2013-08-09, 21:18
Medlem
quieenies avatar
Tänkte bara inflika att SN tillhör en typ av person som INTE skulle ta livet av sig.Att han har gjort ett försök bevisar det inte heller.Snarare har han gjort det för att få sympatier.

En person som har narcissistiska drag (vilket inte är helt otroligt att SN lider av) skulle se ett självmord som en oerhörd förlust av en alldeles fantastisk och storartad person.Inte heller kommer han att sitta och ångra sig.Det är "tyvärr inte han som har gjort fel".Han kan säkert hålla med om att det gått till så som polisen säger,MEN han har "INTE begått något fel".

I en störd persons värld finns det helt andra regler än resten av omgivningens.Han anser sig säkert inte skyldig till bedrägerier heller,eftersom HAN hade så stort behov av pengar så hade han "rätt" till dem.
Citera
2013-08-09, 21:18
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Yoga-Millan:
Är du dum i h-t?

Han är en myndighetsperson och har rätt tuffa restriktioner. You do the math!

Så jävla trött på folk som tror dom vet allt..

Självklart hör killen vad han vill. Jag ville bara ge honom en vänlig påminnelse om sin position och vad konsekvenserna av visst handlande kan bli. Inget annat.

Nä, men du kanske.
Här finns inga myndighetspersoner här inne, här är alla anonyma, eller hur, titel här inne blir till just Trams, och vem som helst utav oss kan lägga upp domen när den kommer. Du har överhuvudtaget ingen aning om vilken myndighet vi andra jobbar vid eller hur?
Din sk. snällhet var bara trams
Citera
2013-08-09, 21:20
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxansurtant
Nu sa de på Aktuellt att han greps i Uppsala! Vad är det egentligen som gäller?

Han greps i Enköping som ligger i Uppsala län.
Citera
2013-08-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Om polisen kollade de så kallade sociala medierna och forum så skulle fallet vara löst om två timmar och det utan ansträngning.

det brukar dom göra faktiskt tror jag , är allt vanligare att polisen tar hjälp av sociala medier i brottsutredningar.
Citera
2013-08-09, 21:23
Medlem
Hittar inte att han skulle ha legat i en säck i nån artikel eller nått , gömd har jag sett. Var har det stått att han låg i en säck ?
Citera
2013-08-09, 21:23
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Ok så allt tjöt om Hejjargatan var bara trams?

Det som inte är trams är att denna killen Stef*n är gripen kommer så vara i längst 72 tim sedan blir det en häktningsframställan . Undrar viken advokat han begär? Det är inte så vanligt att killar som gillar killar mördar?

SN = http://forumbilder.se/CF6AN/1006030-288533867951260-233307778-n.jpg

Hur ska han förklara att han har sagt att Jens är på Cypern när ingen har gått på planet?

Och att kroppen låg i närheten av Jens/ BOs bostad i Skoghall

Hejaregatan är den enda adress som kommit fram hittills lokalt. Att gubben försvann i samma område är en annan händelse. Det förklarar snutpådraget, men utesluter inte att gatan ändå är intressant.
Citera
2013-08-09, 21:25
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Känner mig dock relativt säker på att det inte handlar om mord, utan dråp. Tror inte mordet på jj var planerat. Det blev ett crime of passion. Kan nästa sätta 1000 på det.

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Tror jag är beredd att hålla med dig i den saken, han var/blev nog så pressad av något tex sanningen hann ikapp honom och så i rent raseri eller liknande så dräpte han Jens.

Det kan säkert vara så. Men crime of passion? Han besökte ju diverse "knullsajter" när Jens var på jobbet, det var det riktiga sveket.

Dessutom hade S några problem (antingen med droger eller pengar) skulle han säkert kunna anförtro sig till Jens, som var riktigt kär i killen och som säkert skulle göra allt för att förstå och hjälpa till.

Upprinnelsen till mordet var att han inte var ärlig, kanske för att han var osäker, (vilket vi alla ofta är). Men han hade ett guldläge och lägga korten på bordet, någonstans inom sig måste han insett att det skulle gå åt skogen annars, vilket det också gjorde..
Senast redigerad av why123 2013-08-09 kl. 21:42. Anledning: ..
Citera
2013-08-09, 21:26
Medlem
Hittar inte att han skulle ha legat i en säck i nån artikel eller nått , gömd har jag sett. Var har det stått att han låg i en säck ?

Det var brodern som sa nåt om att knyta ihop säcken
Citera
2013-08-09, 21:29
Medlem
Ingen som lyckats gräva fram vad som föranledde gripandet och hur det gick till?? Är så äckligt nyfiken!
Citera
2013-08-09, 21:30
Medlem
Hur jävla dum är inte Stefan? Han måste ju ha förstått att kroppen skulle hittas inom en snar framtid (källarförrådet i BO's lägenhet, really!?). Sen att deras telefoner skulle ha gått sönder för att sedan tappas bort i väskorna på flyget? Varför ljuga om att de flygit när han inte ens har ett giltigt pass? Det är ju dessutom ursimpelt att kolla med flygplatsen för polisen.

Ändå håller han på att låtsas om att allt är bra med dem via facebook. Han måste ju till 100% ha insett att dessa lögner inte skulle hålla mer än ett par dagar/veckor. Sen då?

Fattar inte.. Om han har ljugit till sig, stulit pengar & lurat människor under hela sitt vuxna liv så borde han ju kunnat ha varit lite mer slug i detta fall.
Citera
2013-08-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12

han mena väl att dom skulle knyta ihop säcken , det är ju ett uttryck , alltså att dom skulle lösa fallet.
Citera
2013-08-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12

Nån sa att polisen sagt det ? Att han låg i en säck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in