2013-08-09, 23:31
Medlem
Har inte sett om det skrivits/nämnts tidigare men i alla fall
Jag tycker att det verkar rätt likt ett tidigare fall, mer bestämt mordet på Peter Ivarsson
https://www.flashback.org/t1635896
Eller är jag helt ute och cyklar???
Citera
2013-08-09, 23:33
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Har för mig att det som händer efter har en visst betydelse. Om man slår ihjäl någon i en barfight så räknas det som dråp, om man däremot efteråt drar med sig kroppen och styckar den så blir det mord. Så det beror helt på hur de ser på händelserna efter att JJ blivit mördad. Om det inte var planerat, har GM flyttat kroppen från en plats till en annan? Osv.

Tror det var på Efterlyst för x antal program sedan som de diskuterade detta.

Ja detta är ju väldigt planerat på något vis.. först gömma kroppen på ett ställe som uppenbarligen var ett "bra" ställe då det tog länge innan kroppen hittades, sen skriva falska uppdateringar på facebook där han taggar JJ som om dom vore utomlands..och ta JJs bil ..och sen sitta på en krog i Uppsala och verka hur normal som helst..

usch, S*efan verkar så jäkla otäck!
Citera
2013-08-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Ring och berätta exakt det för polisen. För det dom gör nu är ju att pussla ihop vad han haft för sig de senaste veckorna.. Du hjälper dom i utredningen att sätta dit den jävlen (om det nu är han som är mördaren) men det lutar väl åt det hållet.

Undra vem killen han var med är?
Ja jag måste nog göra de imorn faktiskt! Med tanke på j's familj. Den SN va med ska jag fråga farsan lite mer om. Helt vanlig snubbe typ. Tror nog kanske att dom kan ha varit ihop förr om jag inte minns fel. Har noll lik i garderoben men pallar inte blanda mig i och få skit sen. Jag är nog för svensk antar jag. Men fuck That, nu är det inte mig det handlar Om, utan ett mord. och en familj Som behöver få veta sanningen och polisen behöver få veta allt även Om Det här inte är värsta grejen. Men jag ska ringa dom imorn. Så dom vet.
Citera
2013-08-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer58
Helikoptern kan ju avfärdas, som det tidigare har skrivits om.

Helikoptern syntes tydligen över staden fram till 20-tiden. Dvs åtminstone 1½ timme efter att man plockade in SN. Enligt tidningsuppgifter så hittades mannen just vid 20-tiden, så den uppgiften tycker jag verkar korrekt.
Ska ha varit ett skapligt pådrag enligt min kontakt: helikopter, polis, hemvärn och privatpersoner.
Med tanke på att det finns störst överlevnadschanser den första dagen/dagarna så var det nog inte helt tokigt tänkt. En gammal dement man kan det ju gå riktigt illa för om man inte hittar honom rätt kvickt.

Jag följer inte tråden men om du syftar på helikoptern över Enköping så jagade den en gammal dement gubbe som var försvunnen. Finns mer om detta på UNT.se.
Citera
2013-08-09, 23:34
Medlem
Inte för att det spelar så stor roll i dag, men hade inte möjlighet att lägga upp några bilder i går.. Så här såg det ut utanför Js dörr i går, efter att polisen varit där.

https://anonfiles.com/file/a209c4d531d56cb0c0a197d84162ba46

Har lite fler bilder, men nog inget som är intressant längre.
Citera
2013-08-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Har för mig att det som händer efter har en visst betydelse. Om man slår ihjäl någon i en barfight så räknas det som dråp, om man däremot efteråt drar med sig kroppen och styckar den så blir det mord. Så det beror helt på hur de ser på händelserna efter att JJ blivit mördad. Om det inte var planerat, har GM flyttat kroppen från en plats till en annan? Osv.

Tror det var på Efterlyst för x antal program sedan som de diskuterade detta.

Nej, det är uppsåtet. Slåss du och råkar döda (vid t.ex. en fullträff) så blir det dråp. Är du ute efter att döda personen är det mord. Styckar du kroppen efteråt är det brott mot griftefriden men då dråp respektive mord har mycket högre straff bakas det straffet in och ger inget extra.
Citera
2013-08-09, 23:36
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulldog2011
https://m.facebook.com/l*tta.th*nberg.9?__user=100000704903676

Har följt tråden och JJ på fb sen han efterlystes. Jag har kollat runt överallt på olika sidor hit och dit men en magkänsla säger mig att det finns någon medskyldig till detta och jag tycker man borde kolla upp ovanstående LT :-/ bara en magkänsla jag fått sen igår kväll..

Det är nog bara en magkänsla som du säger men vad vet jag... Allt kan hända....nu verkar det som att han haft en pojkvän i Uppsala också enligt vissa i tråden....han kanske tog en del av JJ:s pengar efter mordet då han hade hittat ett nytt byte i Uppsala som han lovade guld och gröna skogar..men som han planerat att suga ut allt ur....

Jag är ingen psykolog men är det sant att han varit ute på den krogen och betett sig så kan man bara konstatera att det är en person med en allvarligt psykiskt störning om jag får spekulera... Stackars JJ med familj.. Lider med dom.
Citera
2013-08-09, 23:39
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulldog2011
https://m.facebook.com/l*tta.th*nberg.9?__user=100000704903676

Har följt tråden och JJ på fb sen han efterlystes. Jag har kollat runt överallt på olika sidor hit och dit men en magkänsla säger mig att det finns någon medskyldig till detta och jag tycker man borde kolla upp ovanstående LT :-/ bara en magkänsla jag fått sen igår kväll..
Vad står * för?
Citera
2013-08-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Vad står * för?
O och U
Citera
2013-08-09, 23:43
Medlem
Hur hamnade JJ i förrådet? Hiss? Trappor?
Levande eller död?
Citera
2013-08-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
Jag följer inte tråden men om du syftar på helikoptern över Enköping så jagade den en gammal dement gubbe som var försvunnen. Finns mer om detta på UNT.se.

Det var ungefär det som var min synpunkt
Precis som Greger 65 också hävdar.
Citera
2013-08-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Hur hamnade JJ i förrådet? Hiss? Trappor?
Levande eller död?
När man går in i vanliga dörren, ligger Js dörr en halvtrappa ner. Finns även ut dörr ut, på samma plan som hans lägenhet. Inte riktigt koll på var förrådet ligger, men antar att det var ganska nära..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in