2013-08-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Hur var han? Vad sa han?
Han var full, glad. Dansade sittandes och sjöng med i låtar som trubaduren. Jag fick en konstig magkänsla och plus att jag var nykter så vi var inte kvar alls länge. Max 30 min. Han satt och höll handen med en utav dom, dom satt mittemot mig och såg askära ut. Dom pratade lite om att gå hem typ. Och SN ba nej jag vill inte gå hem än. Han svepte glaset så därför frågade sällskapet om dom skulle hem. Jag undrar om snubben han var med visste om nåt. Kändes inte så, jag visste ju inte heller något då men. Då hade man aldrig suttit där. Sjukt skumt. Plus att jag var så säker på att han var tillsammans med den där snubben, dom såg jättekära ut och höll handen och kramades osv.. Men det kändes endå som att han var "på besök". Vet inte hur jag ska förklara.
Citera
2013-08-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
vad står det för då`?

Du ringer anonymt, dvs ditt nummer syns inte.
Citera
2013-08-09, 23:14
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qarabag
En reflektion. Är detta första gången i Sverige det sker ett mord i ett homosexuellt parförhållande? Tyvärr är det ju ganska ofta det sker i heterosexuella förhållanden, då mannen mördar kvinnan.

Kanske är det också därför folk har extra intresse i just det här fallet, på grund av dess unika karaktär.

Två bögar gick lös på varandra med kniv: https://www.flashback.org/t731966
Citera
2013-08-09, 23:15
Medlem
vinbras avatar
Jag utgår från att SN kommer presentera någon form av rövarhistoria, som den psykopat han är, som förklaring till vad som hänt och där han framstår som oskyldig. Vad tror ni han fabulerat fram?

Kanske att Jens tog livet av sig och SN fick panik då han insåg att han skulle bli misstänkt?
Senast redigerad av vinbra 2013-08-09 kl. 23:17.
Citera
2013-08-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myggan86
Varför va anonym? Du har väl inga lik i garderoben

Nej, inte jag men montepillers kanske har.
Citera
2013-08-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Om det nu försvann någon från Hejaregatan igår..skulle polisen sätta in så stor insats för det? Hade han gjort något brottsligt? Sorry om detta sagts i tråden tidigare men jag har jobbat och inte hunnit hänga med

Helikoptern kan ju avfärdas, som det tidigare har skrivits om.

Helikoptern syntes tydligen över staden fram till 20-tiden. Dvs åtminstone 1½ timme efter att man plockade in SN. Enligt tidningsuppgifter så hittades mannen just vid 20-tiden, så den uppgiften tycker jag verkar korrekt.
Ska ha varit ett skapligt pådrag enligt min kontakt: helikopter, polis, hemvärn och privatpersoner.
Med tanke på att det finns störst överlevnadschanser den första dagen/dagarna så var det nog inte helt tokigt tänkt. En gammal dement man kan det ju gå riktigt illa för om man inte hittar honom rätt kvickt.
Citera
2013-08-09, 23:17
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montepillers
Han var full, glad. Dansade sittandes och sjöng med i låtar som trubaduren. Jag fick en konstig magkänsla och plus att jag var nykter så vi var inte kvar alls länge. Max 30 min. Han satt och höll handen med en utav dom, dom satt mittemot mig och såg askära ut. Dom pratade lite om att gå hem typ. Och SN ba nej jag vill inte gå hem än. Han svepte glaset så därför frågade sällskapet om dom skulle hem. Jag undrar om snubben han var med visste om nåt. Kändes inte så, jag visste ju inte heller något då men. Då hade man aldrig suttit där. Sjukt skumt. Plus att jag var så säker på att han var tillsammans med den där snubben, dom såg jättekära ut och höll handen och kramades osv.. Men det kändes endå som att han var "på besök". Vet inte hur jag ska förklara.

Ring och berätta exakt det för polisen. För det dom gör nu är ju att pussla ihop vad han haft för sig de senaste veckorna.. Du hjälper dom i utredningen att sätta dit den jävlen (om det nu är han som är mördaren) men det lutar väl åt det hållet.

Undra vem killen han var med är?
Citera
2013-08-09, 23:21
Medlem
Förhör inleddes med honom strax efter 22.30 på kvällen.
Beslut om mannen ska sittas fortsatt anhållen väntas komma innan midnatt.
Citera
2013-08-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Ring och berätta exakt det för polisen. För det dom gör nu är ju att pussla ihop vad han haft för sig de senaste veckorna.. Du hjälper dom i utredningen att sätta dit den jävlen (om det nu är han som är mördaren) men det lutar väl åt det hållet.

Undra vem killen han var med är?

Polisen sitter väl i vanlig ordning och kollar trådarna på FB efter "tips" så de kommer läsa det här förr eller senare. Fast det är ändå viktigt att du ringer in och återberättar med egna ord vad du sett och hört. Du kan vara anonym men det finns ingen anledning att vara det, oavsett om du själv har lik i garderoben eller inte - det här är en mordutredning vi snackar om.

Jag skulle nog tro att SN sjunger ut om allt som en sångfågel när farbror blå pressar honom nog hårt på rätt ställen. Det känns som om SN trots sin instabila personlighet är en sån som inte lär hålla masken särskilt länge, det är min magkänsla.
Citera
2013-08-09, 23:24
Medlem
https://m.facebook.com/l*tta.th*nberg.9?__user=100000704903676

Har följt tråden och JJ på fb sen han efterlystes. Jag har kollat runt överallt på olika sidor hit och dit men en magkänsla säger mig att det finns någon medskyldig till detta och jag tycker man borde kolla upp ovanstående LT :-/ bara en magkänsla jag fått sen igår kväll..
Citera
2013-08-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Känner mig dock relativt säker på att det inte handlar om mord, utan dråp. Tror inte mordet på jj var planerat. Det blev ett crime of passion. Kan nästa sätta 1000 på det.

Har för mig att det som händer efter har en visst betydelse. Om man slår ihjäl någon i en barfight så räknas det som dråp, om man däremot efteråt drar med sig kroppen och styckar den så blir det mord. Så det beror helt på hur de ser på händelserna efter att JJ blivit mördad. Om det inte var planerat, har GM flyttat kroppen från en plats till en annan? Osv.

Tror det var på Efterlyst för x antal program sedan som de diskuterade detta.
Citera
2013-08-09, 23:31
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Tänkte bara inflika att SN tillhör en typ av person som INTE skulle ta livet av sig.Att han har gjort ett försök bevisar det inte heller.Snarare har han gjort det för att få sympatier.

En person som har narcissistiska drag (vilket inte är helt otroligt att SN lider av) skulle se ett självmord som en oerhörd förlust av en alldeles fantastisk och storartad person.Inte heller kommer han att sitta och ångra sig.Det är "tyvärr inte han som har gjort fel".Han kan säkert hålla med om att det gått till så som polisen säger,MEN han har "INTE begått något fel".

I en störd persons värld finns det helt andra regler än resten av omgivningens.Han anser sig säkert inte skyldig till bedrägerier heller,eftersom HAN hade så stort behov av pengar så hade han "rätt" till dem.
Exakt, jag har sagt detsamma i strängen. SN skulle aldrig ta livet av sig.
Han är en narcissist/psykopat, och de gör aldrig några fel. Allt är alla andras fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in