsna alla som tycker annorlunda.

Dessutom är ni efterblivna idioter, som ni visar här när ni inte ens vet vad homosexualitet är för någonting.

Ni ateister är helt enkelt jordens rövhål, jordens avskum. Jag lyssnar hellre på en kristen missionär i flera månader än att lyssna en enda dag på er.
Citera
2013-08-09, 21:37
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Vad är problemet?

Är du man och har sex med en annan man begår du homosexualitet.

Och denna handlingen är strikt förbjuden i Bibeln och straffas med döden.
En tjej och två killar har trekant. Männen vidrör inte varandras könsorgan eller utbyter kroppsvätska. Dock händer det att de snuddar vid varandra under akten. Begår de homosexualitet? Skall de dö?
Citera
2013-08-09, 21:37
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Vad svamlar du om? Så du menar alltså att en homosexuell person först blir homosexuell när denne har haft homosexuellt sex? Alternativt att en heterosexuell person "blir" homosexuell för att denna har sex med en person av samma kön?

Det är... högst tveksamt.

Är du... en... idiot?

Du kan inte bli någonting förrän du begår en handling. Du är inte en tjuv förrän du stjäl någonting. Du är inte mördare förrän du mördar någon. Du är inte en våldtäktsman förrän du våldtar en kvinna. Om du har dessa tankar att göra dessa saker är det en annan sak, då planerar du att göra det och har tankar och planer att göra dessa saker. Men du är inte en våldtäktsman, mördare, tjuv förrän du begår dessa saker.

Samma med homosexualitet. Du är inte homosexuell förrän du begår homosexualitet vilket vi har klara definitioner på. Det är så enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in